2021-03-17, 20:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
MÄ är väl juridikstuderande? Varför skulle hon anklaga den högste juristen i landet för våldtäkt om det inte var sant? Frias Lambertz efter detta så har hon väl grävt sin grav gällande att kunna bli advokat?
Nej, Lambertz har ju själv argumenterat för att kvinnor måste har rätt att anklaga män för våldtäkt, till och med efter friande dom gällande den saken.

Om hon döms för falsk tillvitelse så kan hon däremot glömma medlemskap i advokatsamfundet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är konstigare än så. Efter det första övergreppet så går hon på toaletten och spyr. Då ”råkar” hon slå på inspelning. Man kan tycka att gon borde ha ringt polisen för att få ut den läskige våldtäktsmannen ur bostaden, eller lämna den själv, men icke.

Hur detta kunde leda till fällande dom i TR är en rättsskandal. Men eftersom offret är en påträngande ung man som var ute efter sex med en eller helst två tjejer så har ingen brytt sig.

Kompisen var dessutom i samma rum... enrumslägenhet
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Men kära hjärtanes, hur kan du detta till ett beroendeförhållande? GL har inte varit EAs juridiska ombud eller liknande.

Enligt den juridiska expertisen här klassas det inte som ett beroendeförhållande, och det är det kanske inte heller.

Jag är inte jurist (det roliga är att jag faktiskt är biolog, jag känner därför igen biologismens galenskaper och tveksamheter när jag ser dem, typ påståenden om däggdjur och nedärvdhet och alla äldre mäns beteende Ingen biolog skriver under på såna generaliseringar och fördomar).
Jag vet inte exakt hur beroendeförhållanden i juridisk mening definieras.
Om kvinnan stått i beroendeställning till den anklagade är inte i sig avgörande för om det var våldtäkt eller ej, däremot kan brottet bedömas som allvarligare om så är fallet.
Faktum är väl att han hade skrivit ett intyg till hennes förmån angående en pågående process, att hon uppfattade honom som ett slags mentor, att hon var i juridisk knipa när hon bad honom om hjälp.
Det klassas kanske inte som en beroendeställning, men att hon var i socialt underläge verkar ju hur tydligt som helst.

Han bjöd hem henne till sig. OM det går att visa att hon var redlöst berusad när han hade sex med henne, bedöms det väl hårdare med tanke på hennes ekonomiska och juridiska situation.
Men som sagt, jag är inte jurist. Jag är biolog.
Citera
2021-03-17, 20:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du spekulerar hej vilt och försöker sammanblanda det aktuella fallet med ett tidigare fall. Substanslöst var ordet, ja.

Det var inga spekulationer. Det var en sammanfattning av den friande HR-domen för ett av MÄs offer.
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Troligtvis båda två knarkare som har kommit på detta sätt för att kamma hem knarkpengar åt båda.

Till utseendet att döma på henne så är det ingen oskuldsfull ung dam. Innan jul så var hon, EA flitigt på instagram och facebook nu gone like a ghost. När man googlar EA så ligger hon enligt MRkoll i tvist och eller stämmning.
Alltid för mig varit lite halvskum den unga damen.
Hon tog nog ”hand” om GL när dennes fru dog 2018 i september.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Ja och ett brottsoffer (BO) uppstår efter lagakraftvunnen dom, till dess är det MÄ. Att det ska vara så svårt för alla hobbyjurister i denna tråd.
Vadå, jag svarade bara vad förkortningen innebar. så har du någon åsikt. Så vänd dig till den som skrev det.
Citera
2021-03-17, 20:55
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
MÄ är väl juridikstuderande? Varför skulle hon anklaga den högste juristen i landet för våldtäkt om det inte var sant? Frias Lambertz efter detta så har hon väl grävt sin grav gällande att kunna bli advokat?

Just nu verkar det snarare som att hon är juriststuderande.

Det har inte framgått att hon faktiskt är inskriven någonstans.
Citera
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om åklagaren har bevis ja men det enda bevis som åklagaren brukar ha i sådan här fall är kvinnans ord så om hon tar tillbaks det finns det inget case.
Vi pratade om ifall man kan ta tillbaka en anmälan, inte om vad åklagaren gör pga dåligt bevisläge dessutom kan undra vad du har för belägg för att påstå att åklagare bara har kvinnans ord ”i sådan här fall”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tre likheter mellan våldtäkterna 2018 och 2020

1. Männen var jurister

2. MÄ var stupfull när övergreppen ska ha skett

3. Ljudupptagningar spelar stor roll som stödbevisning.

Önskar tillägga att hon påstår att hon var stupfull. Hon skulle eg lika gärna kunnat ha varit spiknykter eller salongsberusad med använder sig av full och däckad för att göra sig till offer
Citera
2021-03-17, 20:56
Medlem
Ksenia74s avatar
"Göran Lambertz lärde känna kvinnan som han nu anklagas ha våldtagit när hon själv blev åtalad för förtal. Hon kontaktade då Göran Lambertz för att få juridiska råd."

Så nu tyckte Lambertz att kvinnan gott kunde bjuda på lite fitta efter att hon fått så fina råd från honom ,och då svarar kvinnan: Givetvis herr Lambertz , självklart ska du få lite fitta du får knulla hur mycket du vill. Ungefär så har det gått till? Enligt er som tror att Lambertz är oskyldig?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Enligt den juridiska expertisen här klassas det inte som ett beroendeförhållande, och det är det kanske inte heller.

Jag är inte jurist (det roliga är att jag faktiskt är biolog, jag känner därför igen biologismens galenskaper och tveksamheter när jag ser dem, typ påståenden om däggdjur och nedärvdhet och alla äldre mäns beteende Ingen biolog skriver under på såna generaliseringar och fördomar).
Jag vet inte exakt hur beroendeförhållanden i juridisk mening definieras.
Om kvinnan stått i beroendeställning till den anklagade är inte i sig avgörande för om det var våldtäkt eller ej, däremot kan brottet bedömas som allvarligare om så är fallet.
Faktum är väl att han hade skrivit ett intyg till hennes förmån angående en pågående process, att hon uppfattade honom som ett slags mentor, att hon var i juridisk knipa när hon bad honom om hjälp.
Det klassas kanske inte som en beroendeställning, men att hon var i socialt underläge verkar ju hur tydligt som helst.

Han bjöd hem henne till sig. OM det går att visa att hon var redlöst berusad när han hade sex med henne, bedöms det väl hårdare med tanke på hennes ekonomiska och juridiska situation.
Men som sagt, jag är inte jurist. Jag är biolog.
Allvarligt talat. Hon är fullständigt spritt språngande galen & har uppenbarligen varit det jävligt länge.
En borderlinehäxa kan enkelt manipulera vem som helst till vad som helst, genom att använda sex som övertalning.

Gubben är änkling, förmodligen lite aspie & blir självklart ett lätt offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Borde vara så men är inte så i det svenska rättsväsendet, det kan väl inte mer tydligt än i detta fall då en kvinna kan anmäla man efter man för våldtäkt och manipulera bevis utan att hon åker in.

Hela 2000talet har detta ggn på ggn varit uppe och jag tror (vill tro) på förändring. Jag skulle gissa på 20 år till innan något händer och då tyvärr på bekostad av de som verkligen har drabbats av en riktig våldtäkt. Dom kommer inte kunna döma Män bara på ord och sperma längre då detta utnyttjats för länge av kvinnor som sökt uppmärksamhet.
Fråga vem som i häkten eller Tingsrätt om detta är ett problem i samhället och jag tror ni får ett 100% JA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in