Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Det kallas att ha empati om man kan sätta sig in i andras känslor. Saknar man empati som Ebba gör i detta fallet med Esbjörn sitter hon säkert o surar i ett hörn o skyller allt på honom.
För hon kan ju inte ha gjort ett enda fel. Det har hon ju aldrig gjort innan. Va de nån som va dum va de bara att lägga sig på golvet, skrika o sprattla med fötterna så löste allt sig.
Jag kan se henne framför mig: Men jag då, men jag då med mina pyttesmå. Vi skulle ju ha huset. Dj..la skitgubbe.
Ha ha ha, jag fick verkligen en bild i huvet hur hon satt där trumpen och helt oförstående för sin egen del.
Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Dessutom verkar det som om Ebba läst upp innehållet i kontraktet för Esbjörn. Han borde fått en kopia o ett par dagar på sig att läsa o sätta sig in vad det innebar.
När det är en affär på flera miljoner duger det inte med att någon läser vad det innehåller, för hur kan man vara säker på att allt berättas o att allt blir förstått!
Bakläxa Ebba!
I synnerhet om man gör en affär med en80-åring med en kognitiv funktionsnedsättning.
Nä, även när Ebba försöker ljuga till vad hon gjort fel om blir det tokigt. Hon är inte van att bli ifrågasatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Klart att de ska få en chans i samhället. Men de är och förblir en mördare om de mördat. Har man förändrat andra människor liv för alltid, så ska också stämpeln sitta kvar för alltid.
Jag dock inte sagt något om personliga vendettor, så jag förstår inte varför du drar in det.
Nej jag kanske gjorde ett dåligt ordval. Jag gör om. Ett lands lagar ska inte bygga på vad människan känner i affekt.
Så om du får reda på att en person i ytterkanten av ditt privata eller jobb nätverk har dömts för att brott för X antal år sedan. Så tycker du att det är din uppgift att berätta det för alla?
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Där avslöjades då även lögnen om att det var så mörkt i månljuset av kandelabern så det var lögn i helvete att se vad han skrev under?
Den mannen måste vara underbar att lyssna på vid en sprakande lägereld. Vilka skrönor och fiskehistorier han måste berätta!
Nja, gjorde den det? Ebba har ju betydligt bättre ögon än Esbjörn (det är väldigt känt att ögon blir sämre med åren). Det är ju inte speciellt osannolikt att Ebba se att läsa, men det är skumt och mörkt för Esbjörn.
Jag tror ju i och för sig att uppläsningen är en väldigt kraftig överdrift. Jag tror möjligtvis hon läste ett par ord innan hon stoppade det under näsan på Esbjörn och pekade där han skulle skriva.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Apropå Ismo
Ja visst ja, han har ju officiellt hånat Esbjörn. Hur skulle det se ut om han tog Esbjörn som sin klient. Då skulle han antagligen få en varning av advokatförbundet. Ja, så går det när man är advokat och inte kan avhålla sig från att håna sina brännvinsadvokatkompisars klienter.

Hånat? Han har inte hånat någon. Det där var ingen hånfull kommentar det var en skämtsam.