2021-03-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
KOLLEGA betyder att man jobbar ihop. Det är ett generellt begrepp som inte är kopplat till titlar eller branscher. Således kan en jurist vara kollega med ett rövhål så länge de verkar på samma arbetsplats. Om båda verkat inom RO - så är de kollegor, vare sig du förstår ordets innebörd eller ej.
Du borde nog bredda dina språkkunskaper innan du gör bort dig mer.
Jag hade ingen aning om att du jobbar som rövhål åt en jurist, jag ursäktar min okunskap. Jag känner mig hemskt bortgjord.
2021-03-17, 19:23
Medlem
trngws avatar
Apropå Ismo så är han ju advokat och lär ha fastighetsrätt som ett av sina områden, så varför tar sig inte han an Esbjörn?

Ja visst ja, han har ju officiellt hånat Esbjörn. Hur skulle det se ut om han tog Esbjörn som sin klient. Då skulle han antagligen få en varning av advokatförbundet. Ja, så går det när man är advokat och inte kan avhålla sig från att håna sina brännvinsadvokatkompisars klienter.
2021-03-17, 19:24
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Och vad innebär fullmakten?
Vart innebär den?

https://www.docdroid.net/6wziHsW/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-4-generalfullmakt-kopia-pdf
Citat:
En generalfullmakt är en fullmakt som gäller brett och generellt. Den ger fullmaktshavaren behörighet att agera i fullmaktsgivarens namn i alla de angelägenheter fullmaktsgivaren själv har kapacitet att agera i.
https://lawly.app/generalfullmakt-och-framtidsfullmakt
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-17 kl. 19:35.
2021-03-17, 19:25
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Apropå Ismo så är han ju advokat och lär ha fastighetsrätt som ett av sina områden, så varför tar sig inte han an Esbjörn?

Ja visst ja, han har ju officiellt hånat Esbjörn. Hur skulle det se ut om han tog Esbjörn som sin klient. Då skulle han antagligen få en varning av advokatförbundet. Ja, så går det när man är advokat och inte kan avhålla sig från att håna sina brännvinsadvokatkompisars klienter.

Ismo hånade inte Esbjörn. Ismo hånade flashback som kallar släktgården för ett ruckel.

Binninge skrattade åt att Ismo hånade flashback.

Det är simpel komik som man lär sig på grundskolan.

Att tolka komedi rätt är något som du inte har lärt dig! Tyvärr behöver man kunna det i ett modernt samhälle!
2021-03-17, 19:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag vet inte om det är tillåtet att klippa ur texten ur en domstolshandling och posta den i det här forumet?

Du kan ev göra dig skyldig till ett lagbrott? Det är bättre om du postar en länk till dokumentet hos docdroid. Så har alla andra gjort. Jag tror man har upp till en halvtimma på sig att redigera inlägget?

Då kanske du skulle ta reda på det innan du kommer med en massa pekpinnar om något du inget vet!
2021-03-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Har du någonsin flyttat skräp och skrot med motorsåg, så vet du att det inte går. Det är ju röjsåg man har för att röja rent på tomten.
Man får ta det lugnt bara så man inte blir anklagad för att ha deltagit på en röjarfest i dessa coronatider.
2021-03-17, 19:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ismo hånade inte Esbjörn. Ismo hånade flashback som kallar släktgården för ett ruckel.

Binninge skrattade åt att Ismo hånade flashback.

Det är simpel komik som man lär sig på grundskolan.

Att tolka komedi rätt är något som du inte har lärt dig! Tyvärr behöver man kunna det i ett modernt samhälle!

Som sagt, att du inte förstod vare sig det ena eller det andra, är ingen överraskning.
2021-03-17, 19:29
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Visst var det klantigt! men hon kontrade mot JB som började med något!
Men "juristen" var smartare. Han använde sig av sin meddelarfrihet och pratade med massmedia som vidarebefordrade det han sa. Då går ansvaret över på tidningens ansvariga utgivare. Men Ebba har i och för sig inte stämt någon tidning vad jag vet. Men det kanske kommer?
2021-03-17, 19:30
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kanske du skulle ta reda på det innan du kommer med en massa pekpinnar om något du inget vet!

Det var av omtanke som jag sade det. Om dokumentet ligger hos docdroid så har domstolen möjlighet att ta bort dokumentet om det inte är menat att vara publikt. Om du postar här så kan du aldrig ta bort det du skrev om du väntar för länge och då är det du som har ansvar för det du postade. Både moraliskt ansvar och juridiskt ansvar.

Jag föreslår att du tar bort det du citerade - iallafall som försiktighetsåtgärd. Om du länkar till docdroid så kan personer fortfarande läsa det - men du slipper riskera att göra något fel.
2021-03-17, 19:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo du kan tycka det. Självklar känns det så om man har personlig koppling till ett tragiskt mordfall. Men personliga vendettor kan inte vara det som styr ett lands lagar och normer. Så det är helt okey om du ägnar till liv att hata någon som gjort dig illa. Men på samhällsnivå så måste människor få lov att få en chans när de avtjänat sitt straff

Är det Binninge du menar? i så fall, har nu avtjänat sitt straff då han ej har betalt böterna till brottsofferfonden?
2021-03-17, 19:33
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är det Binninge du menar? i så fall, har nu avtjänat sitt straff då han ej har betalt böterna till brottsofferfonden?

Tanken (tror jag) är att han skall betala till brottsofferet så fort han vunnit det här caset. Ebba kommer tvingas betala hans arvode när hon förlorar och dessa pengarna kommer han betala till hans brottsoffer.
2021-03-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Men "juristen" var smartare. Han använde sig av sin meddelarfrihet och pratade med massmedia som vidarebefordrade det han sa. Då går ansvaret över på tidningens ansvariga utgivare. Men Ebba har i och för sig inte stämt någon tidning vad jag vet. Men det kanske kommer?
Man blir förbluffad över hur smart ”juristen” har varit i detta ärende. Synd att inte Leif Brännström eller Expressens ansvariga utgivare kan ta över ansvaret för tingsrättsförhandlingen också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in