2021-03-18, 01:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Här är en man som slog en främmande kvinna i huvudet 10 gånger. Så det förekommer tydligen utan att det behöver finnas något personligt hat.

Citat:
Polisen misstänker: Byggarbetare stal trosor i tvättstuga – försökte döda kvinna med hammare

https://www.aftonbladet.se/a/Qm9GlR

LW hade ju fått sitt kök renoverat så jag hoppas att de kollar var den här mannen arbetade våren 2018.

Visst finns det ett olöst tvättstugemord i Örebro?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-18 kl. 01:50.
Citera
2021-03-18, 03:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Här är en man som slog en främmande kvinna i huvudet 10 gånger. Så det förekommer tydligen utan att det behöver finnas något personligt hat.

LW hade ju fått sitt kök renoverat så jag hoppas att de kollar var den här mannen arbetade våren 2018.

När jag läser i den FB-tråden står det 16 slag.
Citera
2021-03-18, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:

Börjar du bekänna färg?

En svit med alternativ till SD och smeker HD utefter ryggraden sen tidigare.

Mordet är mer än övertydligt raseri med våld mot huvud och ansikte med massiva skador.
Raseri är en känsla - vilket i sin tur mycket väl kan indikera bekantskap.

Att hon befinner sig bakom planket och anses gått dit frivilligt mitt i natten är ytterligare indikation. Det är en markant skillnad ang BP versus en mer offentlig tvättstuga.
Nån helt random med tillhygge utan sexuellt motiv förefaller långsökt.

Att mobilen är stulen indikerar ett behov att eliminera spår som stärker bilden.

Det finns två personer med infekterad nära relation som vet om BP, varit där innan och det är SD och HD.

Personligen misstror jag HD till fullo som minst skyddande av brottsling, men en anstiftare i så nära relation till förövaren kommer ha samma beteende så det är svårt att särskilja.
Anstiftaren kommer skydda lakejen för att skydda sig själv. Speciellt om det är i nära relation.

Ett par känslor florerar som starkt motiv och föregår hämnd eller att sonika eliminera problemet (i.e mörda brottsoffret) och sk Crime Passionnel.
Dels kränkt under många år, känner ett starkt hat samt att tillkännage avundsjuka.
Ytterligare beteende är att vara överfixerad, en slags besatthet och att inte kunna släppa taget.

HD i förhör :
"Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."

Hon kontaktar SD vid 23-tiden den 29 april och har LW i huvudet, oroas att han gått dit.
Ringer SD och ältar sen med JS direkt på morgonen dagen efter:
Citat:
29 april
kl 23.19
HD till SD: tjejerna letade efter dig. Var oroliga.

SD: "Pratade med T. Hon hörde mig en timme innan och att jag var borta sedan. Jag kan visa ett par bilder för att visa att det inte var så.
Jag gissar SP passerade dina tankar. Vill ej du tror så. Förresten så ringde T 23.10 så då kan du nog förstå att hon inte sovit en timme. "

HD: Ok.
Citat:
30 april

HD till JS:
" Tankarna som kom i natt var om S trots allt hade gått till L även om han lovat T att vara kvar hemma."

"S förstod att jag trodde han var hos L ..."

"Jag uttryckte ingenting. Han hade skrivit efter att jag lagt bort telefonen. Han känner mig och vet vad jag tänker ... Han förklarade vad han gjort. Skickade utdrag från messengerkonversation med tid som visade att han inte umgicks med L."
Att hon är förbannad och vill ta avstånd är en sak och fullt begripligt - men resten är inte normalt.
En normal person tar inte ut skilsmässa och beter sig som HD. Hon till och med överbetonar till SD hon och JS är bara vänner i chatt, förutom att hon blåljuger vill säga:
Citat:
28 april
HD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. "

"Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

Det här är enbart hennes behov och har inget med SD att göra.

Förutom att ha flyttat 60 meter fr den hon anser är psykiskt sjuk och trakasserar henne (extremt paradoxalt) så sitter hon konstant och ältar just LW.

Den damen uppvisar stora problem i tiden upp till mordet och har vinstvinning i att skydda SD.
Senast redigerad av develi 2021-03-18 kl. 04:06.
Citera
2021-03-18, 04:56
Medlem
develis avatar
Citat:
När jag läser i den FB-tråden står det 16 slag.

Kringomständigheter ska beaktas vs ditt tvättstugeförsök med trosstöld som mer låter som en fetisch.

Hur stor är sannolikheten att nån random finns i den sammantagna bilden?

Hon lämnar chatten och paketinslagning abrupt för att gå ut.
Den som brukar tassa dit vid just det klockslaget - samt är inviterad av LW några timmar innan - är SD.

Varav i stort sett allt pekat med full hand mot honom.

Den enda nr 2 som inte heller har alibi men starkt motiv är HD som bor en halv minut bortom.

Vill hon missbruka SD och slå två flugor i en smäll som dubbel megahämnd då vet hon om hans rörelsemönster vid LWs lgh (tidpunkt pekar på SD) och likaväl vetskap om BP (nära och insynskyddat).
Blodig sex i huset överallt och råka placera en blodfläck på tvättmaskinen.
Men då vore hon jävligt avancerad och det ligger en lång planering över tid.

Ett annat alternativ är att hon pushat SD stenhårt fr den 8 maj, tänkt sig Kristi himmelsfärdshelgen innan mordet som lämplig inkl alibi men att SD fegar ur och hon får ta saken i egna händer. Lite mer husmor och köttyxahypotesen. Bråttom innan avfärd drömresa.

Att lura iväg LW vore inte svårt om hon låtsas komma för att röka fredspipa och samtidigt dravla om nåt med cacher och koordinat relaterat till BP.

En tredje version vore om hon är nere och smyger om SD är där och det fortsätter därifrån.
En fjärde version är partner in crime, en är lockfågel den andra agerar.

Självklart skulle det krävas bevis och det är bara versioner på hypoteser och jag antar det retar gallfeber på dig iaf.
Att hon skyddar honom råder knappast någon tvekan om, han är hennes lindebarn i de flesta frågor.
Plantera alternativa gärningspersoner och sånt ingår som beteende oavsett hypotes.
Citat:
Blodspår intill kroppen och inom ett område på ca 3 meter i diameter runt kroppen visar att hon på platsen blivit utsatt för ett hastigt uppkommet våld, en ursinnig attack som målsägaren inte kunna undkomma.
Senast redigerad av develi 2021-03-18 kl. 05:33.
Citera
2021-03-18, 05:38
Medlem
Citat:

Intressant att du drar paralleller med detta fall.
Har du läst någonting mer?
Det är maken som försökt mörda sin fru.
Så likt mordet på Lena så är förövaren en närstående med personligt hatmotiv.
Citera
2021-03-18, 05:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Intressant att du drar paralleller med detta fall.
Har du läst någonting mer?
Det är maken som försökt mörda sin fru.
Så likt mordet på Lena så är förövaren en närstående med personligt hatmotiv.

Du har fel! En polsk hantverkare sitter häktad. Inte hennes make.

Han har attackerat en främmande kvinna med 16 slag med hammare mot huvud och ansikte. Jag trodde att det tillvägagångssättet betydde att GM hade en nära relation med BO men så måste det tydligen inte vara.

LW hade utländska hantverkare när hon renoverade köket. Polska?
Citera
2021-03-18, 05:58
Medlem
Citat:

Eller så kollar man var galningen SD befunnit sig under varenda kvinnomord i Sverige.
Citera
2021-03-18, 06:27
Medlem
Citat:

Han har attackerat en främmande kvinna med 16 slag med hammare mot huvud och ansikte. Jag trodde att det tillvägagångssättet betydde att GM hade en nära relation med BO men så måste det tydligen inte vara.

Läs då inlägg 96 gällande Lidingö 2020-12-14 Kvinna allvarligt skadad, attackerad med hammare i tvättstugan.
Återkoppla gärna
Citera
2021-03-18, 06:53
Medlem
develis avatar
Lemon tree - The fools garden.

På tal om citroner och att sitta och vänta på en klarblå himmel bakom molnen så är reaktionen intressant i förhör.

Och det är speciellt roande att hon i TR påstår att hon inte pratat med SD och inte vill spekulera pga "rådande situation" och typ färgas inför rättegång. Hon vill inte att minnet blurras liksom, jättefint tänkt. 👍

Vad det nu är för minne hon åberopar?
Citat:
Du har rätt många gånger Hanna sagt att du inte kommer ihåg saker och ting som vi pratar om .. alltså det.. det. .. ditt minne är grumligt från den här tiden.
I förhör låter hon däremot som en yrkeskriminell. 😂

"FL2: Mm .. det här med att det visar hans kapacitet.. vad menar du?
HD: Ingen kommentar till det."

" FLI: Vad är det han skulle ha kapacitet till?
HD: Nej jag kommenterar inte."

"FLl: Vilka är det han har hotat då?
HD: Jag tänker inte kommentera det."

" FL1: (..) Det jag vill visa är att det finns våldsamma personer som rör sig runt henne .. men vad menar du här?

" FLI: Men ligger det nån sanning i det här Hanna? Det du skriver här?

"FLI: Eller har du hittat på det här?
HD: Nej jag kommenterar inte det. "

"FLI: Fast det är ju skrivet av dig Hanna?
HD: Mm .. men jag tänker inte kommentera det."

"FL2: Men hur vet du att det var smidigt att ha lås utan nyckel vilket uppskattades av barnen?
det låter ju som att du och Lena har pratat om det här?

"L2: Hur vet du det?
HD: T änker inte säga nåt mer.

FL2: Vem är.. vem är personer du skriver om?
HD: Jag tänker inte kommentera det här heller."

På tal om Event vid allhelgona 2018. Är det samma sorts event (FAD) som hon kan fira årsdagen att hon inledde en relation med JS?
Citera
2021-03-18, 06:58
Medlem
develis avatar
Citat:

God morgon smoke!

Glöm inte att jag gärna diskuterar alternativa hypoteser med dig. För du är väl inte lika selektiv som HDs minne?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-03-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Börjar du bekänna färg?

En svit med alternativ till SD och smeker HD utefter ryggraden sen tidigare.

Mordet är mer än övertydligt raseri med våld mot huvud och ansikte med massiva skador.
Raseri är en känsla - vilket i sin tur mycket väl kan indikera bekantskap.

Att hon befinner sig bakom planket och anses gått dit frivilligt mitt i natten är ytterligare indikation. Det är en markant skillnad ang BP versus en mer offentlig tvättstuga.
Nån helt random med tillhygge utan sexuellt motiv förefaller långsökt.

Att mobilen är stulen indikerar ett behov att eliminera spår som stärker bilden.

Det finns två personer med infekterad nära relation som vet om BP, varit där innan och det är SD och HD.

Personligen misstror jag HD till fullo som minst skyddande av brottsling, men en anstiftare i så nära relation till förövaren kommer ha samma beteende så det är svårt att särskilja.
Anstiftaren kommer skydda lakejen för att skydda sig själv. Speciellt om det är i nära relation.

Ett par känslor florerar som starkt motiv och föregår hämnd eller att sonika eliminera problemet (i.e mörda brottsoffret) och sk Crime Passionnel.
Dels kränkt under många år, känner ett starkt hat samt att tillkännage avundsjuka.
Ytterligare beteende är att vara överfixerad, en slags besatthet och att inte kunna släppa taget.

HD i förhör :
"Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."

Hon kontaktar SD vid 23-tiden den 29 april och har LW i huvudet, oroas att han gått dit.
Ringer SD och ältar sen med JS direkt på morgonen dagen efter:

Att hon är förbannad och vill ta avstånd är en sak och fullt begripligt - men resten är inte normalt.
En normal person tar inte ut skilsmässa och beter sig som HD. Hon till och med överbetonar till SD hon och JS är bara vänner i chatt, förutom att hon blåljuger vill säga:

Det här är enbart hennes behov och har inget med SD att göra.

Förutom att ha flyttat 60 meter fr den hon anser är psykiskt sjuk och trakasserar henne (extremt paradoxalt) så sitter hon konstant och ältar just LW.

Den damen uppvisar stora problem i tiden upp till mordet och har vinstvinning i att skydda SD.

Dina "klipp" ovan visar klart och tydligt att HD inte på något vis släppt sina tankar på att SD fortsatte sitt umgänge med LW.

Återkommer till mina tankar ang "huvapersonen" (vittnet såg inte om det var en man eller kvinna). Jag misstänker att den personen kan vara HD som är ute och smyger vid, som jag kommer ihåg det, 22.30-tiden.
Hon vill nog inte träffa på en ev granne och behöva småsnacka lite i närheten av LW:s bostad (SD skulle kunna dyka upp när som helst) väljer att smyga undan.

Hennes ev smygande tror jag dock är enbart för att ev kunna avslöja sin resekamrat som hon inte på något vis litar på (såklart!).
Citera
2021-03-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Dina "klipp" ovan visar klart och tydligt att HD inte på något vis släppt sina tankar på att SD fortsatte sitt umgänge med LW.

Återkommer till mina tankar ang "huvapersonen" (vittnet såg inte om det var en man eller kvinna). Jag misstänker att den personen kan vara HD som är ute och smyger vid, som jag kommer ihåg det, 22.30-tiden.
Hon vill nog inte träffa på en ev granne och behöva småsnacka lite i närheten av LW:s bostad (SD skulle kunna dyka upp när som helst) väljer att smyga undan.

Hennes ev smygande tror jag dock är enbart för att ev kunna avslöja sin resekamrat som hon inte på något vis litar på (såklart!).

Huvapersonen - vilket datum var det? 14e?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in