2021-03-17, 00:13
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJohn
Om man nu har tagit den första sprutan innan den blev stoppad, hur blir det med den andra doseringen då? Skippar man den bara?

Problematik här:
1. Ett virus som vi inte helt förstår.
2. Ett vaccin som vi inte heller förstår.
3. Mutationer av virus som vi inte kan förutse eller förstå.

Stoppa spridningen! Hur hade idiotregeringen agerat om dödligheten var närmare 100%?
Citera
2021-03-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar inte ha läst artikeln. Det WHO kommit fram till är allt annat än Kina-vänligt. Vi får väl se vad som blir konsekvenser av detta.
Jag läste AB:s artikel.

Peter Daszak på WHO (som är källan) är den yttersta Wuhan-shillen. Han är chef över EcoHealth Alliance som finansierade den forskning på Wuhan som antagligen orsakade pandemin.

Det här är Kina-vänligt jämfört med teorin om labbet.
Citera
2021-03-17, 00:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Problematik här:
1. Ett virus som vi inte helt förstår.
2. Ett vaccin som vi inte heller förstår.
3. Mutationer av virus som vi inte kan förutse eller förstå.

Stoppa spridningen! Hur hade idiotregeringen agerat om dödligheten var närmare 100%?

Inte alls? De hade sagt: "Vi har varit naiva", samtidigt som de stått med en klädnypa på näsan för att mota bort liklukten. Att det har fått fortgå så här länge är inte enbart vårt fel, hela världen sitter i samma sits. Förhoppningsvis bränner viruset ut sig själv eller så tar den naturliga flockimmuniteten över. Jag hoppas ungdomarna klarar sig utan allt för mycket men.
Citera
2021-03-17, 00:27
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jag håller med dig, för kanske första gången. Personligen känns det som det är dags att stänga ner, eller det borde vi gjort förra veckan, och invänta vaccin. Dels får vi ner smittan, dels kan vi helgenomsekvensera och jaga smittan och isolera. Plus att vi hinner få kvantiteter av vaccin. Hamnar vi i den situationen att vaccin inte biter så är vi tillbaka på ruta 1 igen. Fortsätter det så här så blir det till att Esabsvetsa igen hela jordklotet, sen öppnar vi om 2 månader. Det här kan inte fortsätta helt enkelt.

Edit:
Alternativet är att öppna upp för fullt och se vad som händer.

Jag tycker att vi kör på alternativ 1
Citera
2021-03-17, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleJohn
Om man nu har tagit den första sprutan innan den blev stoppad, hur blir det med den andra doseringen då? Skippar man den bara?

Ta den om den erbjuds, de kommer säkert igång igen, de ska bara kolla lite på datat så att det stämmer. I värsta fall får du ett annat vaccin.
Citera
2021-03-17, 00:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Jag tycker att vi kör på alternativ 1

Det blir inte roligt. Jag ska ärligt säga att jag är villrådig just nu.
Citera
2021-03-17, 00:31
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det blir inte roligt. Jag ska ärligt säga att jag är villrådig just nu.

Folk dör som flugor i Brasilien nu När mutationen fått ett fäste där, stänger vi inte ner här snart är vi i samma situation inom en månad dvs 1000+ döda per dag!
Citera
2021-03-17, 00:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Verkar vara många biverkningar med det där sorgebarnet, man väljer nog snart att skippa det helt.

Det var ju ett non-profit alternativ, det ska man inte förglömma. Mycket hedervärt!
Citera
2021-03-17, 00:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Folk dör som flugor i Brasilien nu När mutationen fått ett fäste där, stänger vi inte ner här snart är vi i samma situation inom en månad dvs 1000+ döda per dag!

Ingen från den regionen borde få sätta sin fot på denna jord! Fast om vi inför Quarrantina = 40 dagar, så är problemet löst, klarar vi det? Då pratar jag Esab-style med beväpnade vakter?

Edit:
Kan Sverige släppa en av de största låsningarna sedan Ådalen 1931? Nej.
Citera
2021-03-17, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Denna planet lider av överbefolkning och detta är en naturlig process oavsett vi vill det eller inte.
Vill du öka dina chanser för överlevnad så vidta åtgärder.

Det har jag gjort, men det är synd om alla dem som inte gjort det. Av dumhet eller lättja, take your pick!

Jag bryr mig snart inte längre!
Citera
2021-03-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag läste AB:s artikel.

Peter Daszak på WHO (som är källan) är den yttersta Wuhan-shillen. Han är chef över EcoHealth Alliance som finansierade den forskning på Wuhan som antagligen orsakade pandemin.

Det här är Kina-vänligt jämfört med teorin om labbet.

Det som står i artikeln har ju kostat ca 14 miljoner kinesers jobb, blir en grannlaga uppgift för kommunistdiktaturen att kompensera.

Förhoppningsvis kommer Kina att få betala dyrt och länge för sin medeltida djurhållning och för sina ständiga utbrott.

WHOs existens står ju också och väger i och med denna pandemi och dess bristande hantering. Efterspelet blir intressant.
Citera
2021-03-17, 01:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Ny studie: Astras vaccin skyddar inte mot smitta av den sydafrikanska varianten
Astra Zenecas vaccin skyddar inte mot att bli smittad av den sydafrikanska varianten av covid-19. Det visar en ny studie från Sydafrika.

– Det kan innebära att vi inte får stopp på pandemin lika snabbt, säger Matti Sällberg, professor vid Karolinska institutet.

https://www.dn.se/sverige/ny-studie-astras-vaccin-skyddar-inte-mot-smitta-av-den-sydafrikanska-varianten/

Oxford and AstraZeneca clinical trial leader Andrew Pollard said: “This study confirms that the pandemic coronavirus will find ways to continue to spread in vaccinated populations.”

https://www.openaccessgovernment.org/south-african-mutation/103147/#:~:text=In%20the%20light%20of%20this,moderate%20f orm%20of%20COVID-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in