2021-03-17, 20:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser att det är ett stort misstag när tingsrätten och hovrätten skriver att hon är "trovärdig". Det är ju precis vad hon INTE är. Och det är en skymf mot andra BO som verkligen ÄR trovärdiga.. Det SKA göras skillnad mellan folk och folk..

Sen att hovrätten ändå konstaterar att hennes story inte går ihop är en annan femma. Men det är ju hon själv som har satt ihop storyn.
Man kan dock notera att vi inte vet vilket intryck hon ger i en domstol. Hon kan ha extrem duperingsförmåga in person. Däremot så kan man när man läser domslutet se att hon faktiskt är extremt förvirrad och inte alls trovärdig. Men det kan ha varit så att hennes offer den gången var ännu mer förvirrad.
Citera
2021-03-17, 20:11
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Självklart vet du inte vad äldre män tänker om du inte är en äldre man. Sluta genera dig genom att strö IQ-befriade inlägg i den här tråden.

Jaså, jag tycker mina inlägg är både nyanserade och mångfacetterade.
Att du är en gammal kåtbock förstår man på det du skriver, men alla män är inte likadana.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Själv så har jag roat mig med att titta på Lambertz roll i Quickskandalen... Jag börjar ställa mig mer och mer frågande om det är så självklart att han är oskyldig.
Människan verkar vara den typen som aldrig kan göra fel. Han kan stå med all fakta på bordet och ändå inte erkänna att han har gjort fel. Och bryta mot god juristsed, att aldrig säga att någon som inte är dömd eller är friad är skyldig. Det känns som han tror att han är totalt oövervinnlig över andra människor rent intellektuellt; https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY
Kanske off topic, men det säger ändå en del.

Dessutom, om nu denne man skulle vara en mysgubbe - skulle han inte vara totalt förstörd över att bli oskyldigt anklagad för ett så allvarligt brott? Har man inte ens stulit en Daim på ICA och varit moralens väktare hela skulle man visst sitta och gråta i sin häktescellen. inte studera systemet inifrån, som han hävdar.

Ja vilken soppa. Kommer man någonsin få veta vem som talar sanning?
Hahaha! Mysgubbe som tror sig aldrig göra fel?!!
Han har under 4-5 år nu obehindrat kunnat torgföra förtal mot den f.d. inlåste Sture Bergvall. Ang. att SB nog alltjämt är skyldig till div. mordfall.
En sådan M.O. går ju an, i de finare salongerna, i detta rike!
MEN ändå! Då han som JK började granska fallet med seriemördare Qvick, så råkade han ju ut för ett gäng med storljugare, inom eller nära det sv. rättsväsendet. Dvs sådana personer som GL trodde att han kunde lita på. Allt därefter, i just Qvickfallet, är nu enbart historia.
Bad luck, för GL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Hur vet man att anklagelserna är sanna?
– Vi vet att extremt få kvinnor ljuger om sexuella övergrepp. Det existerar i extremt liten utsträckning. Det är så skuldtyngt, skamfyllt och förknippat med smärta. Det är inte ett problem.”

Maria Sveland, angående Förtalskassan som startades tidigare i mars.

https://www.svt.se/kultur/fortalskassan-maria-sveland-lo-kauppi-skadestand-kvinnor-fortal-forovare

Det är just därför det borde bli fängelsedom och inte böter i förtalsfrågor.
Ens sanna feministväninnor kan i alla fall inte hjälpa till ifall man måste sitta inne ett tag efter att ha ljugit i rätten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK jag ser bara en massa incels och smygrasister som väl i princip anser att våldtäkt på fyllan borde vara tillåtet och att den jobbiga tjejen borde spärras in för att hon inte fattar det.

Du vet att det förekommit en våldtäkt? Du var på plats och såg och hörde?
Citera
2021-03-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACHOOOOO
Göran Lambertz

Ja honom finns det sjukt många bilder på...
Citera
2021-03-17, 20:13
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nya uppgifter för mig.
Men om det stämmer med manipulerade bevis då tycker jag absolut att det borde ge ett fängelsestraff.
Tyvärr är det värre än så. Vår MÄ skickar in sin nedkortade fil inspelad med hennes lämpligt fabriksåterställda telefon, en fil där hennes uppenbara samtycke till sex inte är med, och allt detta vet TR om. Ändå döms MGM.

HR gör som bekant en helt annan bedömning. Jag får intrycket att MGM hade en kass advokat (D. Massi) som lät honom komma med rätt korkade svar. Generellt så är det hela troligtvis ett exempel på klafs-sex och flirtande mellan 3 personer en nyårsnatt, varav minst en däckar i MÄs lgh. Alla är onyktra, och alla har rimligen ågren under både backhoppning & Ivanhoe. Men hur detta kan bli en sak för TR/HR, det är något som de som hävdar att ”sexualbrott oftast inte leder till åtal” gärna får förklara.

Om det nu är så att MÄ återigen har ”råkat” börja spela in henne och GL, så kan man tycka att åklagaren borde känna igen hennes M.O.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Gammal ”fakta” (2008) och då snackades det om 7%.
Jag tror det är mer än så. Synd om dom som verkligen drabbas då tilliten minskar och tvekan med rätta bör vara stor.

https://www.yakida.se/2010/falska.pdf

Det är kanske inte fler än så som ifrågasätts men hur många som ljuger vet vi inte. Vi ser ju här att kvinnor kan anmäla våldtäkt efter våldtäkt utan att dömas för sina falska anmälningar. De borde förstås buras in i fängelse i minst lika lång tid som mannen kunnat dömas till om de trott på kvinnan.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
I domen mot DU spelar hon in hela kvällen med mobilen. Det är bevisat utifrån ljudfilen att hon frivilligt deltog periodvis i de sexuella aktiviteterna. Hon levererar avsnitt från ljudfilen som är till hennes fördel. Dagen innan hon ska lämna in mobilen till polisen för teknisk analys fabriksåterställer hon mobilen för att den "krånglar". Hon har bevisligen tagit kokain och alkohol vid tiden för den påstådda våldtäkten.

Nu har hon alltså spelat in en ny ljudfil med GL. Spelar hon alltid in samtal som hon har med andra?

Typiskt lögnare. Först klipper hon i ljudfilen och sen försöker hon förstöra bevis som talar till hennes nackdel. Lite märklig inspelning.

Även nu en ny inspelning när det gäller GL! D

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser att det är ett stort misstag när tingsrätten och hovrätten skriver att hon är "trovärdig". Det är ju precis vad hon INTE är. Och det är en skymf mot andra BO som verkligen ÄR trovärdiga.. Det SKA göras skillnad mellan folk och folk..

Sen att hovrätten ändå konstaterar att hennes story inte går ihop är en annan femma. Men det är ju hon själv som har satt ihop storyn.

Reagerade på det också. Anser att hon inte är trovärdig och inte heller tillförlitlig. Hovrätten vill väl bara vara snäll eftersom icke trovärdig i princip innebär att hon talar osanning.
Citera
2021-03-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Du vet att det förekommit en våldtäkt? Du var på plats och såg och hörde?

Men det var du menar du, du var där och såg att det bara dracks kaffe eller?
Citera
2021-03-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man kan dock notera att vi inte vet vilket intryck hon ger i en domstol. Hon kan ha extrem duperingsförmåga in person. Däremot så kan man när man läser domslutet se att hon faktiskt är extremt förvirrad och inte alls trovärdig. Men det kan ha varit så att hennes offer den gången var ännu mer förvirrad.

Jag tror snarare som så att tidigare kunde man avfärda exempelvis "lösa kvinnor" som icke trovärdiga i rätten. Sen har pendeln svängt så att ALLA kvinnor SKA betraktas som trovärdiga, eftersom det är det enda PK som råder.

Jag önskar att man istället hade pungkulor nog att konstatera när kvinnan uppenbarligen ljuger och hittar på och inte kalla henne som "trovärdig".

Om man inte tror på hennes story då är ju hon inte trovärdig. Om det hon påstår inte är genomförbart i den tidsramen hon själv presenterar t o m med sitt eget bevismaterial - då har hon ju ljugit ihop ngt istället för att pratat sanning.
Citera
2021-03-17, 20:16
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Det här ställer det mesta på ända! Det visar att EA är en förslagen eskortkvinna som tydligen satt i system att fejka våldtäkter och spela in "bevis". Det här verkar vara exakt samma upplägg som GL råkat ut för.

Några frågor uppkommer: Vem är den andra kvinnan i detta fall, vittnet? Hur agerar hennes nuvarande hyresvärd jugoslaven? Kör han henne till hennes kunder och sitter och väntar ute i bilen som backup?

En annan intressant frågeställning är hur omfattande är denna verksamhet? Söker EA kontakt med äldre, förmögna män på internet och vill ha "hjälp" med några frågor. I början fungerar allt bra, EA låtsas att tycke uppstår och någon form sex kanske förekommer (handarbete, blow-job?). Men efter ett tag är det dags för nästa steg, "våldtäkten". Den går till på nu känt manér. EA låtsas spela full och ser till att allt spelas in på hennes mobil.

Efteråt kontaktas offret av en "rödgråten" EA. Förmodligen vill en del rika män köpa sig fri från henne och betalar rundligt. Skall vi gissa på 100 000:- eller 200 000:- kronor för hennes tystnad och diskretion som plåster på såren. Nu har EA så det räcker till "näspuder" i ett tag.

Detta upplägg är förmodligen mer lönsamt än att ligga på rygg med nya gubbarna över sig varje kväll och låtsas vara lycklig eskortkvinna fast både "ettan" och "tvåan" skaver!

Men GL valde den rättsliga vägen. Han förstod inte eller ville inte höra pikarna om pengar. EA har nu tänkt görs sin livs teaterföreställning i domstolen, komma ditt väldigt vackert klädd och proper men med tårar i ögonen. Alltefter förhandlingar pågår och speciellt när GL försvarsadvokat förhör henne kommer hon att brista ut i ett Niagarafall av tårar. Nämndemännen och juristen kommer att titta medlidande på henne och GL är körd. Tre år på anstalt och skadestånd samt rättegångskostnader får han stå för. Han tvingas sälja sin villa.

Personligen fattar jag inte att den ansvarige åklagaren lyckats hitta ovanstående dom från Hovrätten själv. Naturligtvis skall hon släppa fri GL direkt och styra om polisens arbete så de knäcker denna utpressarliga. Eller är hon så förblindad av me-too-aktivism och feminism att hon inte tror att kvinnor ljuger? Vad är det för utredande hästsvanspoliser? Har polisen helt tagits över av lesbiska me-too mähän?

I ett normalt demokratiskt västland, som Frankrike hade detta blivit en stor politisk skandal. En före detta justitiekansler och domare i högsta domstolen har häktats av en me-too-aktivist i åklageriet. Åklagaren hade i Frankrike sparkats, poliserna tvingats tillbaks till P-vaktbyrån och justitieministern hade tvingats till offentlig avbön och avgång under förnedrande former.

Men inte i Sverige. Här ljuger inte kvinnor. Här är män djur!
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-17 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in