2021-03-17, 10:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
SD berättar under rättegången, apropå hur HD och även han själv får reda på/drar slutsatsen att LW hittats.
Jo, det var ju så mycket spring och telefonsamtal och sms och ”utveckling i fallet” under HD:s första polisförhör.
Hur kunde hon veta huruvida det var normalt eller ej? Det var första gången hon var på förhör, och för allt hon visste var det kanske så det brukar gå till.
Hur kunde hon veta att det handlade om utveckling i ”fallet”. Det var kanske ett helt nytt akut ärende som kommit in.
Verkar inte otroligt eftersom Örebro vid tiden bör ha varit nerlusat med händelser - man kunde ju inte ens skicka patrull på larmsamtal 14/5 om ev misshandel/våldtäkt och inte heller hade man resurser att koppla detta larmsamtal till den anmälan om försvunnen kvinna som kom in morgonen efter, så polisen i Örebro verkar ha haft fullt upp.
Citera
2021-03-17, 11:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åklagarna kan väl inte ha missat att mordet på LW är direkt relaterat till SD, HD och geocaching?
Drömresan med att leta burkar, klättra högst på georankinglistan.
Viktigaste var att ha ful(l) loggningshistorik, vilket LW satte stopp för, resten vet vi.
Frågan är om åklagarna gått till botten med burklekarna och att D*sons gör vad som helst för vinst.
Är det inte märkligt att SD inte känner till LWs kommande nästan färdiga burk? Var det home soft home, skulle klädnypan symbolisera ett fräscht nytt hem, kan tråden eller luddet komma från en handduk, som skulle placeras med klädnypa i nya burken?
Med en strumpklämma kanske?
Citera
2021-03-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
De borde hyra in dig som konsult och låta dig vittna också.

Både åklagare och IT-forensiker är nog rätta trötta på mig vid det här laget.

Skämt åsido. Jag har försökt hjälpa till på mitt sätt och jag hoppas de förvaltar det väl. Det står en hel del på spel ju.
Citera
2021-03-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD berättar under rättegången, apropå hur HD och även han själv får reda på/drar slutsatsen att LW hittats.
Jo, det var ju så mycket spring och telefonsamtal och sms och ”utveckling i fallet” under HD:s första polisförhör.
Hur kunde hon veta huruvida det var normalt eller ej? Det var första gången hon var på förhör, och för allt hon visste var det kanske så det brukar gå till.
Hur kunde hon veta att det handlade om utveckling i ”fallet”. Det var kanske ett helt nytt akut ärende som kommit in.
Verkar inte otroligt eftersom Örebro vid tiden bör ha varit nerlusat med händelser - man kunde ju inte ens skicka patrull på larmsamtal 14/5 om ev misshandel/våldtäkt och inte heller hade man resurser att koppla detta larmsamtal till den anmälan om försvunnen kvinna som kom in morgonen efter, så polisen i Örebro verkar ha haft fullt upp.

Har du koll på var i förhöret detta avhandlas? LW hittas.
Senast redigerad av Avel 2021-03-17 kl. 11:15.
Citera
2021-03-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad menas med hans tummetott?

Han har själv skrivit i nån chatt om feta/stora(?) lår och liten pick.
Citera
2021-03-17, 11:20
Avslutad
Citat:
Med en strumpklämma kanske?
Ja, exakt..
Citera
2021-03-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har väl inget med saken att göra. JS menar väl att han inte i sedvanligt smygande har kontaktväg med HD bakom ryggen på SD på Skype eller viber.
Det visar även att hon troligen inte har kontaktväg m JS 18-19 maj förrän direkt efter sitt förhör.

Bortom kontrolfreak så sammanfaller det med uppmärksamhetsbehovet jag hypotetiskt nämnde, där han anser sig förmer än utredningen och kronvittne.

Vilket jag mer tolkar som emotionellt omoget a la mästerdetektiv Blomqvist, kvarterspolis och att SD mästrar och beter sig som han har en privat filial av NOA istället för att vara en misstänkt.

"SD pladdrar att de hittat LW till JO. Som besserwisser vill han leverera breaking News, typ orkar inte hålla käften, och bakar in HD för han kan ju inte ha tagit det fritt ur luften.

Således "bekräftat" via HD men drar en vals att det är sagt av polis i samband med att hon varit på förhör."

Ja hur JS och HD kommunicerat är en sak men om hon behöver kontakta JS efter förhör (oj oj oj redan på morgonen 09:32 hur kontaktvägar buhuhu osv) så har de väl gjort en plan under dagen.

Alt 1. SOA har JS nummer i sin mobil.

Alt 2. SOA och JS är de facto vänner på Facebook. Då kan man ringa via Messenger.

Som sagt, något som polisen borde ha rett ut.

Jag jag hänger med i hur han kan dra en vals där till JO. Han förstår inte att sånt går att kolla vad som faktiskt hänt/sagts i polishuset när HD var där.
Hans hjärna spinner ju i 100 blås hela dagarna här. Vad händer i utredningen? När kommer de och plockar in mig? Vad säger jag till alla som hör av sig?

Han vill ju spela lite allan men det måste vara kaos inombords. Vilket den akuta stressreaktionen och pillrena sen visade.

Men fortfarande ett stort mysterium hur tusan de kan ha en så splittrad bild av hur denna stora nyhet förmedlades?

Fan familjen Adams det här på nåt sätt.
Citera
2021-03-17, 11:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
HD förmedlar de orden till LW i en chatt; "du" syftar på LW.

2017-04-10 16:50 -L*na W*ssström: Hon sa att om du rör mig eller mina barn, då har du sett dina egna barn för sista gången
Är HD bekymrad över om LW skulle skulle bli ihop med S och ha mer med hennes barn att göra?
Det är som sagt öppet mål sen vår/vintern och SD verkar ha tystnat sen skilsmässan och krånglar inför resan.

Tillbakablick.
När det var renovering med färgen Soft 2014/2015 så rörde det sig om att få plats med alla barnen i huset.
Då blir HD bättre, startar upp endomondo och SD går omkring hoppfull om att de snart ska bli intima.

LW frågar honom varför han riskerar provocera HD den 12 november 2017 via välja färg Soft till huset.
Att det riskerar lägga" sjukliga nivåer av paranoia på henne."
HDs chef:
"I samband med skilsmässan berättade Hanna att Stefan slutit sig och att hon inte längre kunde kommunicera med honom då han blivit tyst."

I samband med ny lgh:
"Under tiden de pratade om det återkom Hanna vid upprepade tillfällen till att Stefan inte ville prata med henne och att han tystnat i kontakten. Att Stefan tystnat var något som, utifrån det Hanna berättade, avvek från hur han brukade agera."

Vid månadsskiftet mars/april:
"Vid det samtalet visste Hanna fortfarande
inte om de faktiskt skulle åka. Hon sa, "jag kan tänka mig det, men Stefan vill inte". M fick uppfattningen att Stefan inte ville åka på resan med anledningen av att han tyckte att det var jobbigt att resa iväg med Hanna utifrån hur deras relation såg ut."

7 april (cachekrigstiden).
HD skriver till JS att dottern T berättat följande. Hon verkar störa sig på interaktionen med dottern:

"Mamma, Lena är hemma hos E:s pappa (T bästa kompis) ....
Skilda föräldrar ...
" Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med"

JS: Hon har inte mig i sitt grepp
Hur fångar hon alla män?
H: Han Geocachare sen tidigare men har inte varit aktiv på ett tag men det lär han bli nu. Lena har glatt berättat hur T var som liten ...

H: Ja du inte vet jag. Du är man och vet nog bättre än jag.
JS: Jag fastnade ju inte
H: Tur för dig
H: Och mig
JS: Jag är unik
H: Hahaha
JS: Jag har hittat bättre
H: Mycket bättre"

HD i förhör påstår att hon skulle förlika sig med tanken att ha LW som bonusmamma.
Det verkar vara hon som tar upp barnen för FhL nämner eg bara om SD blir ihop med LW:

JS berättar dock nåt annat:

" J frågade Hanna, "är det någon skillnad om
det är just Lena eller någon annan?" och hon sa då att det var värre när det var Lena. "
Citera
2021-03-17, 11:39
Medlem
Citat:

Förutom alla kopplingar med poliser, känns det som de har dålig arbetsmiljö i polishuset. Så var det i Linna-fallet. Minns när polisen gick ut med att man hittat dna från honom i en snusprilla, men den visade sig komma från en av ambulansmännen. Herre Gud
Citera
2021-03-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han har själv skrivit i nån chatt om feta/stora(?) lår och liten pick.
what!
Har du länk till det?

SDs första förhör, så börjar han med ett eh ja, hej, godmorgon, låter som en lärare, som ska ha dagens första lektion.
Han lyfter han fram hur framgångsrik han varit inom simning, utbildning, ströjobb osv.
När han ska berätta om livet med H, att de skaffade två barn (blabla) kommer han till detta:

Vi har haft ett bra förhållande hela tiden, eh ja, det finns ett men som kommer sen, men vi har haft ett bra förhållande, aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll eh eh...sen blev H sjuk 2011 om ni hört något annat får ni bortse från det

Varför tar han upp det? aldrig något bråk, våldsamheter, otrohet, hot eller kontroll
Citera
2021-03-17, 11:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har du koll på var i förhöret detta avhandlas? LW hittas.
Dag 1, inspelning 4, ca 35 min kvar och framåt.
Citera
2021-03-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna

Förutom alla kopplingar med poliser, känns det som de har dålig arbetsmiljö i polishuset. Så var det i Linna-fallet. Minns när polisen gick ut med att man hittat dna från honom i en snusprilla, men den visade sig komma från en av ambulansmännen. Herre Gud
Ja, för att inte tala om poliser i Örebro som åker dit för våldtäkt (och var det inte narkotikabrott också?). Verkar vara en jävla stad om man råkar ut för något. Många klantskallar i kåren där. Kan vara därför SD går fri som mördare. Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in