2021-03-17, 21:06
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tre likheter mellan våldtäkterna 2018 och 2020

1. Männen var jurister

Hon kanske vill hämnas på rättsamhället eller något.

Kanske har spårat ur efter PA-fallet, men jag har inte koll på kronologin -- var PA före eller efter han som sedan frikändes?
Citera
2021-03-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
I domen mot DU framgår det att EA "förstod" att det var en våldtäkt först efter att hon lyssnat igenom sin egen ljudfil. Kanske är det något liknande med GL-fallet. Hon spelar in alla sina samlag och analyserar dem i efterhand. Verkligen kuriöst får man säga.

Börjar också luta åt att hon ingår i nån form av eskortverksamhet. Som sagt, hon hade spår av kokain i urinet. DU gör flera iakttagelser som tyder på att hon är missbrukare: plötsliga humörsvängningar, kastar glas i lägenheten, iögonenfallande oreda i lägenheten.

Även detta inte helt ovanligt av falska anklagelser av detta slag i hemmet, kvinnorna vill att det ska se ut som att det varit en kamp. Kasta ner några böcker, vält ett bord. Jag har blivit överfallen. Ring gärna några vänner och gråt ut för dem, så ringer dem in anmälan. Detta är tyvärr inte ovanligt.
Citera
2021-03-17, 21:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Vem är MÄ? Har letat i trådarna men det har väl inte framkommit vem hon är? Vore kul se om det är någon skönhet som Lambertz fått doppa.

Hon är sketasnygg.
Jag skulle nog, i Lambertz kläder, helt enkelt tycka att det var värt det.
Citera
2021-03-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Liksom dig, även fast jag inte skrivit inlägg på inlägg om det, så ser jag omoraliska i hela situationen oavsett om han är skyldig till brottet. Att en sådan gammal gubbe umgås med en sådan ung kvinna privat är moralisk förkastligt och borde vara straffbart. Men historien visar lyckligtvis att dekadent beteende och omoral mycket väl kan bestraffas. Han borde bli satt i straffarbete, och med tanke på att det hände i jultider, vore det passade om han fick en julstjärna på kavajen som en varning till andra unga kvinnor om hans förkastliga beteende.

Båda är ju myndiga! Ska vi införa åldersgränser i relationer? Finns betydligt fler än GL som doppat och eller är tillsammans med partners med stora åldersskillnader
Citera
2021-03-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Även detta inte helt ovanligt av falska anklagelser v detta alg i hemmet, kvinnorna vill att det ska se ut som att det varit en kamp. Kasta ner några böcker, vält ett bord. Jag har blivit överfallen. Ring gärna några vänner och gråt ut för dem, så ringer dem in anmälan. Detta är tyvärr inte ovanligt.
"Först senare fick mina vänner mig att förstå att det var våldtäkt, det var därför jag inte anmälde direkt"
Citera
2021-03-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Och läser man blogginlägg av en tidigare sambo till henne så utsatte hon honom för fruktansvärd psykisk och fysisk misshandel. Hon kan tydligen bli fruktansvärt svartsjuk och bessiningslöst våldsam där hon förstörde hans saker osv... finns länk tidigare i tråden
Är det bekräftat att det handlar om den här kvinnan?
Citera
2021-03-17, 21:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Är det bekräftat att det handlar om den här kvinnan?
Nej.
Citera
2021-03-17, 21:11
Medlem
Daikokus avatar
Apropå benämningen "juridikstuderande" så har väl den stadfästs av media, och media älskar att sätta finare titlar på kreti och pleti.
Det är ingen skyddad titel, så jag kan väl själv kalla mig juridikstuderande enbart för att jag följer denna tråd?
Sedan kan det vara så att hon är en f.d. "äkta" juridikstuderande - även där älskar media att hålla fast vid den "finaste" titeln någon haft.

Apropå eskortmisstankarna - kan GL ha vänt sig till damen ifråga tidigare för en träff på tu man hand (inklusive sex), denna gång kanske hon ville ha betalt efteråt för att finansiera diverse hyresskulder hon åsamkat sig.
"Kommer inte ifråga" svarar GL "det skulle vara olagligt" - då viker hon in på våldtäktsspåret som en ren hämnd, kanske efter att hon sagt till sin kompis "den jäv-ln" ville inte pröjsa"!
"Jamen, sätt ditt honom för våldtäkt då"
Återigen en knäpp hypotes, men allt annat i detta fall verkar ändå ganska knäppt....
Citera
2021-03-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
"Först senare fick mina vänner mig att förstå att det var våldtäkt, det var därför jag inte anmälde direkt"

Du ser, känns det igen? Även ofta manliga vänner. Tyck synd om mig, jag är utsatt. Och den manliga vännen torkar tårar samtidigt som han ( eller för den delen) hon slänger sig på telefonen. 2 mil bort sitter en ovetande kille och tänker. Skönt o tömma, men hon var inget vidare, jag ringer nog inte henne igen.
Citera
2021-03-17, 21:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Vi pratade om ifall man kan ta tillbaka en anmälan, inte om vad åklagaren gör pga dåligt bevisläge dessutom kan undra vad du har för belägg för att påstå att åklagare bara har kvinnans ord ”i sådan här fall”?

Jag vet att ni pratade om det och håller med om att MÄ kan ta tillbaks sin anmälan och också att åklagaren i ett åtal som faller under allmänt åtal kan driva det ändå. Min kommentar gällde dock att en åklagare bara kan göra det om det finns annan bevisning som håller då MÄs ord har tagits tillbaks. I sådana här samtyckesfall finns det sällan.
Citera
2021-03-17, 21:14
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Liksom dig, även fast jag inte skrivit inlägg på inlägg om det, så ser jag omoraliska i hela situationen oavsett om han är skyldig till brottet. Att en sådan gammal gubbe umgås med en sådan ung kvinna privat är moralisk förkastligt och borde vara straffbart. Men historien visar lyckligtvis att dekadent beteende och omoral mycket väl kan bestraffas. Han borde bli satt i straffarbete, och med tanke på att det hände i jultider, vore det passade om han fick en julstjärna på kavajen som en varning till andra unga kvinnor om hans förkastliga beteende.

Jag ska inte skriva mer om detta eftersom det väcker en sådan förstämning bland herrarna, men min poäng är inte endast att det handlade om gubbe-ung kvinna. Det handlar om mycket mer än så.
Försök gärna läsa innantill.
En del har lite svårt med det. Det kan vara därför det finns risk att man upprepar sig. Men det tänker jag inte göra igen.
Godkväll och godnatt!
Citera
2021-03-17, 21:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ju vara en SO-lärare och missbrukare samtidigt. Av BO:s berättelse att bedöma tycks både BO och hennes väninna använda andra berusningsmedel på ett sätt en normal, ung vuxen inte gör - särskilt när man är ute och festar hos kompisar och på restaurang.

Sen har ju både nöjesprofilen GL och juristen erkänt att de har haft sex med BO - men att det var frivilligt från hennes sida.

Jag tror snarare att detta är satt i system från BO:s sida. Hon väljer lämpliga offer som har råd att betala antingen skadestånd de blir dömda för eller frivilligt för att slippa en rättegång. Nu blev det tyvärr inte så, eftersom offret överklagade domen.

Jag hejar dock nöjesprofilen som inte ger sig utan vill att kvinnan ska dömas för förtal. Det är helt rimligt.

Ja, jag håller helt med, "väninnan" behöver ju inte jobba som lärare.......

Det vita pulvret har nog fått överhanden över MÄ......

Men att "väninnan" var närvarande i lgh som "vittne" känns som en slags back-up, ifall mobilljudsinspeningen skulle klicka.

För mina tankar till rätt ordentlig planering.....

Och vad är det för taxi som bjuder/säljer någon "stark" dricka?? Är denne chafför också med i komplotten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in