2021-03-17, 18:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Här är facebook-kommentaren, sparad till minne av folk med minnesluckor......
https://ibb.co/xfqpX84

Ja, han till och med hånar sin egen klient, haveristen.
2021-03-17, 18:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men det där var väl att gripa om ett halmstrå iallafall fall? En plup kommentar från en kollega.
Den kan ju ingen utan personen själv stå för. Eller tänker du att du måste stå till svars för alla kommentarer som folk gör på din statusar?

När den hånades, Esbjörns, eget ombud officiellt skrattar åt kommentaren, skall han väl mycket riktigt ställas till svars. Eller menar du att det ligger i Esbjörns intresse att Binninge officiellt skrattar när Binninges kompisar hånar Esbjörn?
2021-03-17, 18:47
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, han till och med hånar sin egen klient, haveristen.

Han hånar inte sin klient då det vore oförsvarbart och det vet han om. Det han gör är att han skrattar åt Salmis kommentar.

Stor skillnad!

EDIT: Om du raderar den kommentaren så är jag även schysst och tar bort citatet.
Senast redigerad av wedonthavetime 2021-03-17 kl. 18:51.
2021-03-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Och hade inte Ebba kontaktat Esbjörn så hade han aldrig sålt till henne!

Ja., men han valde ju å sälja hur som helst.
2021-03-17, 18:53
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja., men han valde ju å sälja hur som helst.

Ja men vem skulle inte göra det när någon står framför en och viftar flera miljoner framför ens nos?
2021-03-17, 18:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Han hånar inte sin klient då det vore oförsvarbart och det vet han om. Det han gör är att han skrattar åt Salmis kommentar.

Stor skillnad!

EDIT: Om du raderar den kommentaren så är jag även schysst och tar bort citatet.

Det är just på det viset han hånar sin klient, men att du inte förstår det är ingen överraskning.
2021-03-17, 18:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppsala Tingsrätt var vänliga nog att skicka mig P*r Sam*elssons korrekta och vänliga utbildningsmail som han skickade till Binninge, där får juristen Binninge en intressant och lärorik lektion angående hur man ska avsluta ett uppdrag för en klient i förtid.

https://docdro.id/M1nX05C

Jag tror att Binninge har tagit detta till sitt hjärta och verkligen begrundar hur han bäst kan ordna upp detta för E*björn.
Avslutas med "Kopia till: Advokat Katrin Björklund"

Hon måste ju på goda grunder undra vad tusan motparten har hittat för ombud
2021-03-17, 19:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Det skulle finnas en ångerklausul som stipulerar hur säljaren kan ångra sig och vad det kostar tex tre hp att ångra sig mellan avtal o brev. Nu är det luddigt skrivet med ersätta kostnader m.m.

Vad hindrar säljare och köpare att inkludera en sådan klausul i dagsläget?

Vad betyder hp?
2021-03-17, 19:02
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om du ej menar att köparen kanske står utan bostad eftersom denne sagt upp sin och nya är på gång in där eller ska dom oxå flytta tillbaka där dom nya är på gång där med osv.
Lån och ev uppsagda jobb för ett långt flytt?
Eller ett nytt jobb och ingenstans att bo i nya staden?
listan kan göras hur lång som helst.
Därför kommer det EJ bli ändring i det.

Om du läser raderna jag skrev efter det du fetmarkerade så täckte jag upp dessa case!

Köpekontraktet omvandlas till ett hyreavtal och köparen får bo kvar i huset som hyresgäst i 6 månader. På 6 månader hinner köparen hitta ett annat hus.

Det är ingen mänsklig rättighet att äga ett hus.

EDIT: Detta gör att det kommer ligga i köparens intresse att inte betala ett för lågt pris, då den då vet att säljaren kan ångra sig inom 6 månader.
Senast redigerad av wedonthavetime 2021-03-17 kl. 19:06.
2021-03-17, 19:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
KOLLEGA betyder att man jobbar ihop. Det är ett generellt begrepp som inte är kopplat till titlar eller branscher. Således kan en jurist vara kollega med ett rövhål så länge de verkar på samma arbetsplats. Om båda verkat inom RO - så är de kollegor, vare sig du förstår ordets innebörd eller ej.
Du borde nog bredda dina språkkunskaper innan du gör bort dig mer.

Det är nog du som får bredda dina språkkunskaper om du tror att några är kollegor för att de har jobbat ihop.

Men av vad som framgått har Ismo och Binnige inte jobbat ihop. Ismo har suttit i en advisory board för RO. Det gör dem inte till kollegor.
2021-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Intressant!
Vresrosen tycks veta en del om Ismo Salmi
(FB) Ismo Salmi MC-gängens advokat/jurist

(FB) Vad vet vi om advokatfirman Salmi & Partners?
Det där var intressanta länkar. Ismo Salmi är förresten inte bara advokat, han är även politiker för...............KD!
2021-03-17, 19:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så om jag mördar en, till dig närstående, person, sitter av straffet, betalar ev skadestånd och sköter mig under den villkorliga delen och ytterligare femton är. Är jag då inte en mördare i dina ögon längre? Låter som du är mer storsint än jag.

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo du kan tycka det. Självklar känns det så om man har personlig koppling till ett tragiskt mordfall. Men personliga vendettor kan inte vara det som styr ett lands lagar och normer. Så det är helt okey om du ägnar till liv att hata någon som gjort dig illa. Men på samhällsnivå så måste människor få lov att få en chans när de avtjänat sitt straff.

Klart att de ska få en chans i samhället. Men de är och förblir en mördare om de mördat. Har man förändrat andra människor liv för alltid, så ska också stämpeln sitta kvar för alltid.

Jag dock inte sagt något om personliga vendettor, så jag förstår inte varför du drar in det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in