Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Här är en man som slog en främmande kvinna i huvudet 10 gånger. Så det förekommer tydligen utan att det behöver finnas något personligt hat.
LW hade ju fått sitt kök renoverat så jag hoppas att de kollar var den här mannen arbetade våren 2018.
Visst finns det ett olöst tvättstugemord i Örebro?
Börjar du bekänna färg?
En svit med alternativ till SD och smeker HD utefter ryggraden sen tidigare.
Mordet är mer än övertydligt raseri med våld mot huvud och ansikte med massiva skador.
Raseri är en känsla - vilket i sin tur mycket väl kan indikera bekantskap.
Att hon befinner sig bakom planket och anses gått dit frivilligt mitt i natten är ytterligare indikation. Det är en markant skillnad ang BP versus en mer offentlig tvättstuga.
Nån helt random med tillhygge utan sexuellt motiv förefaller långsökt.
Att mobilen är stulen indikerar ett behov att eliminera spår som stärker bilden.
Det finns två personer med infekterad nära relation som vet om BP, varit där innan och det är SD och HD.
Personligen misstror jag HD till fullo som minst skyddande av brottsling, men en anstiftare i så nära relation till förövaren kommer ha samma beteende så det är svårt att särskilja.
Anstiftaren kommer skydda lakejen för att skydda sig själv. Speciellt om det är i nära relation.
Ett par känslor florerar som starkt motiv och föregår hämnd eller att sonika eliminera problemet (i.e mörda brottsoffret) och sk Crime Passionnel.
Dels kränkt under många år, känner ett starkt hat samt att tillkännage avundsjuka.
Ytterligare beteende är att vara överfixerad, en slags besatthet och att inte kunna släppa taget.
HD i förhör :
"Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
Hon kontaktar SD vid 23-tiden den 29 april och har LW i huvudet, oroas att han gått dit.
Ringer SD och ältar sen med JS direkt på morgonen dagen efter:
Citat:
29 april
kl 23.19
HD till SD: tjejerna letade efter dig. Var oroliga.
SD: "Pratade med T. Hon hörde mig en timme innan och att jag var borta sedan. Jag kan visa ett par bilder för att visa att det inte var så.
Jag gissar SP passerade dina tankar. Vill ej du tror så. Förresten så ringde T 23.10 så då kan du nog förstå att hon inte sovit en timme. "
HD: Ok.
Citat:
30 april
HD till JS:
" Tankarna som kom i natt var om S trots allt hade gått till L även om han lovat T att vara kvar hemma."
"S förstod att jag trodde han var hos L ..."
"Jag uttryckte ingenting. Han hade skrivit efter att jag lagt bort telefonen. Han känner mig och vet vad jag tänker ... Han förklarade vad han gjort. Skickade utdrag från messengerkonversation med tid som visade att han inte umgicks med L."
Att hon är förbannad och vill ta avstånd är en sak och fullt begripligt - men resten är inte normalt.
En normal person tar inte ut skilsmässa och beter sig som HD. Hon till och med överbetonar till SD hon och JS är bara vänner i chatt, förutom att hon blåljuger vill säga:
Citat:
28 april
HD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. "
"Bara vänner"
SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
Det här är enbart hennes behov och har inget med SD att göra.
Förutom att ha flyttat 60 meter fr den hon anser är psykiskt sjuk och trakasserar henne (extremt paradoxalt) så sitter hon konstant och ältar just LW.
Den damen uppvisar stora problem i tiden upp till mordet och har vinstvinning i att skydda SD.