2021-03-17, 21:19
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
"Göran Lambertz lärde känna kvinnan som han nu anklagas ha våldtagit när hon själv blev åtalad för förtal. Hon kontaktade då Göran Lambertz för att få juridiska råd."

Så nu tyckte Lambertz att kvinnan gott kunde bjuda på lite fitta efter att hon fått så fina råd från honom ,och då svarar kvinnan: Givetvis herr Lambertz , självklart ska du få lite fitta du får knulla hur mycket du vill. Ungefär så har det gått till? Enligt er som tror att Lambertz är oskyldig?

Läs domen mot den friade UH istället.. Ungefär nåt liknande har det säkert gått till med GL. Kvinnan var nära att få hundratusen, ett beslut om skadestånd från tingsrätten som hovrätten sedan ogillade. Hennes egen (manipulerade) ljudinspelning var bland annat till den åtalades fördel, liksom en hel del andra lögner från kvinnan som helt enkelt inte gick ihop.
Citera
2021-03-17, 21:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Hon kanske vill hämnas på rättsamhället eller något.

Kanske har spårat ur efter PA-fallet, men jag har inte koll på kronologin -- var PA före eller efter han som sedan frikändes?

Det verkar som hon och hennes väninna hade en mer lönande verksamhet än att vara eskort. Om du fejkar en våldtäkt som i de två fallen, GL och det tidigare med juristen, så kan du säkert kassera in mer pengar från männen än att ligga på rygg med nya gubbar varje kväll med benen i luften och stöna värre än prof. "Pust och stön"!

En jurist är förmodligen mer känslig för en våldtäktsanklagelse än en snickare med firma. Snickare kan förmodligen fortsätta jobba utan problem, men för en jurist och advokat är det värre. Se på juristen som hjälpt husägaren i Ebba Buschs husaffär. Han får inte vara advokat och förlöjlas till och med av Ebba Busch.

Troligtvis arbetar sig dessa två kvinnor genom olika yrkeskategorier. Skulle gissa att advokater är utsatta, likaså politiker och stora företagsledare, Troligtvis inte poliser, för de kan säkert söka på dessa kvinnor i sina register och få fram mer än vi vet vad de sysslar med. Hantverkare och fattiga skollärare går också bort.

Men det verkar konstigt att inte GL släpps direkt av åklagaren och EA och hennes väninna häktas istället. Men det kommer nog....
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-17 kl. 21:24.
Citera
2021-03-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Du ser, känns det igen? Även ofta manliga vänner. Tyck synd om mig, jag är utsatt. Och den manliga vännen torkar tårar samtidigt som han ( eller för den delen) hon slänger sig på telefonen. 2 mil bort sitter en ovetande kille och tänker. Skönt o tömma, men hon var inget vidare, jag ringer nog inte henne igen.
Ja, det känns igen. En liknande sak hände mig (inte våldtäkt, men tyck synd om mig grejjen). Jag var 15 år och varit på en fest. Dagen efter så dyker en tjej i samma umgänge upp på stranden med en blåtira. Hon säger att jag har slagit henne på kvällen. Som tur var så försvann blåtiran när hon badade och efter det så hittade vi hennes "blåtira smink" i hennes väska när hon inte tittade. Jag hade tur, jag hade lika gärna kunnat bli känd som killen som prylar tjejer. Det sjuka är att de kom från ingenstans, jag hade inte ens pratat med henne kvällen innan. Kanske det var det som var problemet. Kanske det är så i fallet GL, han kanske inte gav henne nog med uppmärksamhet efter han satt på henne.
Citera
2021-03-17, 21:22
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Läs domen mot den friade UH istället.. Ungefär nåt liknande har det säkert gått till med GL. Kvinnan var nära att få hundratusen, ett beslut om skadestånd från tingsrätten som hovrätten sedan ogillade. Hennes egen (manipulerade) ljudinspelning var bland annat till den åtalades fördel, liksom en hel del andra lögner från kvinnan som helt enkelt inte gick ihop.

De flesta lär sig av sina erfarenheter, så bli inte förvånad om ljudupptagningen denna gång (och eventuellt skådespeleri som kan höras på den) har ett proffsigare upplägg med färre möjligheter till ifrågasättande.
Citera
2021-03-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
De flesta lär sig av sina erfarenheter, så bli inte förvånad om ljudupptagningen (och eventuellt skådespeleri som kan höras på den) har ett proffsigare upplägg med färre möjligheter till ifrågasättande.
Är hon inte helt efterbliven så borde hon lärt sig nått från förra gången.
Citera
2021-03-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Vi pratade om ifall man kan ta tillbaka en anmälan, inte om vad åklagaren gör pga dåligt bevisläge dessutom kan undra vad du har för belägg för att påstå att åklagare bara har kvinnans ord ”i sådan här fall”?
Åklagaren har ju bara kvinnans ord när häktningsförhandling sker allt som oftast.
Några vilsna korta förhör med mannen som inte ens fattar vad som pågår ger ju inget. Mannens svar i ett förhör han kastas in i efter att blivit hämtad, anklagad helt abrupt ger inte mycket. Sen chock, förundran så har anhållningstiden gott och häktningen kommer som ett brev på posten.
En sexualbrott misstänkt blir lika snabbt häktad som en falafel blir uppäten på savannen.
Citera
2021-03-17, 21:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är konstigare än så. Efter det första övergreppet så går hon på toaletten och spyr. Då ”råkar” hon slå på inspelning. Man kan tycka att gon borde ha ringt polisen för att få ut den läskige våldtäktsmannen ur bostaden, eller lämna den själv, men icke.

Hur detta kunde leda till fällande dom i TR är en rättsskandal. Men eftersom offret är en påträngande ung man som var ute efter sex med en eller helst två tjejer så har ingen brytt sig.

Det var precis vad som hände i fallet med att Glenn Schiller blev dömd - i ett fall målsgamdem här inte var inblandad i- för våldtäkt: (FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

Först inleddes övergreppet och sedan gick paret ut på balkongen och rökte. Målsäganden försökte inte väcka Schillers sambo/fru som sov i lägenheten eller gå därifrån utan satte på inspelning, varefter de lade sig i sängen igen och Schiller våldtog henne medan hon spelade in. Schiller blev dömd för våldtäkt då målsäganden i det fallet sade nej på inspelningen. I korthet, missar jag någon detalj så rättar nog någon mig.

Så visst går det att på detta sätt få någon dömd utan att jurister i HD anser att det är en rättskandal, utan det är helt ok, även om målsäganden här misslyckades med att få en fällande dom i HovR i sitt tidigare mål.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men att "väninnan" var närvarande i lgh som "vittne" känns som en slags back-up, ifall mobilljudsinspeningen skulle klicka.

För mina tankar till rätt ordentlig planering.....

Efter att den anklagade mannen lämnat MÄs lägenhet sade MÄ till väninnan "Alltså shit, va fan, vi klarade det här".

Hm.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Han har verkat förvirrad länge, tycker jag. Vad som än hänt har ju omdömet sviktat.

Reserverar mig för borderlinehäxa, och tolkningen av diverse tidigare härvor. Även galningar kan bli våldtagna.
Sen kan jag väl säga att kopplingen till Cissi Wallin och Gardet inte ökar min beredvillighet att tro på historien. Jag ser Gardet som ett hot mot rättssäkerheten både för män och kvinnor.

Men rättsapparaten kan nog inte avfärda målsäganden av den anledningen, såtillvida de inte kan påvisa att det skett en otillbörlig påverkan från Garde- hållet.
Att GL tydligen ihärdigt framfört att han skulle försvara sig själv i processen känns väl som ännu ett tecken på att allt inte står rätt till.
Oavsett hans odiskutabla juridiska kompetens så är det vansinne att inte ha ett ombud.
Antagligen därför som häktningsförhandlingen tog sådan tid.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan likaväl vara så att hon berätta för polisen att hon "studerade juridik" i meningen att hon försökte sätta sig i sitt fall angående förtalsanmälan och därmed "studerade" juridik. Inte att hon de facto "pluggade juridik" på riktigt.

Kvällstidningarna brukar ju rubricera så att det säljer mest. Inte så att det stämmer med verkligheten bäst.

Med tanke på det som kommit fram om hennes person så tvivlar jag starkt på att hon skulle ha antagits och går juristprogrammet.

Fått uppgifter i PM om E.A. har varit tvångsvårdad, LPT, för allvarlig psykisk sjukdom under 2012/13 i ett halvår.

Ni får ta uppgifterna med en nypa salt eftersom jag inte har någon utomstående bekräftelse alls på om detta är korrekt men det är inte alls förvånande att så skulle kunna vara fallet.
Citera
2021-03-17, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
"Göran Lambertz lärde känna kvinnan som han nu anklagas ha våldtagit när hon själv blev åtalad för förtal. Hon kontaktade då Göran Lambertz för att få juridiska råd."

Så nu tyckte Lambertz att kvinnan gott kunde bjuda på lite fitta efter att hon fått så fina råd från honom ,och då svarar kvinnan: Givetvis herr Lambertz , självklart ska du få lite fitta du får knulla hur mycket du vill. Ungefär så har det gått till? Enligt er som tror att Lambertz är oskyldig?

Silla sanden ur fittan innan du pratar. Det finns flera frågetecken kring psykotiska borderline "BO". Det stödjer att det inte är svart och vit även om kroknäsan Lambertz allt ser ut som en sliskig baron.
Citera
2021-03-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nej, jag tog det tidigare fallet som exempel, där har hon ljugit inför en domstol, hennes lögner motbevisas av ren fakta om man läser protokollet från hovrätten.
Enligt DI och GL advokat så har kvinnan varit i ytterligare två liknande incidenter, alltså 3 på 4 år.

Kring det som GL står anklagad inför kan vi ju inte annat än spekulera, men har man som kvinnan ropat vargen kommer 3 gånger så är det inte många som vill lyssna en 4e gång.
Jag skämtade om just det där för några inlägg sedan. Men du läste kanske inte det. Utan du anser verkligen att det jag skämtade om, det är så här rättssäkerheten vid våldtäkter ska se ut för brottsoffer? Vid minsta lilla misstanke om bristande trovärdighet, bör det hela läggas ner och glömmas bort omgående? Som tur är har du ingen makt i sakfrågan förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in