Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Uppsala Tingsrätt var vänliga nog att skicka mig P*r Sam*elssons korrekta och vänliga utbildningsmail som han skickade till Binninge, där får juristen Binninge en intressant och lärorik lektion angående hur man ska avsluta ett uppdrag för en klient i förtid.
https://docdro.id/M1nX05C
Jag tror att Binninge har tagit detta till sitt hjärta och verkligen begrundar hur han bäst kan ordna upp detta för E*björn.

ROTFLMAO
Tack!
Rätten hänvisar också till just precis den paragraf jag nämnde häromdagen om att Binninge inte bara kan hoppa av, utan sannolikt måste hänga med minst två veckor till, alltså till det datum då han måste ha skickat in kompletterande bevisning i ärendet.
Den är värd att återges här i sin helhet tycker jag. Särskilt sista stycket. Hilarious - Har du frågor, kolla på webben :loL
"
Tingsrätten har mottagit din skrivelse av den 12 mars 2021. I skrivelsen har du angett att du kommer att avträda som ombud. Tingsrätten har således uppfattat detta som att du har för avsikt att avträda men att du ännu inte har avträtt som ombud. Vidare noteras att tingsrätten inte har mottagit någon rättegångsfullmakt eller ombudsanmälan avseende något annat ombud och att det uppgivna ombudet har underrättat tingsrätten att han inte har åtagit sig uppdraget som ombud samt att Esbjörn Bolin, såvitt tingsrätten känner till, inte har återkallat din fullmakt.
Mot bakgrund av det ovan anförda utgår tingsrätten, till dess annat eventuellt meddelas, från att du alltjämt är ombud för Esbjörn Bolin. Tingsrätten vill, i sammanhanget, avslutningsvis även erinra om bestämmelsen i 12 kap. 18 § andra stycket rättegångsbalken, av vilken det bl.a. framgår att en avsägelse inte befriar ett ombud från skyldighet att p.g.a. fullmakten bevaka partens rätt till dess att denne hunnit vidta åtgärd för utförande av sin talan (exempelvis utseende av nytt ombud).
Har du frågor?
På webbplatsen finns information om domstolen och om handläggningen. Kontakta oss gärna om du har frågor.
Per Samuelsson
Kopia till: Advokat Katrin Björklund
"