Sedan 2010 har flera undersökningar gjorts för att Esb upplevt besvär som han ej upplevt förut. Ingen av undersökningarna har ens misstänkt demens, för vid redan vid minsta misstanke ska remittering göras för fördjupad undersökning.
Det vi kan utläsa av alla undersökningarna är att Esb har lindriga kognitiva besvär.
Esb är enligt undersökningarna som gjorts sedan 2010 helt rättskapabel och ansvarig för de handlingar Esb fattar beslut om och skriver på.
Tack för din förklaring. Då har alltså Esbjörn känt sig nedstämd med känslor som svängt från hans vanliga jag.
Hmmm .. ja det var intressant att Ebba utnyttjat dessa känslor, fast på fel sätt.. Genom att tjata och tjata. .
Ja vi vet ju nu alla att Esbjörn ångrat sig , och det får man göra även i en rätts situation ..
Tycker det varit för mycket våld mot Esbjörn av Ebba .. klart tråkigt att hon inte får köpa sitt drömhus. . Fast frågan är får hon köpa marken mitt emot kanske? Och bygga sig ett eget hus , nybyggt så som hon vill ha det?
Eller var Esbjörn endast det enda alternativet hon hade att försöka köpa.. sjönära mark?
Vi är ju bara människor , klart vi vill hjälpa även Ebba .. hon är ju min syster även om hon inte förstår det ännu..
Då tycker du alltså att jag har rätt. Du har ju själv skrivit att man kan läsa det med lite olika glasögon.
Min slutsats var:
Men där står ju precis det du fetlagt. Meningen efter inskränker ju, som jag läser, inte den fetade meningen. Inte heller ser jag att något annat inskränker hennes budskap i detta stycke:
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
Sen kan man ju till exempel göra våld på meningarna och tolka det som att hon inte menade det som står där.
Jag vet inte om det är tillåtet att klippa ur texten ur en domstolshandling och posta den i det här forumet?
Du kan ev göra dig skyldig till ett lagbrott? Det är bättre om du postar en länk till dokumentet hos docdroid. Så har alla andra gjort. Jag tror man har upp till en halvtimma på sig att redigera inlägget?
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det finns inget förbud mot att publicera sådant material som det rör sig om här.
Hos myndighet upprättade, allmänna handlingar omfattas normalt inte av upphovsrätt. Om handlingen är sekretessbelagd lämnas den inte ut. Ej heller arbetsmaterial lämnas ut. Nyckelorden är upprättad eller inkommen. Om delar av handlingen är sekretessbelagda redigeras dessa bort. (Starkt förenklat)
Så etik och moral i affärer är helt oviktigt. Det vore okey för mig att köpa något billigt bara för att din gamla faster inte haft koll på varans värde?
Å så om han betalt dom så hade det inte varit rätt att dra upp allt kring honom?
Ja man får bestämma sig. Antingen är han påverkbar eller inte.
Det är så klumpigt att Ebba sagt det där utan att stå för det. För när hon nu säger att han är påverkad av sitt försvar, så omyndigförklarar hon ju honom. Och då torde köpet inte gälla.
Etiken är ju att ej så för sitt ord har man sållt och man är överens så borde inte det spela någon roll om värdet hade varit tjugo miljoner.
Priset var rätt iom det blev affär. och att i efterhand beskylla den andra för att man har i eget tycke gjort en dålig affär. Nu är det bevisat att Densias värdering endast skilde ca 100k om ens det!
I detta fallet har Esb gjort en bra affär ända tills han ångrade sig nu förlorar han för var dag, det är hans ombuds förbannade skyldighet att informera Esb om detta och då ej genom Expressen.
Flera månader efter Binninge blev hans ombud visste han ej om hans ålder eller om han visste vad hans bryt innebar. Esb viste ej vem som anmält skogsskövlingen bara att det var en firma i Örebro!
Det är hans egna ord.
Tycker du han har skött detta bra?
jag tycker han har skött det precis som med hans böter dvs dåligt milt sagt.
Om det hade varit lite stake (ursäkta utrycket) i han så hade han stått för sina böter och iom det hade hans anseende varit betydligt högre i mångas ögon
Men en som har gjort en våldtäkt blir aldrig oskyldig eller?
Nja ser du , det kan ju du inte bevisa . I och med att han inte visste var han skulle skriva..
Tyckte jag läste ... Här , här ska du skriva ... Här , här .. ..som Ebba sa.
Tack för din förklaring. Då har alltså Esbjörn känt sig nedstämd med känslor som svängt från hans vanliga jag.
Hmmm .. ja det var intressant att Ebba utnyttjat dessa känslor, fast på fel sätt.. Genom att tjata och tjata. .
Ja vi vet ju nu alla att Esbjörn ångrat sig , och det får man göra även i en rätts situation ..
Tycker det varit för mycket våld mot Esbjörn av Ebba .. klart tråkigt att hon inte får köpa sitt drömhus. . Fast frågan är får hon köpa marken mitt emot kanske? Och bygga sig ett eget hus , nybyggt så som hon vill ha det?
Eller var Esbjörn endast det enda alternativet hon hade att försöka köpa.. sjönära mark?
Vi är ju bara människor , klart vi vill hjälpa även Ebba .. hon är ju min syster även om hon inte förstår det ännu..
Antar att du någonstans har svårt att acceptera att Esb sålt till EB och att Esb medgett att han sålt till Esb.
Som grädde på moset har Esbs juridiska ombud i inlagor till tinget redan medgett att Esb är rättskapabel samt att priset var rimligt.
Nja ser du , det kan ju du inte bevisa . I och med att han inte visste var han skulle skriva..
Tyckte jag läste ... Här , här ska du skriva ... Här , här .. ..som Ebba sa.
Man ska signera var sida och det var det hon hjälpte honom med, hade hon velat blåsa honom hade hon haft med vittnen och sen slängt ut gubben inte bjudit dit honom till jul då han troligen skulle sitta ensam utan sin släkt som sporadiskt bara fans där när arvet var i fara.