2021-03-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppsala Tingsrätt har sammanställt vad som sas offentligt i den MUF som var den 2/3-2021 vad som sas i de enskilda överläggningarna kommer ju inte med i den här aktbilagan.

https://docdro.id/xGbFOlF

Fortsättning lär följa, det som är intressant nu är ju vem som ska ta uppdraget att städa upp efter Binninge.
Det verkar ju som att Binninges plan är att fiska bland gamla avdankade kristdemokrater och frihoppare bland frireligiösa samfund. Skulle inte förvåna mig om han försöker med kompisen Ismo Salmi som är av samma skrot och korn.

Måste säga att Binninge försök att förgöra Ebba genom att smutsa ner KD som ett parti endast för frireligiösa har misslyckats.
Har väl snarare fått en bild av ett parti med en bred skara som tydligt vill göra upp med kriminella nästen och därmed fått sådana som Binninge på sig.

Möjligen borde KD utesluta fler än Binninge som olämpliga företrädare..

https://youtu.be/HjfSKcnEVBY

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5g4jm/varfor-far-inte-hells-angels-vara-ifred
2021-03-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Man hör dessutom kassamaskinerna obevekligt rassla i bakgrunden, notan skall betalas...

Kan ingen tala om för Esbjörn att ge upp, ta pengarna åk till Thailand lev livet istället för att bli förnedrad.
2021-03-17, 12:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas Binnige fortsätter, och orkar med att hemskt han utsatts för. Det kommer ett ljus i tunneln för honom.
Att Ebba skrev på facebokk om Binninge var klantigt.

Men vad är det hemska Binninge utsatts för?
Att hans förflutrna kom i dagen och att han inte vill betala sitt skadestånd?

Ska du in och slåss med kändisar måste du tåla att bli granskad. Det är ,ju trots allt fakta.
Jämför med valfri poltiker som påkommes med små affärer.
2021-03-17, 12:24
Medlem
wedonthavetimes avatar
Jag hoppas verkligen att domstolen är inne och läser i den här tråden och inte bara går efter gamla lagar och paragrafer.

Jordabalken är ungefär 300 år gammal och inte alls uppdaterad enligt dagens praxis och samhälle!
2021-03-17, 12:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
I vilket fall som helst är man inte skyldig livet ut, likt Lambertz skandalöst framfört om folk som är dömda eller får resningar eller avtjänat straff. 15 år efter avtjänat straff, och inga nya brott välkomnar jag dömda tillbaka till samhällsgemenskapen.

Citat:
Nu är du i vanlig ordning irrelevant.

Man behandlar inte sina medmänniskor som om de mördat en närstående, när de är motpartens ombud i tvist. Särskilt inte folk man inte har känt, och haft med att göra med privat. Binninge är ombud för en motpart. Han gör ett jobb. Han är inte per definition en fiende.

Förtalet och skadan, är inte i proportion till det man drabbas av när en tjurig gubbe inte lyder och skriver på ett köpebrev. Ett ombud man retar sig på när de inte vill ingå erbjuden förlikning eller bifalla en talan, är ingen sund anledning att hata, hämnas och förtala.

Jag känner faktiskt en del dömda väldigt trevliga unga män som varit dömnda för misshandel. Lätt hänt när man är ute på krogen och försvarar sig eller kamraterna. Svenska killar är för starka för sitt eget bästa ibland. Jag tar det med ro, och ser de människor de är. Jag tolererar inte stöld, eller bedrägeri. Det betyder att jag väljer vem jag har med att göra. Jag hämnas inte gärningar, och tycker det är underklassigt, när vi har domstolar.

Varför skulle Ebba Busch hämnas ett brott som skett för 15 år sedan i en sak där det är folk hon inget haft med att göra, annat än för att bättra på sina chanser i tvisten?

Du försöker ursäkta förtalet, och det säger mycket om dig och din hänförelse för Ebba Busch.

Jag är lika irrelevant som du :-)

Ursäktar inte Ebbas uttalande. Tycker det var svindumt att ge Binninge ammunition i tvisten. Är inte speciellt hänförd över Ebba som person.

Men, det jag kommenterade, var ditt uttalande överst i detta inlägg. Jag finner det vara hyckleri av stora mått. Ju grövre brott man begår, desto större stämpel får man på sig och stämpeln lever kvar livet ut i folks ögon.

Det är dock intressant att du har överseende med misshandelsdömda och övergreppsdömda, men inte de som är dömda för stöld eller bedrägeri. Jag har en omvänd världsbild. Pengar är bara pengar trots allt. Värre med skit som har ett offer som ärras för livet, psykiskt och fysiskt.
2021-03-17, 12:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag hoppas verkligen att domstolen är inne och läser i den här tråden och inte bara går efter gamla lagar och paragrafer.

Jordabalken är ungefär 300 år gammal och inte alls uppdaterad enligt dagens praxis och samhälle!

Nu trollar du väl ändå? Domstolen ska ovillkorligen döma efter just lagar och paragrafer. Allt annat är ett kliv tillbaka till medeltiden.
2021-03-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
En advokat som kallar någon för vampyrkärring? Fan vad du ljuger. Hela ditt inlägg är påhittat.

Nja, om du läser en gång till så ser du att det inte var min vän advokaten som gav kärringarna sina rätta namn. Det var jag själv.

Advokaten och jag diskuterade inte alls vampyrkärringarna och deras roller på spelplanen utan vårt samtalsämne var den juridiska situationen som uppstått i och med att Binninge tänker smita sin väg. Och det som blev slutsatsen av vår diskussion var att Binninge lär ha svårigheter att dumpa sitt galna upplägg på en kompetent advokat som är rädd om sitt rykte som yrkesman.
2021-03-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror du?

Jag misstänker att det enda ljus han kommer att få se i tunneln är loket som kommer att köra över honom i full fart med alla strålkastare påslagna.

Inget går ju hans väg, Uppsala tingsrätt skäller på honom för att han strulat till det med vem som ska företräda E*björn, kort sagt, det är inte mycket som går bra för Binninge.
Ser ut som att det blir ett helt malmtåg som kommer. Och då har de inte borrat nåt i de hälsoutredningar som gjorts. Att de inte fattar att det bara kostar mer ju längre tid det tar. Det borde stå klart att Ebba inte backar och att mediebilden svängt från esbjörns fördel.
2021-03-17, 12:56
Medlem
Citat:
Det var trevligt. Vi kanske kan bli eniga om fler saker i framtiden.
Kanske
2021-03-17, 13:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Vad är din inställning till att den smutskastning som inplanterats i Aftonbladet, och det förtal som framförts av Ebba Busch på Facebook, en ofantlig hög dynga som är en del av grunderna i en rättstvist?

Det ska bli intressant att få ta del av bevistemat denna advokat ska sammanställa för hur Esbjörn är under påverkan av sin omgivning.

Jag tror att advokaten var lika starstruck som Esbjörn. Det är heller inte så kul längre att vara Ebba Busch advokat. Hon trodde hon skulle skrämma motparten med katruller, men de vill verkligen inte fullfölja köpet. Esbjörn vill ha kvar sitt älskade hus.

Nu är det hon som ingett en talan, och det går inte enligt planen. Ingen prestigeklient den där Ebba.

Är du på riktigt, när du tycker att en motpart som inte lägger sig platt för Ebba Usch, är en rättshaverist?

Rättshaveriet består i att driva en hopplös process mot bättre vetande.
2021-03-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"bland annat på grund av parets ansträngda ekonomi
väckte hon under maj månad 2005 frågan om hon och Johan Binninge skulle separera"

Sidan 5.
Se,där ja..Vresrosen har interna uppgifter internt från Binninges äktenskapliga innersta vrå
2021-03-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"bland annat på grund av parets ansträngda ekonomi
väckte hon under maj månad 2005 frågan om hon och Johan Binninge skulle separera"

Sidan 5.

Gammalt, det kommenterade jag för ett tag sedan. Misshandeln av styvdottern startade i februari och pågick till september när allt avslöjades. Paret separerade inte under den perioden. Det handlar inte om falska anklagelser från styvdottern i samband med en skilsmässa som Vresrosen försöker framställa det som. Det är skamligt att försöka få det att framstå på det sättet. Man borde kunna argumentera för Esbjörns sak utan att kränka en människa som blev utsatt för brott som barn.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sambon tog upp frågan om separation en gång i maj, då hotade han med att slå sönder deras kök.

(FB) Vem är Johann Binninge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in