2021-03-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har för mig att det stod att hon fått det i någon tidning,
Ok, tack för info!
Får se hur det kan komma att bli med ersättning för SD. Han är väl bara åtalad för dödande av Lena, så om det inte finns något annat med i åtalet och han frias, så har ju även han möjlighet till ersättning.
Detta har redan diskuterats i tråden, jag vet.
Citera
2021-03-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sista. Beviljades direkt och mest troligt utbetalt.
Ok, tack även du för svar!
Citera
2021-03-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för info!
Får se hur det kan komma att bli med ersättning för SD. Han är väl bara åtalad för dödande av Lena, så om det inte finns något annat med i åtalet och han frias, så har ju även han möjlighet till ersättning.
Fast inte desto mindre fruktansvärt
Citera
2021-03-17, 13:19
Medlem
darkaims avatar
Jag känner att det här har klarnat för mig till en sådan grad att jag kan ta på mig min orakel-hatt och spå framtiden som, den i stora drag, också kommer se ut för det här fallet. Först en repris av tingsrätten i hovrätten. Inget nytt när det gäller tekniskbevisning som skulle kunna binda SD till BP känns som en lågoddsare också. Det mest spännande nya materialet är nog några hundra sidor till i högen med material som bekräftar än igen, det som alltid varit känt sedan han först blev huvudmisstänkt, att SD är en mycket självisk och oärlig person som är som skapt för det narrativ och motiv som åklagaren arbetar utefter inget mer. Troligen kommer åklagaren inte heller ha en enda ny fråga som berör SD och får honom ur balans i deras verbala fäktningsmatch, det blir nog en till autopilot vinst för SD. Således frias SD för mordet i hovrätten också.

Det här mordet kommer nog därefter arkiveras som ett "polisiärt uppklarat" kallt fall och där kommer det nog förbli, kanske för alltid. Det tack vare åklagare och polisens monomana arbete där de skapat denna gigantiska utredning med lager på lager utav en förvrängd verklighet, lögner, halvsanningar, hemligheter, rollspelade manipulationer, några äkta manipulationer, nonsens, rövarhistorier som det akrobatiska blodbadssexet, allsköns både äkta och inbillade villospår och allt detta ur en sned och trång synvinkel. Gör den nog till något som är mycket svår att sätta sig in i och arbeta vidare på och kommer nog endast förvirra och tynga ner eventuella nya utredningar också. Men vem vet egentligen vad framtiden erhåller. Jag tror dock att mina spådomar komma visa sig sanna till stor del.

Även om allting kommer sluta med sanningen, lika nära och långt borta, som när allt började. Så har vi trots allt fått bevittna delar av ett verklighetskriminalmysterierelationsdrama av episka mått, det i sig förtjänar en Outro utav samma dignitet. Jag rekommenderar: https://www.youtube.com/watch?v=u3MX-rUtS6M&ab_channel=DavidBowie
Citera
2021-03-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Jag känner att det här har klarnat för mig till en sådan grad att jag kan ta på mig min orakel-hatt och spå framtiden som, den i stora drag, också kommer se ut för det här fallet. Först en repris av tingsrätten i hovrätten. Inget nytt när det gäller tekniskbevisning som skulle kunna binda SD till BP känns som en lågoddsare också. Det mest spännande nya materialet är nog några hundra sidor till i högen med material som bekräftar än igen, det som alltid varit känt sedan han först blev huvudmisstänkt, att SD är en mycket självisk och oärlig person som är som skapt för det narrativ och motiv som åklagaren arbetar utefter inget mer. Troligen kommer åklagaren inte heller ha en enda ny fråga som berör SD och får honom ur balans i deras verbala fäktningsmatch, det blir nog en till autopilot vinst för SD. Således frias SD för mordet i hovrätten också.

Det här mordet kommer nog därefter arkiveras som ett "polisiärt uppklarat" kallt fall och där kommer det nog förbli, kanske för alltid. Det tack vare åklagare och polisens monomana arbete där de skapat denna gigantiska utredning med lager på lager utav en förvrängd verklighet, lögner, halvsanningar, hemligheter, rollspelade manipulationer, några äkta manipulationer, nonsens, rövarhistorier som det akrobatiska blodbadssexet, allsköns både äkta och inbillade villospår och allt detta ur en sned och trång synvinkel. Gör den nog till något som är mycket svår att sätta sig in i och arbeta vidare på och kommer nog endast förvirra och tynga ner eventuella nya utredningar också. Men vem vet egentligen vad framtiden erhåller. Jag tror dock att mina spådomar komma visa sig sanna till stor del.

Även om allting kommer sluta med sanningen, lika nära och långt borta, som när allt började. Så har vi trots allt fått bevittna delar av ett verklighetskriminalmysterierelationsdrama av episka mått, det i sig förtjänar en Outro utav samma dignitet. Jag rekommenderar: https://www.youtube.com/watch?v=u3MX-rUtS6M&ab_channel=DavidBowie

Tack för ett vettigt inlägg. Vi får hoppas att du har fel i dina förutsägelser.
Å tack för videon!
Citera
2021-03-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
AB 164/1363
Haha, Tack, ledsamt på sidan efter där han benämner hennes "fetf*ttan"
Han är inte som andra inte.
Ingen som sett någon av alla tusentals dickpicks som utredarna behövt beskåda?
Citera
2021-03-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim

Är det där ens ett ord?! Själv kör jag med foliehatt

Videon på tuben, påminner om allas vår hovnarr, om man kisar lite
Senast redigerad av Litenensam 2021-03-17 kl. 13:46.
Citera
2021-03-17, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD tycks ha hatat LW. Varför inte säga som det är i stället för att försöka tona ner det? Om hon är helt oskyldig. Hon är rädd att åka dit för anstiftan?
Ja, det är ju väldigt förunderliga svar.

Här är det lite annat jag skrev av.
Det är det andra kvinnan som inte pratar skånska (målsägandebiträde?)

Hon kan inte ens svara på vad hon tycker (förvränger svaret) och om S försvann så skulle hon dra på semester?

"Blev hon jobbig för dig?

H: Nej, alltså efter den här cachesaken där i mars, april så mig veterligt hade vi ingen kontakt efter det.

Uttryckte S vad han tyckte om att L gjorde livet svårt för dig?

H: Inget jag kan komma ihåg att han sagt.

Reagerade han inte?

H: Jag vet inte. Jag kommer inte ihåg.

Uttryckte S några tvivel kring att ni skulle resa till USA med tanke på att L var försvunnen?

H: Nej det tror jag inte.

Nu när du vet att S och L hade en pågående relation vid tiden för mordet, kan du då tycka att det var märkligt att han inte gjorde det?

H: Jag tycker det är jättesvårt att svara på vad nån annan tycker, om jag tycker det är märkligt eller inte.
Jag har inte funderat vid den frågan.

Har du inte funderat på det?

H: Nej.

En hypotetisk fråga då. Om det hade varit nån närstående till dig som var borta till exempel S.
Spårlöst borta, du hade en dålig magkänsla..
Skulle du ha åtagit några som helst åtgärder eller skulle du ha åkt på semester?

H: Jag hade åkt.

Hade du åkt på semester?

H: Ja.

Tack, inga fler frågor."
Citera
2021-03-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för info!
Kvinnan greps misstänkt för mord förra hösten. Hon anhölls och häktades också under en vecka men släpptes senare fri. Alla misstankar mot henne avskrevs sedan av åklagare Åsa Hiding.

För tiden hon satt frihetsberövad, drygt en vecka, har hon nu sökt ersättning av staten. Och det har Justitiekanslern (JK) beslutat att hon ska få.

Totalt kommer ex-frun få 29 577 kronor. Dels för förlorad arbetsförtjänst, dels också för lidande.

"Hänsyn har tagits till att sökanden varit misstänkt för synnerligen allvarlig brottslighet", skriver JK.
Citera
2021-03-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hon kan inte ens svara på vad hon tycker (förvränger svaret) och om S försvann så skulle hon dra på semester?

H: Nej, alltså efter den här cachesaken där i mars, april så mig veterligt hade vi ingen kontakt efter det.

Reagerade han inte?

Uttryckte S några tvivel kring att ni skulle resa till USA med tanke på att L var försvunnen?

Nu när du vet att S och L hade en pågående relation vid tiden för mordet, kan du då tycka att det var märkligt att han inte gjorde det?

H: Jag tycker det är jättesvårt att svara på vad nån annan tycker, om jag tycker det är märkligt eller inte.

En hypotetisk fråga då. Om det hade varit nån närstående till dig som var borta till exempel S.
Skulle du ha åtagit några som helst åtgärder eller skulle du ha åkt på semester?

Hade du åkt på semester?

Tack, inga fler frågor."

Det sista ser ut att vara dumt svarat av henne. Låter inget vidare, men kanske sant. Det ses ju att resor o geo tycks gå före allt annat.

Barnen, de stackars glutenintoleranta flickorna, har knappt haft en mamma över huvud taget innan hon friskade till sig, men även efter hon blev pigg ses tallklättring o geostatistik gå först i hennes liv.
Citera
2021-03-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Reagerade han inte?

Hade du åkt på semester?

Tack, inga fler frågor."

Hade SD eller närstående (barnen, SOA, BA?) varit spårlöst borta hade hon åkt på semester. Eeh ok...

Hon var väldigt sugen på den där USA-resan va?
Citera
2021-03-17, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det sista ser ut att vara dumt svarat av henne. Låter inget vidare, men kanske sant. Det ses ju att resor o geo tycks gå före allt annat.

You made my day, Hanna.
Som om hon skulle låta SD försvinna och hon drar till USA. Hon hade dött av separationsångest.

De sitter ihop likt en bijouteri för Paris Hilton.
En chihuahua i rosa tyllkjol och blingbling på armen. Oumbärligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade SD eller närstående (barnen, SOA, BA?) varit spårlöst borta hade hon åkt på semester. Eeh ok...

Hon var väldigt sugen på den där USA-resan va?
Ja men va fan. De skulle ju dit för att återförenas.
Då behöver hon nog ha SD med sig. 😂

"Tack, inga fler frågor."
Senast redigerad av develi 2021-03-17 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in