2021-03-17, 22:36
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du har en väldigt massa frågor.
Har du prövat Alexa? Alternativet är väl kanske att du tar tag i den där saken själv istället för att förvänta dig att andra skall ta reda på saker åt dig. What say you?

Inte vanligt att du står svarslös men så verkar det vara i dessa frågor men då ska du inte säga att du är påläst heller.
Konstigt att mina frågor är så svåra när du kan precis allt annat hmmmm....
Citera
2021-03-17, 23:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Inte vanligt att du står svarslös men så verkar det vara i dessa frågor men då ska du inte säga att du är påläst heller.
Konstigt att mina frågor är så svåra när du kan precis allt annat hmmmm....
Att du inte har någon akademisk bakgrund har säkert framgått för var och en ganska länge, men rent principiellt får jag väl påpeka att det inte åligger någon att "svara på frågor" för att bevisa DIN tes. Om du har en teori eller lyckats gräva fram fakta som motsäger en tes får du väl presentera den? Ungefär som jag gjorde..

Du är typexemplet på vad som utgör gapskrattet runt fikabordet på varenda akademisk institution.
Citera
2021-03-17, 23:11
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Skrivs om detta överallt nu verkar det som. Då vi har allmän spridning av sydafrikanska varianten så är det riktigt dåliga nyheter.

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/91658

Nja. Det är inte helt kört än för Astras vaccin. Om det skyddar mot död och allvarligt sjukdomsförlopp så är det ju fortfarande bra.

Men det verkar ju onekligen som om vi kommer behöva ta en extra spruta nästa höst/vinter.
Citera
2021-03-17, 23:12
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
På den nivån jag arbetar är det ingen som frågar något dylikt - man frågar istället efter fakta.

Åsikter - eller vad någon "tror" - är av underordnad betydelse, men jag förstått att det är ditt "bread and butter".

Det gäller att kunna tolka och dra slutsatser också.
Citera
2021-03-17, 23:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det verkar ju nu, enligt resultaten, att AZ vaccinet inte hjälper mot mild sjukdom. Problemet kan väl då bli att folk smittade med sydafrikanska varianten kommer fortfarande sprida smittan på samma sätt även om de är vaccinerade.

Vad spelar det för roll om folk inte blir allvarligt sjuka eller dör?
Citera
2021-03-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det är mer än blodförtunnande, rörande Tjernobylolyckan så har jag hört att rödvin kunde minska riskerna med radioaktiv smitta, har dock inga medicinska belägg.

Men alkohol är ju ett gift som eventuellt kan minska risken för viruset att gro i kroppen, lite som kembehandling kanske?

Ja alkohol skadar ju resten av kroppen. Men de finns fortfarande en liten blodförtunnande effekt. Varför man kan se lite effekter med viss alkohol mängder men de är omdebatterat, och varierar säkert enormt mellan individer och faktorer vilken dos osv.
Citera
2021-03-17, 23:24
Medlem
Över 25 miljoner människor i Storbritannien har fått sin första dos, 100 dagar sedan vaccinationen började, rapporterar Reuters.

Det motsvarar nästan halva den vuxna befolkningen, enligt regeringen.

Enligt prognosen ska alla över 50 år ha fått sin första dos senaste den 15 april, och alla vuxna senaste den 31 juli.
Citera
2021-03-17, 23:41
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Över 25 miljoner människor i Storbritannien har fått sin första dos, 100 dagar sedan vaccinationen började, rapporterar Reuters.

Det motsvarar nästan halva den vuxna befolkningen, enligt regeringen.

Enligt prognosen ska alla över 50 år ha fått sin första dos senaste den 15 april, och alla vuxna senaste den 31 juli.
Organisationen är imponerande. Stora konferenshallar, idrottshallar och konsertlokaler har gjorts om till massvaccinations-center. Folk bokar tid på nätet och anländer inom sin en-timmas-slot. Parkeringar är gratis och överallt är skyltar. Massor med volunteers som hjälper till att kolla uppgifter, registrera och organisera när folk strömmar till. Alla bär munskydd redan långt innan de anländer till vaccinations-centret. Myllret påminner om en myrstack - man radar upp sig i ett kö-system med klisterlappar på golvet som visar var man skall stå.

En lång gigantisk vägg av blå plastskärmar delar av den stora konserthallen i små vaccinationsrum som befolkas av tre personer - en person som återigen kollar av dina uppgifter, en person som hanterar alla sprutor som burits fram av andra volunteers, och en sjuksköterska som administrerar dosen.

Det tar mindre än 15 minuter från att du anländer tills du är på väg hem.

Jag tror till och med att vaccinationsmålet kommer att överträffas av verkligheten.
Citera
2021-03-17, 23:46
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Att du inte har någon akademisk bakgrund har säkert framgått för var och en ganska länge, men rent principiellt får jag väl påpeka att det inte åligger någon att "svara på frågor" för att bevisa DIN tes. Om du har en teori eller lyckats gräva fram fakta som motsäger en tes får du väl presentera den? Ungefär som jag gjorde..

Du är typexemplet på vad som utgör gapskrattet runt fikabordet på varenda akademisk institution.

Varför blir du arg för att jag ställer för er viktiga frågor? Är ni inte intresserade av att ta reda på varför 15% extra av er befolkning dör eller varför ni har världens högsta dödlighet i corona? Ni har 3,5% dödlighet enligt dig vilket är långt över vad andra länder har hmmm....

Jag är nog inte riktig så dum som du tror.
Det är därför som du blir sur och otrevlig.

Gå och lägg dig nu om du ska orka skriva 50 inlägg i morgon om the greatness of the kingdom.

God save the queen!

Var det på FO du jobbade? Om inte så skulle du passa där.
Citera
2021-03-17, 23:47
Medlem
Citat:
Organisationen är imponerande. Stora konferenshallar, idrottshallar och konsertlokaler har gjorts om till massvaccinations-center. Folk bokar tid på nätet och anländer inom sin en-timmas-slot. Parkeringar är gratis och överallt är skyltar. Massor med volunteers som hjälper till att kolla uppgifter, registrera och organisera när folk strömmar till. Alla bär munskydd redan långt innan de anländer till vaccinations-centret. Myllret påminner om en myrstack - man radar upp sig i ett kö-system med klisterlappar på golvet som visar var man skall stå.

En lång gigantisk vägg av blå plastskärmar delar av den stora konserthallen i små vaccinationsrum som befolkas av tre personer - en person som återigen kollar av dina uppgifter, en person som hanterar alla sprutor som burits fram av andra volunteers, och en sjuksköterska som administrerar dosen.

Det tar mindre än 15 minuter från att du anländer tills du är på väg hem.

Jag tror till och med att vaccinationsmålet kommer att överträffas av verkligheten.

Hur många nya fall har dom per dag?

Vore kul att se England vacinnera alla 40 plus i dagarna så man kan öppna upp.

Tror övriga länder då har något i närområdet att jämföra sig med. Israel är lite längre bort.
Citera
2021-03-17, 23:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag läste listan på ingridienser som finns i vaccinet som skapat blodproppar.. det står schimpansvirus dvs dom blandade två virus.
Schimpansviruset påstås fungera som en "leverantör" som får in coronan i cellen.

Vissa oroar sig för att virus sprids mellan djur och människor.. och andra injicerar virus från schimpanser.

Jag läste även ingridienslistan för det vaccin som svensson får, och det var också en cocktail kuksvans av diverse ämnen som jag aldrig har hört talas om.

Nu är troligen den bästa tiden att vaccinera folk eftersom smittspridningen minskar när det blir varmare och de ansvariga kan då hävda att vaccinen fungerar.. för att sen förklara att när smittspridningen ökar när värmen försvinner så är det för att vaccinerna aldrig skapar en livslång immunitet mot smitan och därför behöver folk två sprutor till senare i år.
Då har folket globalt injicerats med 4 sprutor med diverse giftiga ämnen på mindre än ett års tid.. och det kan troligen uppnå målet om att få ner befolkningsmängden på Jorden.

Jag såg att brädspelet som heter Illuminati har ett kort som heter karantän och visar en bild på munskydd och vaccinsprutor.. och på kortet står det att när kortet används så är det en kraftfull attack och lämnar mycket förödelse bakom sig.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-03-17 kl. 23:51.
Citera
2021-03-18, 00:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur många nya fall har dom per dag?

Vore kul att se England vacinnera alla 40 plus i dagarna så man kan öppna upp.

Tror övriga länder då har något i närområdet att jämföra sig med. Israel är lite längre bort.
Sju dagars rullande medelvärde sjunker konstant och är nere på 5600 smittade om dagen.

Det som är allra mest glädjande är att antalet döda minskar drastiskt och nu är nere på 57 döda. De senaste dagarnas antal döda
Kod:
15/03/21	57
14/03/21	64
13/03/21	93
12/03/21	73
11/03/21	100
10/03/21	109
09/03/21	129
08/03/21	140

Om detta fortsätter har vi mindre än 20 döda per dag om två veckor. Om vaccinationen fortsätter gå så bra som den gör just nu har vi antagligen ensiffrigt antal döda redan i slutet på April. Kanske tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in