2021-03-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är inte jag som försöker slingra mig eller dra fantasifulla slutsatser som går ut på att skuldbelägga våldtäktsoffret. Jag utgår bara från rubriceringen: Lambertz är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt.

Sannolika skäl betyder ingenting i sexualbrott. Det är standard.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
MÄ är väl juridikstuderande? Varför skulle hon anklaga den högste juristen i landet för våldtäkt om det inte var sant? Frias Lambertz efter detta så har hon väl grävt sin grav gällande att kunna bli advokat?
Om man som 29-åring vet med sig att man aldrig kommer bli jur. kand., än mindre upptagen i Advokatsamfundet, kanske man beslutar sig för lite "konstigheter" som någon slags skruvad hämnd? Vad vet jag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Men här har ju kvinnan ljugit och manipulerat kring små detaljer, vilket framgår om du läser domen mot U.H. Det handlar om tidsaspekter, påståenden om drogning och manipulerade ljudfiler. Minns man inte alla detaljer så är det alltid bäst att man då säger att man inte vet, man ska aldrig ljuga i en rättsprocess, oavsett om man i grunden har rätt eller om det är små detaljer man ljuger om.

GL och UH är bägge jurister, dom vet exakt hur man ska göra i en sådan här situation. En naiv och okunnig person som blir anklagad för våldtäkt kan mycket väl instinktivt säga att man inte haft sex överhuvudtaget, för att svära sig helt fria och hävda sin oskuld. UH och GL vet dock själva att man ska vara korrekt, kortfattat och sanningsenlig. UH bekräftade uppgifterna om att de hade sex men att båda var med på det.

Det är inte våldtäkt att ha sex på fyllan och ångra sig dagen därpå.

Slutligen, håll dina substanslösa personpåhopp ifrån denna tråd, tack.

Du spekulerar hej vilt och försöker sammanblanda det aktuella fallet med ett tidigare fall. Substanslöst var ordet, ja.
Citera
2021-03-17, 20:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är inte jag som försöker slingra mig eller dra fantasifulla slutsatser som går ut på att skuldbelägga våldtäktsoffret. Jag utgår bara från rubriceringen: Lambertz är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt.

Feministåklagaren bör bytas ut och kvinnan bör åtalas för sina falska anmälningar.

Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Åklagaren leder ju även utredningen så objektivitetsprincipen blir sällan vad den borde vara. Speciellt i sexulbrottsmål.

Borde vara så men är inte så i det svenska rättsväsendet, det kan väl inte mer tydligt än i detta fall då en kvinna kan anmäla man efter man för våldtäkt och manipulera bevis utan att hon åker in.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Ja min tanke också. Någon håller strypgrepp och då lyckas man hitta appen för ljudinspelning och startar den istället för att ropa på kompisen i rummet bredvid
Det är konstigare än så. Efter det första övergreppet så går hon på toaletten och spyr. Då ”råkar” hon slå på inspelning. Man kan tycka att gon borde ha ringt polisen för att få ut den läskige våldtäktsmannen ur bostaden, eller lämna den själv, men icke.

Hur detta kunde leda till fällande dom i TR är en rättsskandal. Men eftersom offret är en påträngande ung man som var ute efter sex med en eller helst två tjejer så har ingen brytt sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mja, denna An¤erberg (n) är lärare i SO-ämnen......

Men jag börjar tro på en omfattande eskortverksamhet.

Och jag tror att det finns fler manliga offer, som betalat för att slippa dras inför skranket.

Undrar om PA (nöjesprofilen) genomskådade detta och att våldtäktsanklagelsen mot honom var ren hämd?

Vad jag förstått var PA även modellfotograf (möjligen på hobbynivå) och hade någon typ av BDSM studio i ett garage. EA kom dit för att bli fotad i lite hårdare utstyrsel och för att få bjudas på vitt pulver. Det hela slutade som en sexorgie med bdsm inslag (enligt EA tortyr)
Citera
2021-03-17, 20:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Man kan absolut ta till baks en anmälan.
Men det saknar betydelse om det faller under allmänt åtal. Åklagaren kör vidare ändå.
Citera
2021-03-17, 20:50
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurppen
Förkortning av brottsoffer.
Ja och ett brottsoffer (BO) uppstår efter lagakraftvunnen dom, till dess är det MÄ. Att det ska vara så svårt för alla hobbyjurister i denna tråd.
Citera
2021-03-17, 20:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Tre likheter mellan våldtäkterna 2018 och 2020

1. Männen var jurister

2. MÄ var stupfull när övergreppen ska ha skett

3. Ljudupptagningar spelar stor roll som stödbevisning.
Citera
2021-03-17, 20:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det saknar betydelse om det faller under allmänt åtal. Åklagaren kör vidare ändå.

Om åklagaren har bevis ja men det enda bevis som åklagaren brukar ha i sådan här fall är kvinnans ord så om hon tar tillbaks det finns det inget case.
Citera
2021-03-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Som jag sa vid häktningsförhandlingen är jag till 90% säker på att det var hon”, den är lite skum

"Ge den misstänkte massa psykofarmaka och valla honom sedan på den misstänkta brottsplatsen. Kanske dyker det upp ett erkännande."

"Kan de inte valla Lambertz på brottsplatsen och ge ledande frågor så de kan hitta förträngda minnen? Har hört att det skall vara ett effektivt sätt att få fram sanningen. "
Citera
2021-03-17, 20:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om åklagaren har bevis ja men det enda bevis som åklagaren brukar ha i sådan här fall är kvinnans ord så om hon tar tillbaks det finns det inget case.
Ja, om ordet är den enda bevisningen så blir det givetvis lite motigt för åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in