2021-03-15, 19:57
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jo, som flera redan påtalat spelar det inte roll om det är sant eller ej när man kommer till förtal. Däremot tycker jag att polisen i det här fallet gjort sig förtjänt av grov kritik och jag tycker det här fallet tillsammans med andra tex knäböjande aktivistpolisen föranleder att utreda polisutbildningen. Har det med värdegrund att göra, har det med att man kvoterat in kvinnor och män som inte är lämpliga i yrket, har det med sänkt IQ-krav att göra? Det finns ytterligare tre fall som jag på rak arm tänker på.
https://www.youtube.com/watch?v=PlzI3lttcJ0
https://www.youtube.com/watch?v=q-9JMw6Vm5I
https://www.youtube.com/watch?v=9Xm3F0RvIEY

När jag läste hennes egna ord just "tömde mitt magasin i panik" så höll jag på att trilla av stolen. När man sedan ser skottspridningen så blir man fan mörkrädd. Är det rimligt att dessa får gå beväpnade och använda vapen men hederliga sportskyttar som tränar varje vecka och som på sin höjd kör för fort någon gång vill man klämma åt.
https://www.svtstatic.se/image/wide/480/21929590/1555509981?format=auto

Du verkar inte helt stabil, men i alla fall - inser du hur mycket du måste krama avtryckaren för att tömma ett magasin?

Jämför detta att tre poliser går fria efter de tömt sina vapen i en oskyldig utvecklingsstörd person. Tre kvinnliga poliser med befogenhet att hantera och använda vapen. Tre kvinnliga poliser som är utbildade att kunna hantera stressiga situationer. Tre kvinnliga poliser med rätt att använda dödligt våld.

Jämför det med tex den hjärtsjuke 70-årige mannen som fick besök av sin sambos två "barn" samt ytterligare en okänd som försökte bryta sig in källaringången. De två "barnen" var yrkeskriminella våldsamma narkotikamissbrukare, vältränade och i tjugoårsåldern. De hade besöksförbud hos mannen eftersom de hotat honom till livet tidigare. Den hjärtsjuke 70-åringen avlossar två skott och dödar båda två. Han slänger man gärna i fängelse.

Jämför också med mannen uppe i Dalarna som fick besök av en narkotikapåverkad våldsman som tidigare hotat honom och hans fru. I familjens hall blir det kamp om älgstudsaren som mannen försöker skydda sig och sin frun med. Den narkotikapåverkade håller i pipan och ett skott brinner av. Han slänger man gärna i fängelse.

De tre kvinnliga poliserna som borde vara rustade långt bättre att hantera stressiga situationer tömmer magasinet i panik och sprider skotten över ytan på gaveln på en ladugård. Här friar man. Helt sjukt.

Jag känner en polis som utbildar poliser i bland annat skytte och han berättar att flera poliser skjuter en gång om året - när det är prov. Kraven är helt löjligt låga och de har så lång tid på sig att det i princip är utan tidskrav. Mest pinsamma man hört är ju kvinnan som inte orkade krama av avtryckaren.

Du är ju störd. Eric gjorde väl inte en fluga förnär?

Jag anser att hela polismyndigheten bör granskas och utredas. Det är något som inte stämmer med lagens långa arm. Så otroligt inkompetenta att man blir mörkrädd.
Citera
2021-03-15, 20:04
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag anser att hela polismyndigheten bör granskas och utredas. Det är något som inte stämmer med lagens långa arm. Så otroligt inkompetenta att man blir mörkrädd.
Tyvärr sträcker detta sig så långt så det är revolution som krävs för att få till övht någon form av reform, typ hela statskiktet vårat behöver i grunden förändras.

Sen att det bara är två åtalade beror nog på att det (för de styrande) räcker....?
Citera
2021-03-15, 20:12
Medlem
Inte så jäkla bra att poliserna misslyckades så brutalt och sköt en kille med downs syndrom. Riktigt värdelöst och amatörmässigt.
Men är personligen jäkligt trött på människor som ska hålla på och trotsa våra poliser. Och förstöra deras arbete. Att hänga ut poliser med banderoller är fan inte ok.

Jag tycker tom att polisen ska börja ta i ännu mer med hårdhandskarna.
Citera
2021-03-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Haha, polisen förnekar sig inte. Löjligt att åtalas för förtal mot två poliser som bevisligen begått handlingen de åtalas för. Poliser måste kunna tåla kritik i sin roll som lagens och ordningens väktare, särskilt som de verkar ha laglig befogenhet att avrätta helt ofarliga personer i fullkomligt ofarliga situationer.

Man märker hur många här inne som är helt ovetandes om hur det är att jobba som polis och vilka situationer som avgörs på sekundbasis. Du har ingen aning om situationens bakgrund men ändå uttalar sig folk som dig hej vilt om saker de tror att de har bättre koll på.

Kolla bara på det som hände i grimsta nyss, men du tycker väl förstås att polisen ska chansa och stå still och riskera att skjutas ihjäl?

Polisen - dom allra flesta fattar korrekta beslut. Det finns undantag i alla branscher där man tycker att en person är direkt olämplig för tjänsten, tex kapten klänning. Men de allra flesta poliser gör ett jävligt bra jobb och får stå ut med så många rixmongon som anser att dom vet hela situationen fast dom bara vet en tiondel för att det är det som läckt ut till media. Allt tas inte upp i fuppar heller. Dom som sköt i detta fallet gjorde det endast för att dom bedömde situationen utefter vissa premisser. Som dom är tränade att göra. Det är tragiskt att personen sköts ihjäl absolut MEN det är ingen nyhet att man inte ska springa omkring med pistol replika. I dunkel men även i ljus på 1-2 meters håll är det svårt att avgöra vad som är ett riktigt vapen eller ej.

Att hänga ut folk är direkt olämpligt och ännu mera olämpligt på det viset dom gjorde det.
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-03-15 kl. 20:50.
Citera
2021-03-15, 20:45
Medlem
Bättre fria än att skjuta?
Citera
2021-03-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah

Svensk polis är bra mkt mer kompetent än många andra länders poliser. Och majoriteten av poliser i Sverige gör ett jävligt bra jobb. Men du är nog lite för lite insatt för att kunna se hela perspektivet antar jag. Som jag sagt förut, givetvis finns det idioter i alla yrken och poliser som är olämpliga ryker snabbt.

Baseboll ligan borde komma tillbaka och skapa lite ordning! Skämt å sido (med lite sanning i .....)
Citera
2021-03-15, 21:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jämför detta att tre poliser går fria efter de tömt sina vapen i en oskyldig utvecklingsstörd person. Tre kvinnliga poliser med befogenhet att hantera och använda vapen. Tre kvinnliga poliser som är utbildade att kunna hantera stressiga situationer. Tre kvinnliga poliser med rätt att använda dödligt våld.

Det är tre mansnamn som pekas ut.

Har SEX poliser skjutit vilt, men bara männen träffat? Eller är "tre kvinnor" en internetsanning?
Citera
2021-03-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Ja, rätt intressant att endast två personer åtalas.

Ja, en av de är väl dessutom brud har jag hört
Citera
2021-03-15, 21:35
Medlem
FreeOJs avatar
Någon som har stämningsansökan?
Citera
2021-03-15, 21:48
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det kan absolut räknas som förtal. Det räcker inte att ett uttalande är sant. Det kan vara förtal ändå.

Se, exempelvis, "Sanningen inte huvudsak i förtalsmål" av Mårten Schultz.
Rätt bra genomgång i korthet, det är lite komplicerat det där med att sant inte spelar någon roll utom när sant spelar roll i allmänintresse. Grundtanken med allt det där är nog rimlig, men svår att bedöma.
Citera
2021-03-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Troligen.

Jag vet fan inte vad som är värst:

* polisen kollade inte att det var ett faktiskt hot
* sprayade vilt i ett bostadsområde och då menar jag vilt utom all kontroll
* siktar så jävla illa om det nu SKA skjutas
* haha lol inget åtal, det var väl inget
* den fucking kårandan på nätet

EDIT: ska sägas att jag är en person som vill ha polis i samhället pga det finns ett behov, men jag vill ha bra polis

Du missade det för mig viktigaste - att denne hen utexaminerades från skolan och dessutom får arbeta i yttre tjänst beväpnad.

Estonia. Palmemordet, Brevik och Eric Torell är händelser som "sitter där". Annat kastar minnesbanken ut med tiden.
Det gladde mig oerhört att få se banderollerna.

Kanske det anonymt går att ge ett ekonomiskt bidrag till de som nu åtalas?
Senast redigerad av MrStreamer 2021-03-15 kl. 22:05.
Citera
2021-03-15, 22:14
Medlem
StigHails avatar
Tragisk olycka med Eric, hoppas dom med banderollerna får ett kännbart straff. Det är inte okej och förtala någon så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in