2021-03-17, 10:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Någon som vet varför UK har skruvat upp testkapaciteten så mycket den senaste tiden - ha de börjat med flera snabbtester?
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=77..415&pickerS ort=asc&pickerMetric=location&Metric=Tests&Interva l=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~GBR

Helt i linje med vad Bill Gates propagerar för (1 månad gammal video)

Utöka kapaciteten för att Testa 20% av befolkningen VARJE vecka!

https://www.youtube.com/watch?v=OJtblo12UxI
Citera
2021-03-17, 10:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har aldrig stött på NÅGON Kines som inte letar efter anledningar att äta upp precis allt som lever. Och då menar jag ALLT.
Jag tror däremot att man inte äter aphjärna till frukost. Iaf inte i de industrialiserade storstäderna.

Alltså jag hänvisar till vad som sägs i artikeln och till att man säger att man finner det osannolikt att Wuhans labbpersonal gjort sina inköp på marknaden. Man kanske äter skumma grejer men köper dessa på andra ställen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi fortsätter här:

(FB) Corona kom från ett labb i Wuhan?
Det finns ingen anledning att gömma undan diskussionen om Kina genom att flytta den till en tråd i politikforumet. Den här diskussionen handlar om Kinas sjukdomsalstrande djurhållning och en påstådd zoonos i Kina, vilket gör det här till en perfekt tråd för ämnet.

Du beskriver Kina på 1960-talet. Idag är Kina ett rikt land där snittmedborgaren äter 61 kg kött per år, fullt i nivå med västvärlden. 98 procent av kinesernas konsumtion är nöt, fläsk, fågel och lamm, som vilket västland som helst:

https://ourworldindata.org/grapher/per-capita-meat-consumption-by-type-kilograms-per-year?country=~CHN

Wildlife är en marginell del av kinesernas kost, och skulle enkelt kunna ersättas med annan mat. De kan göra som alla andra länder och importera mer mat. Eller slakta djuren på plats och frysa ner köttet, som man gör i ansvarsfulla länder. Det här är helt och hållet ett kulturellt problem. Många kineser tycker det är smarrigt och ballt att äta exotiska djur och dela på Instagram, så man använder sig av diverse härskartekniker typ "åh vi är så fattiga och har ingen mat", för att få fortsätta med djurplågeri och ansvarslös djurhygien.

Det här är vad kommunism leder till. Man lär människor att individen inte har något värde, bara kollektivet har ett värde. Det fostrar svaga människor utan ryggrad, som inte bryr sig om andra levande varelser, vare sig det är djur eller människor som står utanför det egna kollektivet. Respekt för andra börjar med respekt för sig själv.
Senast redigerad av aw 2021-03-17 kl. 11:04.
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Folk dör som flugor i Brasilien nu När mutationen fått ett fäste där, stänger vi inte ner här snart är vi i samma situation inom en månad dvs 1000+ döda per dag!

... och där kom "inom en månad" igen.

Byt strategi.. funkar inte längre!
Citera
2021-03-17, 10:45
Medlem
I Chile ökar antalet smittade med covid-19, trots att landets vaccinationskampanj beskrivs som framgångsrik, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

Drygt var fjärde chilenare har fått vaccin mot covid-19.

Nu sätts sju miljoner invånare i karantän.

Det är jävligt märkligt det här alltså.
Citera
2021-03-17, 10:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helt i linje med vad Bill Gates propagerar för (1 månad gammal video)

Utöka kapaciteten för att Testa 20% av befolkningen VARJE vecka!

https://www.youtube.com/watch?v=OJtblo12UxI
Meanwhile, back at the FB forum:

Insatt:
"UK gör mer för att stoppa smittspridningen än Sverige"
UK gör följande:
1. Vaccinerar en halv miljon människor per dag
2. Inför regler för munskydd och social distansering
3. Testar nästan en miljon människor om dagen
4. Utvecklar och inför appar för att övervaka folks rörelser och kontakter med smittade
5. Investerar 300 miljarder i forskning för att få fram vaccin rekordsnabbt
6. Utvecklar ett vaccin som man sedan erbjuder världen till självkostnadspris
7. Startar världens ledande DNA laboratorium för att mappa virus genomics
8. Genomför 50% av alla världens DNA-analyser av virusmutationer för att upptäcka och stoppa nya COVID-19 mutationer
9. Startar en smittspårningsenhet och anställer 20,000 personer för att spåra smittade
10. Stänger skolor
11. Stänger alla sociala verksamheter, inklusive restauranger

Tokstollar:
"Sverige gör mer än UK för att stoppa smittspridningen"
Sverige gör följande:
1. Rekommenderar invånarna att försöka hålla avstånd
2. Rekommenderar invånarna att tvätta händerna
3. Säger till invånarna att munskydd inte hjälper
4. Inför regler för restauranger och barer att stänga tidigare
Citera
2021-03-17, 11:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Meanwhile, back at the FB forum:

Insatt:
"UK gör mer för att stoppa smittspridningen än Sverige"
UK gör följande:
1. Vaccinerar en halv miljon människor per dag
2. Inför regler för munskydd och social distansering
3. Testar nästan en miljon människor om dagen
4. Utvecklar och inför appar för att övervaka folks rörelser och kontakter med smittade
5. Investerar 300 miljarder i forskning för att få fram vaccin rekordsnabbt
6. Utvecklar ett vaccin som man sedan erbjuder världen till självkostnadspris
7. Startar världens ledande DNA laboratorium för att mappa virus genomics
8. Genomför 50% av alla världens DNA-analyser av virusmutationer för att upptäcka och stoppa nya COVID-19 mutationer
9. Startar en smittspårningsenhet och anställer 20,000 personer för att spåra smittade
10. Stänger skolor
11. Stänger alla sociala verksamheter, inklusive restauranger

Tokstollar:
"Sverige gör mer än UK för att stoppa smittspridningen"
Sverige gör följande:
1. Rekommenderar invånarna att försöka hålla avstånd
2. Rekommenderar invånarna att tvätta händerna
3. Säger till invånarna att munskydd inte hjälper
4. Inför regler för restauranger och barer att stänga tidigare

Jag anser även att Sverges restriktioner är överdrivna... UK blandar jag mig inte i eftersom jag till skillnad från dig vill inte påverka opinionen i ett annat land.

Kan dina inlägg klassificeras som yttre påverkan från Främmande länder?
Citera
2021-03-17, 11:02
Medlem
Hallå alla kloka. Hur kan Danmark ha så många fler döda än sin granne Norge? Varför va det ett tag sedan man läste om någon från Norge svinga vilt mot Sverige?
Citera
2021-03-17, 11:04
Medlem
Takadongtakadang

Du verkar ha koll på England. Jag har två snabba frågor till dig. Eller tre. Uppskattar om du kan svara på dom.

Hur många procent i England har fått 1 dos och hur många har fått 2 doser?
Har antalet smittade/döda i England sjunkit rejält nu när dom vaccinerat så många?
Talar man i England om att öppna upp igen, arenor och dylikt?
Citera
2021-03-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
I Chile ökar antalet smittade med covid-19, trots att landets vaccinationskampanj beskrivs som framgångsrik, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

Drygt var fjärde chilenare har fått vaccin mot covid-19.

Nu sätts sju miljoner invånare i karantän.

Det är jävligt märkligt det här alltså.

Vaccinet ska väl inte hindra från att man kan bli smittad? Vaccinet ska väl verka så att man inte blir allvarligt sjuk.
Citera
2021-03-17, 11:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag anser även att Sverges restriktioner är överdrivna... UK blandar jag mig inte i eftersom jag till skillnad från dig vill inte påverka opinionen i ett annat land.

Kan dina inlägg klassificeras som yttre påverkan från Främmande länder?
Du klarar säkert av att klassificera dem som ett kakrecept om du anstränger dig.

Vi andra klarar av att se dem som sakliga inlägg. Inget av det jag hävdar är nämligen varken osant eller oriktigt. Bara sakligt och korrekt.
Citera
2021-03-17, 11:08
Medlem
265 personer vårdas nu på IVA. Det börjar öka explosionsartat. 42 personer mer än för bara en vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in