[quote=Handfatstrallaren|75078069]Psaltaren
[i]Förgör det som förgör dig - Destroy what destroys
Frågan är om tatueringarna är förtäckta hot eller bara ett sätt att värka cool. Det kanske bara är för att visa sin "manlighet " om det finns något intresse för det?
5 Psalmen 7. Du förgör dem som tala lögn; de blodgiriga och falska äro en styggelse för HERREN.
40 Psalmen 15. Må alla de komma på skam och varda utskämda, som stå efter mitt liv för att förgöra det; må de vika tillbaka och blygas, som önska min ofärd.
49 Psalmen 13. Men en människa har, mitt i sin härlighet, intet bestånd, hon är lik fänaden, som förgöres.
49 Psalmen 20. En människa som, mitt i sin härlighet, är utan förstånd, hon är lik fänaden, som förgöres.
54 Psalmen 7. Må det onda falla tillbaka på mina förföljare, förgör dem, du som är trofast.
59 Psalmen 14. Förgör dem i vrede, förgör dem, så att de ej mer äro till; och må de förnimma att det är Gud som råder i Jakob, allt intill jordens ändar. Sela.
69 Psalmen 5. Flera än håren på mitt huvud äro de som hata mig utan sak; många äro de som vilja förgöra mig, de som äro mina fiender utan skäl; vad jag icke har rövat, det måste jag gälda.
73 Psalmen 27. Ty se, de som hava vikit bort ifrån dig skola förgås; du förgör var och en som trolöst avfaller från dig.
74 Psalmen 11. Varför håller du tillbaka din hand, din högra hand? Drag den fram ur din barm och förgör dem.
88 Psalmen 17. Din vredes lågor gå över mig, dina fasor förgöra mig.
94 Psalmen 23. Och han låter deras fördärv vända tillbaka över dem och förgör dem för deras ondskas skull. Ja, HERREN, vår Gud, förgör dem.
101 Psalmen 5. Den som i hemlighet förtalar sin nästa, honom vill jag förgöra; den som har stolta ögon och högmodigt hjärta, honom lider jag icke.
101 Psalmen 8. Morgon efter morgon skall jag förgöra alla ogudaktiga i landet och utrota alla ogärningsmän ur HERRENS stad.
106 Psalmen 23. Då hotade han att förgöra dem; men Mose, den man som han hade utvalt, trädde fram såsom medlare inför honom till att avvända hans vrede, så att den icke skulle fördärva.
118 Psalmen 10. Alla hedningar omringa mig, men i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
118 Psalmen 11. De omringa mig, ja, de omringa mig, men i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
118 Psalmen 12. De omringa mig såsom bin, men de slockna såsom eld i törne; i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
119 Psalmen 95. På mig vakta de ogudaktiga för att förgöra mig; men jag aktar på dina vittnesbörd.
143 Psalmen 12. Utrota mina fiender för din nåds skull, och förgör alla dem som tränga min själ; ty jag är din tjänare.
145 Psalmen 20. HERREN bevarar alla dem som älska honom, men alla ogudaktiga skall han förgöra.Förgör du mig ’ Förgör jag dig
[i]Förgör det som förgör dig - Destroy what destroys
Frågan är om tatueringarna är förtäckta hot eller bara ett sätt att värka cool. Det kanske bara är för att visa sin "manlighet " om det finns något intresse för det?