2021-03-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nä ingen i den här tråden tillåter en ju att glömma hans namn. Fixeringen kring hans person är ju konstant och sjuklig i denna tråd. Jag önskar att någon kunde radera alla inlägg han förekom i från den dagen han avgick.
Förlåt skrev jag försvar istället för ombud. Det var ju oturligt. Jag vet att detta är ett tvistemål och inte ett brottsmål. Men tack för den vänliga repetionen av det.
Menar du E*björns ombud Johann Binninge? Han ville hoppa av men det fick han inte.
2021-03-17, 16:58
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jag tolkade vad Esbjörn säger till polisen som om att han menar att det var Ebbas släkt o vänner som var där o röjde.

Så här skriver vittne-x idag:

"Dom träffades många ggr innan kontraktet skrevs, enl Ebba själv startade det den 20/6, alltså midsommardagen, och först den 20/8 skrev Esbjörn under kontraktet. Samtidigt med detta sågade Ebbas farsa Truls Busch ner några träd utanför, det har ju inte nämnts här vem det egentligen var men i det censurerade polisförhöret nämner Esbjörn att personen som sågar ner har reklamskyltar i Bjästa vilket ger följande länk: https://goo.gl/maps/Pj9M2qELk5t7KAcc7"

Företagsröjningen var nog bara en trådsanning.

Intressant! Undrar varför Ebba Busch inte köpte ut exmaken istället för att rikta in sig på att lägga beslag på Esbjörns fastighet? Då hade ju hon och hennes föräldrar kunnat bo alldeles intill varandra, istället för att som nu, ha svärföräldrarna bo kvar i ett hus på Niklas Thors tomt/eller en avstyckad del av hans tomt?/, bara ett stenkast från hans hus. Eller är det inte där Buscharna bor? Om det stämmer, hur jobbigt är inte detta arrangemang för Thor när hans nya flickvän vill flytta in? Tänk er själva hur det skulle kännas att ha en f.d svärmor/svärfar i huset intill, stående med näsan tryckt mot rutan för att kolla vad man gör och rapportera vad som sker i ens privatliv till exet.

Och om det också stämmer att det var pappa Truls som sågade hos Esbjörn så får man nog säga att det verkar som om hela klanen Busch med bekantskapskrets är inblandade i den här soppan! En av dem påbörjar alltså bearbetningen av åldringen, redan innan Ebba Busch själv sätter in sin tvåmånadsperiod av övertalningsoffensiv; familjen bjuder hem gamlingen till sitt hus på kaffekalas, Buschs festarkompis Theo Dietz fixar fram kontraktet (och försöker sedan göra sig osynlig för att slippa ta ansvar för att god mäklarsed följs—avslöjas först när hans namn av misstag läggs till som mottagare av ett dokument från Buschs ombud); nån i kretsen följer med Busch till Esbjörn så att de är två mot en i processen den dagen hon bestämt att det är dags för kontraktsskrivningsbesök. Och pappa Busch ger sig alltså in på tomten innan tillträdesdagen och hugger ner träd! Det får man nog kalla teamwork...snacka om jäviga vittnen om det är dessa hon kommer att förlita sig på i rätten!
2021-03-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
I sak är ovanstående korrekt. Ja.

Men å andra sidan har vi här att Ebba bott i trakten, har gemensamma bekanta osv.
OM det finns snack på byn om att han mått dåligt en tid, inte klarat att ta hand om sig/huset så kan man anse att Ebba borde vetat.

Och det intressanta är ju sedan att domslutet inte hänvisar till demens.
Det behöver inte nå den nivån.

Men ser inte riktigt att det finns något som bygger upp ett bra mål för Esbjörn här, och om det fanns nåt så har elefanten i rummet klampat runt och förstört det...
OM det finns bevis för att rymdödlor tagit över Esbjörns hjärna - så kan man anse att ebba borde vetat det...

Det blir lite smått barnsligt när du sitter och fantisera ihop kontrafaktiska förlopp.
2021-03-17, 16:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Så fint att du förmedlar pedofilens önskan
Du kan tala om för din vän att han har lurat och skadat så många människor i vårt land han har näthatet dygnet runt både kända och okända men nu har vinden vänt.
Nu kommer han granskas och åtgärdas tills han inte sätter ut trynet mer .Helst emigrerar till Sahara .
Först är det paybacktime
Öga för öga tand för tand.
Har du bevis för att mannen näthatare? Om så är fallet, är inte den processen något som ska tas i en annan tråd, där det är fokus?
Granskas och åtgärdas. ÅTGÄRDAS!?! Amen är det ett hot? Vem ska verkställa åtgärdan och vilka är åtgärderna?
2021-03-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att "ställa sig in" betyder att lisma....
Att "inställa sig" betyder att närvara.
Du har rätt. Jag menade inställa😂. Jag bjuder på det.
2021-03-17, 17:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är intressant att läsa jurist språket. Om man kursiverar något så betyder det samma sak som när man sänker rösten och kisar lite med ögonen. Binninge fick dubbel dos!

Yes, Uppsala Tingsrätt har via P*r Sam*elsson talat om att de är inte så lite förbannade på Binninge och att de förväntar sig en rejäl skärpning från honom.

Fortsättning följer....
2021-03-17, 17:03
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Löfven hade säkert bara lagt sig platt fall. Det kan man visserligen göra trots att man är i sin fulla rätt men inte om det baseras på lögner och för att andra idioter har påverkat motparten att ändra sig.

Säkert många andra också.

Under rubriken "Kontrafaktiska möjligheter" kan vi ju dessutom tänka oss ett redigt ombud, som tagit Esbjörn vid handen, och sagt något i stil med: "Nu åker vi och träffar Ebba, och så reder vi ut vad som hänt och konsekvenserna för dig, och så frågar vi snällt om hon kan ändra sig och vad det i så fall kostar. Du förstår, det är inte roligt för Ebba heller, och hon har säkert haft utgifter som nu går till spillo".

Men nej, så kunde man inte göra, utan man drev Esbjörn framför sig, in i en juridisk återvändsgränd, med löften om att "Detta löser vi, gör som vi säger" och "vi sätter press i media, så viker hon ner sig, det lilla våpet".
2021-03-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Han har ju på ett eller annat sätt tillskansat sig just ensam äganderätt över fastigheten han nu inte vet om att han har äganderätt över... Paradoxalt så det förslår.
Han har dessutom ångrat att han sålde fastigheten han inte förstår att han äger....tror jag.
2021-03-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har dessutom ångrat att han sålde fastigheten han inte förstår att han äger....tror jag.
Snack om att ha målat in sig i ett hörn.
2021-03-17, 17:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Binninge är nog kvar en stund till. Du läste väl det utbildningsunderlag i form av inlaga 52 som nyss fanns länkad i tråden? Vi kan njuta av situationen ett tag till.
Jo jag läste det efter jag postat. Och Suck och helvetes jävla tingsrätt jag är så trött på denna man så jag dör. Hans närvaro i tråden tar fokus från den egentliga frågan.

En stilla undran bara. Esbjörn-hatarna påstår att vi som har mycket frågetecken kring Ebbas agerande inte har några argument. Ändå är det vi som vill ha bort allt Binninge skvaller från tråden, så att tråden kan handla om sakfrågan. Ganska intressant.
2021-03-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Intressant! Undrar varför Ebba Busch inte köpte ut exmaken istället för att rikta in sig på att lägga beslag på Esbjörns fastighet? Då hade ju hon och hennes föräldrar kunnat bo alldeles intill varandra, istället för att som nu, ha svärföräldrarna bo kvar i ett hus på Niklas Thors tomt/eller en avstyckad del av hans tomt?/, bara ett stenkast från hans hus. Eller är det inte där Buscharna bor? Om det stämmer, hur jobbigt är inte detta arrangemang för Thor när hans nya flickvän vill flytta in? Tänk er själva hur det skulle kännas att ha en f.d svärmor/svärfar i huset intill, stående med näsan tryckt mot rutan för att kolla vad man gör och rapportera vad som sker i ens privatliv till exet.

Och om det också stämmer att det var pappa Truls som sågade hos Esbjörn så får man nog säga att det verkar som om hela klanen Busch med bekantskapskrets är inblandade i den här soppan! En av dem påbörjar alltså bearbetningen av åldringen, redan innan Ebba Busch själv sätter in sin tvåmånadsperiod av övertalningsoffensiv; familjen bjuder hem gamlingen till sitt hus på kaffekalas, Buschs festarkompis Theo Dietz fixar fram kontraktet (och försöker sedan göra sig osynlig för att slippa ta ansvar för att god mäklarsed följs—avslöjas först när hans namn av misstag läggs till som mottagare av ett dokument från Buschs ombud); nån i kretsen följer med Busch till Esbjörn så att de är två mot en i processen den dagen hon bestämt att det är dags för kontraktsskrivningsbesök. Och pappa Busch ger sig alltså in på tomten innan tillträdesdagen och hugger ner träd! Det får man nog kalla teamwork...snacka om jäviga vittnen om det är dessa hon kommer att förlita sig på i rätten!
Du är något på spåren, det kommer att minska ner kostnaden för att ställa i ordning tomten till hälften när det nu avslöjas att EB:s pappa äger en motorsåg! Hon har lurat E*björn på flera tusen till!
2021-03-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo jag läste det efter jag postat. Och Suck och helvetes jävla tingsrätt jag är så trött på denna man så jag dör. Hans närvaro i tråden tar fokus från den egentliga frågan.

En stilla undran bara. Esbjörn-hatarna påstår att vi som har mycket frågetecken kring Ebbas agerande inte har några argument. Ändå är det vi som vill ha bort allt Binninge skvaller från tråden, så att tråden kan handla om sakfrågan. Ganska intressant.
Det är Binninge som i snart ett års tid dragit allt längre från sakfrågan.
Och glöm inte hela Binninges harem som flitigt dygnet runt näthatat och spridit lögner.
Det är säkerligen inte Esbjörn medveten om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in