Citat:
Ursprungligen postat av
Firelinefireline
Man märker hur många här inne som är helt ovetandes om hur det är att jobba som polis och vilka situationer som avgörs på sekundbasis. Du har ingen aning om situationens bakgrund men ändå uttalar sig folk som dig hej vilt om saker de tror att de har bättre koll på.
Hej på dej, din förvirrade snutnolla. Jag har inte jobbat som polis, nej. Hur det är att jobba som polis har jag däremot läst om i denna avhandling:
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:751016/FULLTEXT01.pdf. Jag har dessutom läst FUP i Thorell-fallet, där de utryckande poliserna skapar en "trådsanning" om att personen de möter är en farlig beväpnad kriminell. Det är ett inkompetent misstag. Poliser ska utan något som helst tvivel betraktas som en särskilt yrkesgrupp då de är beväpnade och får döda i sin yrkesroll, vilket är unikt. Snutar gillar också att försvara sig med "vi är bara människor" när det passar, men att sedan börja prata om yrkeskåren i andra lägen. Dåliga snutar ska hängas ut, särskilt eftersom polisen har en dålig ovana att inte sparka individer som inte sköter sig, samt att genom sin "kåranda" försvara dessa. Den som förstår fenomen som kåranda vet att sådant enbart verkar för att skydda de som inte kan bete sig ordentligt, d v s psykopater, vilda västern-snutar och liknande.