2021-03-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Heter hon inte BUSCH? Jag tror det.
Hon kallas av någon för Ebba Usch!
2021-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag tycker du krånglar till det onödigt mycket.

Det räcker att båda parter känner efter så beslutar man efter detta.

I det här fallet så vet vi vad Esbjörn känner.

Vad Ebba känner vet vi inte då hon enbart går känslokallt efter bläck på ett papper.

_OM_ Ebba skulle känt efter så skulle hon känt att Esbjörn borde få behålla sin släktgård.

Både hon och Esbjörn skulle känt samma sak och voilà - konflikten skulle varit löst.

I en konflikt så är det viktigt att mötas och så länge som Ebba stänger in sina känslor och vägrar att känna efter så kommer inte den här konflikten att kunna lösas på ett bra sätt.

Men nu har ju Esbjörn en generalsomfullmaktshavare som verkar vara jättesnäll och empatisk, kan inte hon försöka sätta sig in i hur kall-Ebba känner och försöka vara lite kall hon också? Då kan ju hon skriva på köpebrevet och lägga det med nycklarna i brevlådan?
2021-03-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hon kallas av någon för Ebba Usch!
Sånt är barnsligt tycker jag, om man har makt ska man vara snäll! Det är ingen snäll makthavare som hittar på elaka namn på flickor.
2021-03-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Snälla Gud, Adim eller någon rädda oss från detta.
Binninge Binninge Binninge.
Varje inlägg sida upp och sida ner.
Kan inte alla som är fixerade vid Binninge skriva o denna tråd.

(FB) Vem är Johann Binninge?

För han kan ju knappast vara aktuell i denna längre. Jag förstår om man blir ledsen över att att ha ett så uppenbart hat objekt försvinner från Esbjörn- hatarnas argumentations ordning. Men inse Binninge är borta från fallet, därav borde man låta honom vila i frid även i tråden.

Helt ofattbart. Hur kan ni fortsätta hävda att Esbjörn står under påverkan av sitt försvar. Men i andetaget efter med en dåres envishet fullständigt utesluta att han var påverkad av Ebba.

Välj! Antingen är han en påverkbar person och då är det lika sannolikt att Ebba påverkade honom som att han påverkad nu. Eller är han en glasklar men lite egen tjurgubbe och då har ingen möjlighet att påverka honom.
Och jag Tror att det inte hände, jag tror inte att en advokat satt sig in hela denna historia på en pisskvart och sedan sagt nej. Om det fanns någon ny advokat skulle vi veta det.

Det har ju inte stått jättemycket i media om juristens förflutna. Däremot här. Och på Ebbas facebook sida. Så tänker du att Rsbjörn-hatarna ska gräva efter skit igen och göra samma misstag en gång till? Kanske Ebba inte lärt sig något och vill bli anmäld för förtal igen?

Vidare, ditt sista stycke. Vad menar du?
Vad vet du om det juridiska läget egentligen? Och tycker du att det är lite bra om Ebba vinner stort, tycker du hon ska pungslå en stackars gammal man på ännu mera pengar då? Att det alltid kommer att finnas dom som tvivlar på om denna affär skötes snyggt eller inte från Ebbas sida kan vi väll enas om. Vad tror du händer med den skaran om Ebba dessutom går in i en skadestånds process mot Esbjörn?
Vi har ingen summa på vad Ebba påstod att värderingen var på. Antagandet att de utgick från 4,2 har egentligen inga grunder. Siffran 4,2 kan ha uppkommet efter det att Notar gjorde sin värdering 2 månader efter affären.
Jo du kan tycka det. Självklar känns det så om man har personlig koppling till ett tragiskt mordfall. Men personliga vendettor kan inte vara det som styr ett lands lagar och normer. Så det är helt okey om du ägnar till liv att hata någon som gjort dig illa. Men på samhällsnivå så måste människor få lov att få en chans när de avtjänat sitt straff.
Smart? Det tvivlar jag på att media och rådgivnings avdelningen på KD håller med dig om. Hade hon varit smart så hade hon bott i sitt hus och ingen hade vetat mycket om det. Jag tvivlar på att någon partiledare skulle tycka att den var speciellt smart att pågå i en tvist med en 80- årig farbror.
Asså Ebba kan ju inte gå segrande ur det här, för även om hon vinner så krossar hon ju en gammal man, och det är ju svårt att dansa segerdans runt det.
Faktumet att Ebba använt sin Facebook både på ett sätt som gjort att hon misstänks för förtal och fått ändra texter för att de inte var sanna tyder ju knappast på smarthet.
Esbjörn har inget försvar,det är inget brottmål.Lär dig det!
Han har haft och tydligen fortsatt har en inkompetent störd pedofil vid namn Johann Binninge.
Glöm aldrig det namnet!
2021-03-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vid fyra tillfällen har Ebba fått frågan om vilket kontonummer som handpenningen ska sättas åter på, men vid alla fyra tillfällen har hon inte ens svarat på frågan, så lilla Ängeln Ebba har aldrig velat ha den tillbaka, men vad är egentligen förvånande med det, nej det följer bara lögnerskan plan.

Ebba är en hemsk människa, att någon kan vara så kall som hon är med den positionen hon har är förvånansvärt minst sagt. Den ödmjukhet alla tidigare tre partiledare i KD visat upp trodde jag hörde till KDs dna, men icke.

Klart Ebba inte vill ha tillbaka pengarna hon vill ha huset.
då går ju affären i stöpet.

Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Esbjörn sköter inte sina affärer det gör den som har fullmakten sk "Revisorn"

Klart han sköter dom själv, annars hade ju affären redan vart avblåst det är ju solklart.
2021-03-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Binninge har hoppat av fallet för att slippa att bli granskad så kan du vara vänlig och sluta granska honom?

Det känns inte bra att du gör det när han uppenbarligen inte vill bli granskad.
Så fint att du förmedlar pedofilens önskan
Du kan tala om för din vän att han har lurat och skadat så många människor i vårt land han har näthatet dygnet runt både kända och okända men nu har vinden vänt.
Nu kommer han granskas och åtgärdas tills han inte sätter ut trynet mer .Helst emigrerar till Sahara .
Först är det paybacktime
Senast redigerad av Analias 2021-03-17 kl. 16:52.
2021-03-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Enligt huvudprot från MUF är Ebba och Esbjörn kallade personligen som vittnen till huvudförhandlingen vid vite om 4000 kr och risk för tredskodom. Även ombud kallas att ställa sig in. Detta kanske är ord skrivning i såna här sammanhang? Nån kunnig som kan klarlägga om så är fallet eller om det är lite extra tryck? Ingen extra kallelse eftersom de nu anses ha godkänt kallelsen. Har ni glömt datum är ord 25, 26 och 28 oktober. Förberedelsen avslutad 1 september. 2021 bäst att tillägga.
Att "ställa sig in" betyder att lisma....
Att "inställa sig" betyder att närvara.
2021-03-17, 16:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Esbjörn har inget försvar,det är inget brottmål.Lär dig det!
Han har haft och tydligen fortsatt har en inkompetent störd pedofil vid namn Johann Binninge.
Glöm aldrig det namnet!
Nä ingen i den här tråden tillåter en ju att glömma hans namn. Fixeringen kring hans person är ju konstant och sjuklig i denna tråd. Jag önskar att någon kunde radera alla inlägg han förekom i från den dagen han avgick.
Förlåt skrev jag försvar istället för ombud. Det var ju oturligt. Jag vet att detta är ett tvistemål och inte ett brottsmål. Men tack för den vänliga repetionen av det.
2021-03-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppsala Tingsrätt var vänliga nog att skicka mig P*r Sam*elssons korrekta och vänliga utbildningsmail som han skickade till Binninge, där får juristen Binninge en intressant och lärorik lektion angående hur man ska avsluta ett uppdrag för en klient i förtid.

https://docdro.id/M1nX05C

Jag tror att Binninge har tagit detta till sitt hjärta och verkligen begrundar hur han bäst kan ordna upp detta för E*björn.
Det är intressant att läsa jurist språket. Om man kursiverar något så betyder det samma sak som när man sänker rösten och kisar lite med ögonen. Binninge fick dubbel dos!
2021-03-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Klart Ebba inte vill ha tillbaka pengarna hon vill ha huset.
då går ju affären i stöpet.

Klart han sköter dom själv, annars hade ju affären redan vart avblåst det är ju solklart.
Nja de skrev köpekontraktet 20 aug.-20 Sen kom fullmakten i december -20......
2021-03-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Snälla Gud, Adim eller någon rädda oss från detta.
Varje inlägg sida upp och sida ner.
Kan inte alla som är fixerade vid Binninge skriva o denna tråd.

(FB) Vem är Johann Binninge?

För han kan ju knappast vara aktuell i denna längre. Jag förstår om man blir ledsen över att att ha ett så uppenbart hat objekt försvinner från Esbjörn- hatarnas argumentations ordning. Men inse Binninge är borta från fallet, därav borde man låta honom vila i frid även i tråden.

Helt ofattbart. Hur kan ni fortsätta hävda att Esbjörn står under påverkan av sitt försvar. Men i andetaget efter med en dåres envishet fullständigt utesluta att han var påverkad av Ebba.

Välj! Antingen är han en påverkbar person och då är det lika sannolikt att Ebba påverkade honom som att han påverkad nu. Eller är han en glasklar men lite egen tjurgubbe och då har ingen möjlighet att påverka honom.
Och jag Tror att det inte hände, jag tror inte att en advokat satt sig in hela denna historia på en pisskvart och sedan sagt nej. Om det fanns någon ny advokat skulle vi veta det.

Det har ju inte stått jättemycket i media om juristens förflutna. Däremot här. Och på Ebbas facebook sida. Så tänker du att Rsbjörn-hatarna ska gräva efter skit igen och göra samma misstag en gång till? Kanske Ebba inte lärt sig något och vill bli anmäld för förtal igen?

Vidare, ditt sista stycke. Vad menar du?
Vad vet du om det juridiska läget egentligen? Och tycker du att det är lite bra om Ebba vinner stort, tycker du hon ska pungslå en stackars gammal man på ännu mera pengar då? Att det alltid kommer att finnas dom som tvivlar på om denna affär skötes snyggt eller inte från Ebbas sida kan vi väll enas om. Vad tror du händer med den skaran om Ebba dessutom går in i en skadestånds process mot Esbjörn?
Vi har ingen summa på vad Ebba påstod att värderingen var på. Antagandet att de utgick från 4,2 har egentligen inga grunder. Siffran 4,2 kan ha uppkommet efter det att Notar gjorde sin värdering 2 månader efter affären.
Jo du kan tycka det. Självklar känns det så om man har personlig koppling till ett tragiskt mordfall. Men personliga vendettor kan inte vara det som styr ett lands lagar och normer. Så det är helt okey om du ägnar till liv att hata någon som gjort dig illa. Men på samhällsnivå så måste människor få lov att få en chans när de avtjänat sitt straff.
Smart? Det tvivlar jag på att media och rådgivnings avdelningen på KD håller med dig om. Hade hon varit smart så hade hon bott i sitt hus och ingen hade vetat mycket om det. Jag tvivlar på att någon partiledare skulle tycka att den var speciellt smart att pågå i en tvist med en 80- årig farbror.
Asså Ebba kan ju inte gå segrande ur det här, för även om hon vinner så krossar hon ju en gammal man, och det är ju svårt att dansa segerdans runt det.
Faktumet att Ebba använt sin Facebook både på ett sätt som gjort att hon misstänks för förtal och fått ändra texter för att de inte var sanna tyder ju knappast på smarthet.
Binninge är nog kvar en stund till. Du läste väl det utbildningsunderlag i form av inlaga 52 som nyss fanns länkad i tråden? Vi kan njuta av situationen ett tag till.
2021-03-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Just det där att han inte förstår "abstrakta begrepp som äganderätt" är också märkligt. Det förstår ju en ettåring.
Han har ju på ett eller annat sätt tillskansat sig just ensam äganderätt över fastigheten han nu inte vet om att han har äganderätt över... Paradoxalt så det förslår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in