2021-03-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Känner du inte till att en förundersökning alltid kan återupptas om nya fakta tillkommer?
Tror du att en nedlagd förundersökning av en åklagare betyder att personen i fråga aldrig mer kan åtalas?
Nej, det tror jag inte.
Men jag tror att åkl Åsa Hiding skulle bli betraktad som en sorts bombastisk, velig "Pastor Jansson" om hon än en gång skickar in kavalleriet till att hämta ut HD vid misstanke om att hon skulle ha haft något med mordet att göra.
Citera
2021-03-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är HD bekymrad över om LW skulle skulle bli ihop med S och ha mer med hennes barn att göra?
Det är som sagt öppet mål sen vår/vintern och SD verkar ha tystnat sen skilsmässan och krånglar inför resan.

Tillbakablick.
När det var renovering med färgen Soft 2014/2015 så rörde det sig om att få plats med alla barnen i huset.
Då blir HD bättre, startar upp endomondo och SD går omkring hoppfull om att de snart ska bli intima.

LW frågar honom varför han riskerar provocera HD den 12 november 2017 via välja färg Soft till huset.
Att det riskerar lägga" sjukliga nivåer av paranoia på henne."
HDs chef:
"I samband med skilsmässan berättade Hanna att Stefan slutit sig och att hon inte längre kunde kommunicera med honom då han blivit tyst."

I samband med ny lgh:
"Under tiden de pratade om det återkom Hanna vid upprepade tillfällen till att Stefan inte ville prata med henne och att han tystnat i kontakten. Att Stefan tystnat var något som, utifrån det Hanna berättade, avvek från hur han brukade agera."

Vid månadsskiftet mars/april:
"Vid det samtalet visste Hanna fortfarande
inte om de faktiskt skulle åka. Hon sa, "jag kan tänka mig det, men Stefan vill inte". M fick uppfattningen att Stefan inte ville åka på resan med anledningen av att han tyckte att det var jobbigt att resa iväg med Hanna utifrån hur deras relation såg ut."

7 april (cachekrigstiden).
HD skriver till JS att dottern T berättat följande. Hon verkar störa sig på interaktionen med dottern:

"Mamma, Lena är hemma hos E:s pappa (T bästa kompis) ....
Skilda föräldrar ...
" Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med"

JS: Hon har inte mig i sitt grepp
Hur fångar hon alla män?
H: Han Geocachare sen tidigare men har inte varit aktiv på ett tag men det lär han bli nu. Lena har glatt berättat hur T var som liten ...

H: Ja du inte vet jag. Du är man och vet nog bättre än jag.
JS: Jag fastnade ju inte
H: Tur för dig
H: Och mig
JS: Jag är unik
H: Hahaha
JS: Jag har hittat bättre
H: Mycket bättre"

HD i förhör påstår att hon skulle förlika sig med tanken att ha LW som bonusmamma.
Det verkar vara hon som tar upp barnen för FhL nämner eg bara om SD blir ihop med LW:

JS berättar dock nåt annat:

" J frågade Hanna, "är det någon skillnad om
det är just Lena eller någon annan?" och hon sa då att det var värre när det var Lena. "

HD tycks ha hatat LW. Varför inte säga som det är i stället för att försöka tona ner det? Om hon är helt oskyldig. Hon är rädd att åka dit för anstiftan?
Citera
2021-03-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Låt honom prata fritt och hälsa alla välkomna och godmorgon, så kommer han försäga sig

I rena hastigheten kanske det kommer ett erkännande? Vad gör man inte för att få äga scenen.
Citera
2021-03-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det tror jag inte.
Men jag tror att åkl Åsa Hiding skulle bli betraktad som en sorts bombastisk, velig "Pastor Jansson" om hon än en gång skickar in kavalleriet till att hämta ut HD vid misstanke om att hon skulle ha haft något med mordet att göra.
Det får väl tiden utvisa, om sanningen kommer fram
Citera
2021-03-17, 12:07
Medlem
Citat:
Det får väl tiden utvisa, om sanningen kommer fram
Jag tänker mig framtiden för åkl Åsa Hiding som att hon än en gång misslyckas med att få SD fälld.
Hon har i alla fall inte lyckats gräva fram något komprometterande rörande SD som skulle ha medfört att hon begär SD anhållen plus häktad. Alltså en proaktiv åtgärd.

Men, som du skriver, tiden kommer att utvisa hur den ev framtida kampen mellan ÅH och HD kan komma att sluta.

Btw: Har HD ännu fått ut någon ersättning för tiden hon var frihetsberövad?
Citera
2021-03-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Dag 1, inspelning 4, ca 35 min kvar och framåt.

Tack
Citera
2021-03-17, 12:20
Medlem
Citat:
what!
Har du länk till det?

SDs första förhör, så börjar han med ett eh ja, hej, godmorgon, låter som en lärare, som ska ha dagens första lektion.
Han lyfter han fram hur framgångsrik han varit inom simning, utbildning, ströjobb osv.
När han ska berätta om livet med H, att de skaffade två barn (blabla) kommer han till detta:

Vi har haft ett bra förhållande hela tiden, eh ja, det finns ett men som kommer sen, men vi har haft ett bra förhållande, aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll eh eh...sen blev H sjuk 2011 om ni hört något annat får ni bortse från det

Varför tar han upp det? aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll

Bara la det på minnet när jag skummade alla deras chattar. Har ingen hänvisning till det. Går nog att söka på ”pick” för det var det ordet han själv använde.
Citera
2021-03-17, 12:23
Medlem
Citat:
Jag tänker mig framtiden för åkl Åsa Hiding som att hon än en gång misslyckas med att få SD fälld.
Hon har i alla fall inte lyckats gräva fram något komprometterande rörande SD som skulle ha medfört att hon begär SD anhållen plus häktad. Alltså en proaktiv åtgärd.

Men, som du skriver, tiden kommer att utvisa hur den ev framtida kampen mellan ÅH och HD kan komma att sluta.

Jag har för mig att det stod att hon fått det i någon tidning,
Citera
2021-03-17, 12:25
Medlem
Citat:

Sista. Beviljades direkt och mest troligt utbetalt.
Citera
2021-03-17, 12:26
Medlem
Citat:
what!
Har du länk till det?

SDs första förhör, så börjar han med ett eh ja, hej, godmorgon, låter som en lärare, som ska ha dagens första lektion.
Han lyfter han fram hur framgångsrik han varit inom simning, utbildning, ströjobb osv.
När han ska berätta om livet med H, att de skaffade två barn (blabla) kommer han till detta:

Vi har haft ett bra förhållande hela tiden, eh ja, det finns ett men som kommer sen, men vi har haft ett bra förhållande, aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll eh eh...sen blev H sjuk 2011 om ni hört något annat får ni bortse från det

Varför tar han upp det? aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll

AB 164/1363
Citera
2021-03-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD tycks ha hatat LW. Varför inte säga som det är i stället för att försöka tona ner det? Om hon är helt oskyldig. Hon är rädd att åka dit för anstiftan?

Din sista mening: ja det eller rentav mord eller medhjälp till mord.
Citera
2021-03-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I rena hastigheten kanske det kommer ett erkännande? Vad gör man inte för att få äga scenen.

Min spekulation:

Om SD känner att slaget är förlorat kommer han ange ev medhjälpare eller mördare. Han vill inte falla ensam, inte ens för barnens skull.

Kanske får vi oss alla en överraskning från rättegången. T.ex att det inte var han som höll i mordvapnet, men lurade Lena till platsen bakom bullerplanket där en annan person väntade...? Kan vara HD, SOA eller nån... Men ingen annan än SD skulle kunna lura ut Lena i all hast till mordplatsen.

Finns olika varianter. Viktigast är såklart att den eller de skyldiga överbevisa och fälls för mordet. Värsta tänkbara är om ingen döms alls.

Observera att detta är en spekulation, hur mina tankar går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in