Det framkommer onekligen en del intressanta saker i domstolens sammanställning från MUFen.
Det är således av domstolen fastslaget att Köpeavtalet som sådant är korrekt både till form och innehåll och att både Ebba och Esbjörn är överens om detta.
Det är således av domstolen fastslaget att Esbjörn skrev under avtalet av egen fri vilja.
Det är således av domstolen fastslaget att Esbjörn vid tidpunkten för undertecknandet hade förmåga att ingå avtal.
Han jobbar i uppförsbacke, Esbjörn, den saken är klar.
En uppförsbacke som blev för brant för den juridiskt fullständigt obildade haveristen till ombud, som kastade in handduken, bara för att då den kastad tillbaka rakt i ansiktet, av domstolen
Om fler läst och förstått detta skullen tråden nästan vara död. Avtalet gäller, Esbjörn har ensidigt brutit avtalet, förhindrat en uppgörelse med Ebba av okända anledningar. Jag tror han vid det här laget förstått att han kommer bli tvungen att stämma sitt ombud. Undrar om Expressen över huvud taget kommer skriva om det i så fall.
Om fler läst och förstått detta skullen tråden nästan vara död. Avtalet gäller, Esbjörn har ensidigt brutit avtalet, förhindrat en uppgörelse med Ebba av okända anledningar. Jag tror han vid det här laget förstått att han kommer bli tvungen att stämma sitt ombud. Undrar om Expressen över huvud taget kommer skriva om det i så fall.
Tänker du att alla är dumma i huvudet? Det är ju för att det inte är så enkelt som tråden är så levande. Det är ju oxå därför det skrivs om det i media nästan dagligen. Det är oxå därför det finns trådar om det i flera olika forum. Som båda sidorna har skriv— under- listor och så vidare och så vidare.
Om din tes gäller, borde ju Ebbas muntligs löfte om att inte genomföra affären gälla. Men då säger hon, och Esbjörn, och Binninge och så vidare och så vidare.
Är det något det här är så är det inte enkelt och att ingen kommer att gå ut ur det här som en vinnare Wresbjörn kommer nog att vara en bruten man hur det än blir, utfrusen ur alla sektmedlemmar i byn. Och Även om Ebba vinner eller förlorar så kommer en lukt av att hon kanske svindlade en gammal farbror. Det är svårt att då hålla ett brandtal för KD som börjar.
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt.
Esbs egna juridiska ombud har lämnat in inlaga till tinget som styrker att Esb är rättskapabel. (Att det strider mot Esbs mål och intresse kommer att vara en intressant fortsättning att se hur det upplöses)
Dels det och så har han lämnat in en värdering på fastigheten som visar att Ebba inte betalat ett oskäligt lågt belopp vid köpet. Jag har förståelse för om det kan vara svårt att hitta ett nytt juridiskt ombud som vill ta vid där
Okey okey jag missade det, men det är ju fult lika dumt iallafall fall.
En ärlig köpare hade sagt, här läs det. Vi ses om ett par dagar.
Inte rabblat igenom det högt för en lomhörd gubbe. Enligt Ebba så var det ju 3 på eftermiddagen. Så motorsågarna mullrade ju dessutom utanför.
Så du påstår att Esbjörn, förutom att vara senil, är i stort sett blind och lomhörd?
Visst finns det handikappade som kör bil. Dock hittar du nog inte många blinda som kör bil med eget körkort, eller andra handikapp som gör dom högst olämpliga som bilförare.
Eller hör Esb. Inte vad Ebba menar .. med köp? Uppfattade Esb. att Ebba ville köpa hans Esbjörns hus?
Jag är tveksam
Det räcker ju faktiskt med minsta lilla hörselnedsättning så rivs kontraktet mitt itu. .
Så nu har Esbjörn inte fattat att han sålt fastigheten för att han varken såg eller hörde? Ändå är gubben ute och kör bil när det är mörkt och ingen i hans omgivning har brytt sig tillräckligt mycket om honom, för att stoppa honom?
Vad som jag tycker är lite intresant här är,
Avtalet undertecknas 20/8. Esbjörn säger att han ångrade sig dagen efter.
Jag har läst i tidningar eller här att Ebba satte in handpenningen dagen efter. Men det gjorde hon inte riktigt hon satte in den den 26/8.
Om Ebba oxå har Swedbank hade han dom då. Annars dem27/8. Kanske det var först när handpenningen kom han till fullo förstod. Så fick Ebba ett handskrivet brev den 3/9(?). Jag tror Esbjörn menade att han ångrade sig dagen efter handpenningen kom.
Intressant att handstilen och undertecknandet inte stämmer överens med hans normala. Exakt samma sak ha ju sagts om kontraktet. Att hans handstil inte stämmer överens med hans vanliga. Hur många har vi att jämföra? För om det bara finns dom två att till ha, så kan vi kanske bara konstatera att de inte stämmer överens.
På kontraktet skrev han ju dessutom alla sina namn. Det är ju oxå lite konstigt.
Om Esbjörn är så oförmögen att han inte vet vad en försäljning är, varför skulle han då titta efter dessa pengar som kommit in på kontot just i rätt tid för att upptäcka insättningen?
Även om han tittade, skulle han ju inte förstå vad dessa pengar är.
Hur tittar han på sitt konto? Han verkar vara papper- och pennatypen, inte dator, säkerhetsdosa och mobilt bankid-typen.
Angående när pengarna sattes in, så framgår det i MUF:en.
Så nu har Esbjörn inte fattat att han sålt fastigheten för att han varken såg eller hörde? Ändå är gubben ute och kör bil när det är mörkt och ingen i hans omgivning har brytt sig tillräckligt mycket om honom, för att stoppa honom?
Esbjörn borde ha blivit inlåst i ett rum på Odalgården, då han varken ser eller hör och är dement! Då hade han heller inte riskerat att skriva under ett giltigt köpekontrakt. Sedan så tycker jag man ska ha ångerrätt eller öppet köp på fastigheter i några månader och försäljningar ska gå genom kommunen/staten.
En liten notis på sidan 36 bland annonserna i det fall de vill vara ärliga. Jag tror dock att vinklingen fortsätter och de spinner vidare på att Ebba moraliskt har gjort fel. För vad är moral om inte subjektivt, så de är fria att vinkla.
Tänker du att alla är dumma i huvudet? Det är ju för att det inte är så enkelt som tråden är så levande. Det är ju oxå därför det skrivs om det i media nästan dagligen. Det är oxå därför det finns trådar om det i flera olika forum. Som båda sidorna har skriv— under- listor och så vidare och så vidare.
Om din tes gäller, borde ju Ebbas muntligs löfte om att inte genomföra affären gälla. Men då säger hon, och Esbjörn, och Binninge och så vidare och så vidare.
Är det något det här är så är det inte enkelt och att ingen kommer att gå ut ur det här som en vinnare Wresbjörn kommer nog att vara en bruten man hur det än blir, utfrusen ur alla sektmedlemmar i byn. Och Även om Ebba vinner eller förlorar så kommer en lukt av att hon kanske svindlade en gammal farbror. Det är svårt att då hålla ett brandtal för KD som börjar.
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt.
Det skrivs om det i media dagligen för att ens parten är gammal och andra parten är en partiledare i opposition som är beredd att samverka med SD och därmed kanske tippa vågskålen.
Hade Ebba varit en vanlig frånskild tvåbarnsmamma som jobbade som lokalvårdare på bruket, hade vi inte sett det i tidningen alls. Möjligen i lokaltidningen med vinklingen att välbemedlad herre lurar fattig ensamstående mamma på både hus och pengar.
När Göran Persson ville sparka ut de som bodde på arrenderad mark sedan 35 år och göra dom hemlösa på riktigt, bara för att komma över 1000 kvm mark till, då var det inte ett sånt här liv i media.
Så det handlar inte om fastighetsaffären i sig. Det handlar om att sänka någon som är stämplad misshaglig.
Så du påstår att Esbjörn, förutom att vara senil, är i stort sett blind och lomhörd?
Nä, inte blind och döv, men skumögd och lomhörd.
Jag vet inte om du känner några gamla människor?
Om du hade gjort det hade du troligtvis vetat att hur pigga och alerta de än må vara så är de både skumögda och lomhörda de flesta.
Syn
Att vi får sämre framför allt mörkerseende ju äldre vi blir äldre är vetenskapligt belagt.Jag väljer att hänvisa till Arbetsmiljöverkets kunskap översikt om syn och belysning i arbetslivet för äldre.
Så vi iallafall fall kan enas om att jag hänvisar till friska 80-åringar.
Övriga åldersrelaterade synproblem
Ökat ljusbehov
Åldersförändringar medför, som nämnts, en relativt stor ljusreducering till näthinnan.
Vid 60 års ålder transmitterar linsen i ögat endast 20 % av det infallande ljuset (Sadun & Libondi, 1990). Estimerat värde på ljusnivå är fyra gånger högre för en 80-åring jämfört med en 20- åring (Schneck & Haegerström-Portnoy, 2003). Vid närvaro av katarakt är transmissionen ytterligare minskad till mindre än 2 % för våglängden 470 nm (Sadun & Libondi, 1990) Övriga åldersrelaterade synproblem
Ökat ljusbehov
Åldersförändringar medför, som nämnts, en relativt stor ljusreducering till näthinnan. Vid 60 års ålder transmitterar linsen i ögat endast 20 % av det infallande ljuset (Sadun & Libondi, 1990). Estimerat värde på ljusnivå är fyra gånger högre för en 80-åring jämfört med en 20- åring (Schneck & Haegerström-Portnoy, 2003). Vid närvaro av katarakt är transmissionen ytterligare minskad till mindre än 2 % för våglängden 470 nm (Sadun & Libondi, 1990