2021-03-16, 09:52
Medlem
Det är klart att det är förtal men inkompetenta poliser bör avskedas. Rättegången kommer att bli en seger för dom åtalade oavsett om dom fälls eller frias.
Citera
2021-03-16, 11:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Här:
https://mobile.twitter.com/massatjafs/status/1180768899580727296

Och den andra här:
https://samnytt.se/atalas-for-banderoller-som-utpekade-poliserna-bakom-eric-torells-dod/

"Elvira Eriksson, ordförande i Allmänna Supporterklubben, kommenterade det hela på Twitter, där hon bland annat skrev: ”Man kan se på banderollerna på läktaren idag på ett ordagrannt sätt, och tycka att det är hemska. Men är man makthavare eller polis så skulle jag också önska att man såg den stora bilden, även om det kan vara svårt, och inse att ett arbete för att rädda förtroendet måste göras”."

Elvira, tror du förtroendet för polisen räddas om de tre får skott i huvudet?

Erics idiot till farsa borde fundera på något likande, tycker du?
Citera
2021-03-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag hade för mig att det var tre kvinnor men det kanske var två kvinnor och en man. Definitivt inte tre män. Polisbefälet med i alla fall lite erfarenhet var den som "shit asså fick panik och ba´tömde magasinet" och det var en kvinna. De andra två har jag för mig var polisassistenter, för de kan väl knappast ha varit polisaspiranter.

Kanske är detta en del av anmälan, att man pekat ut/namngett bland annat fel personer?
Jo, det var 3 män och 1 kvinna. Rätt ska vara rätt.
Citera
2021-03-16, 15:04
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Fast det är inte polisen som beslutar om åtal utan åklagaren.

Det märkliga här är att förtal inte faller under allmänt åtal så då måste nån av mördarpoliserna ha tyckt att det är läge att väcka åtal?
Citera
2021-03-17, 21:57
Medlem
Nu är ju poliserna friade och borde inte hängas ut någonstans. Att hänga ut någon är förkastligt oavsett, och definitivt när de är oskyldiga.

Synd bara att förtalsstraffen är så låga.
Citera
2021-03-17, 22:05
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Nu är ju poliserna friade och borde inte hängas ut någonstans. Att hänga ut någon är förkastligt oavsett, och definitivt när de är oskyldiga.

Klart dom ska hängas ut med namn, bra gjort AIK!!!
Citera
2021-03-20, 16:03
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Man märker hur många här inne som är helt ovetandes om hur det är att jobba som polis och vilka situationer som avgörs på sekundbasis. Du har ingen aning om situationens bakgrund men ändå uttalar sig folk som dig hej vilt om saker de tror att de har bättre koll på.

Hej på dej, din förvirrade snutnolla. Jag har inte jobbat som polis, nej. Hur det är att jobba som polis har jag däremot läst om i denna avhandling: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:751016/FULLTEXT01.pdf. Jag har dessutom läst FUP i Thorell-fallet, där de utryckande poliserna skapar en "trådsanning" om att personen de möter är en farlig beväpnad kriminell. Det är ett inkompetent misstag. Poliser ska utan något som helst tvivel betraktas som en särskilt yrkesgrupp då de är beväpnade och får döda i sin yrkesroll, vilket är unikt. Snutar gillar också att försvara sig med "vi är bara människor" när det passar, men att sedan börja prata om yrkeskåren i andra lägen. Dåliga snutar ska hängas ut, särskilt eftersom polisen har en dålig ovana att inte sparka individer som inte sköter sig, samt att genom sin "kåranda" försvara dessa. Den som förstår fenomen som kåranda vet att sådant enbart verkar för att skydda de som inte kan bete sig ordentligt, d v s psykopater, vilda västern-snutar och liknande.
Citera
2021-03-20, 16:43
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Hej på dej, din förvirrade snutnolla. Jag har inte jobbat som polis, nej. Hur det är att jobba som polis har jag däremot läst om i denna avhandling: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:751016/FULLTEXT01.pdf. Jag har dessutom läst FUP i Thorell-fallet, där de utryckande poliserna skapar en "trådsanning" om att personen de möter är en farlig beväpnad kriminell. Det är ett inkompetent misstag. Poliser ska utan något som helst tvivel betraktas som en särskilt yrkesgrupp då de är beväpnade och får döda i sin yrkesroll, vilket är unikt. Snutar gillar också att försvara sig med "vi är bara människor" när det passar, men att sedan börja prata om yrkeskåren i andra lägen. Dåliga snutar ska hängas ut, särskilt eftersom polisen har en dålig ovana att inte sparka individer som inte sköter sig, samt att genom sin "kåranda" försvara dessa. Den som förstår fenomen som kåranda vet att sådant enbart verkar för att skydda de som inte kan bete sig ordentligt, d v s psykopater, vilda västern-snutar och liknande.

+1 på detta. Svenska medborgare hsr all rätt i världen att ställa krav på polisen. Det är oss de arbetar för.
Citera
2021-07-05, 18:41
Avslutad
Citat:

Oskyldiga?
Sköt ijäl ett mongo som lekte med ett plastgevär.

Sköt han i ryggen dessutom.
Citera
2021-07-05, 19:33
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Oskyldiga?
Sköt ijäl ett mongo som lekte med ett plastgevär.

Sköt han i ryggen dessutom.
Exakt!! Tack för att någon härinne är nykter och inte har hela huvet uppe i polisens rövhål, för övrigt dom som hängde ut dom livrädda hen-poliserna med namn är i mina ögon hjältar🖕🖕🖕🖕
Citera
2021-10-29, 10:34
Medlem
Citat:

Stig Engström hängdes ut av åklagare som mördat olof palme. Han är dessutom död och kan inte försvara sig, inte dömd.
Det är mkt värre fast då är det inte en polis som man hänger ut
Citera
2021-10-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
+1 på detta. Svenska medborgare hsr all rätt i världen att ställa krav på polisen. Det är oss de arbetar för.
I vilken värld då? Polisen är en myndighet, deras främsta uppgift är att skydda statsmakten och ge staten ett internt våldskapital mot folket. Allt annat som tex att skydda medborgare, lösa brott som inte begåtts mot staten osv kommer långt ner på prioriteringslistan.

Polisen agerar enligt maktens normer och dagens värdegrundsbaserade polis ska därför alltid ses som vänsteraktivister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in