2021-03-17, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nä, knappast. Han siktar nog in sig på en och annan som diskuterat hans s k Tummetott. Där skulle jag rekommendera att vissa snackar ihop sig och håller utkik. Synd om TB inte fick reda på mer, eller fick hon det senare? "Lagom olagligt" kan vara ett sabotage av ägodelar, uthängning el likn. Risken är väl att SD själv får en överraskning. Ja av Karma då ..

Vad menas med hans tummetott?
Citera
2021-03-17, 04:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SOA och JS är kompisar på Facebook. Så de tryckte kanske på röstsamtal i Messenger?
Annars finns han kanske i ”telefonkatalogen”.
Det har väl inget med saken att göra. JS menar väl att han inte i sedvanligt smygande har kontaktväg med HD bakom ryggen på SD på Skype eller viber.
Det visar även att hon troligen inte har kontaktväg m JS 18-19 maj förrän direkt efter sitt förhör.
Citat:
” Jag har uttryckt stor besvikelse föratt de ej hört mig som vittne. De är inte intresserade av att höra mig trots att jag var en av de sista som
hade kontakt med henne. Jävla idioter! Jag har ej berättat om de männen, men vet att iaf tre av demär hörda.”
Bortom kontrolfreak så sammanfaller det med uppmärksamhetsbehovet jag hypotetiskt nämnde, där han anser sig förmer än utredningen och kronvittne.

Vilket jag mer tolkar som emotionellt omoget a la mästerdetektiv Blomqvist, kvarterspolis och att SD mästrar och beter sig som han har en privat filial av NOA istället för att vara en misstänkt.

"SD pladdrar att de hittat LW till JO. Som besserwisser vill han leverera breaking News, typ orkar inte hålla käften, och bakar in HD för han kan ju inte ha tagit det fritt ur luften.

Således "bekräftat" via HD men drar en vals att det är sagt av polis i samband med att hon varit på förhör."
Citera
2021-03-17, 06:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har väl inget med saken att göra. JS menar väl att han inte i sedvanligt smygande har kontaktväg med HD bakom ryggen på SD på Skype eller viber.
Det visar även att hon troligen inte har kontaktväg m JS 18-19 maj förrän direkt efter sitt förhör.

Bortom kontrolfreak så sammanfaller det med uppmärksamhetsbehovet jag hypotetiskt nämnde, där han anser sig förmer än utredningen och kronvittne.

Vilket jag mer tolkar som emotionellt omoget a la mästerdetektiv Blomqvist, kvarterspolis och att SD mästrar och beter sig som han har en privat filial av NOA istället för att vara en misstänkt.

"SD pladdrar att de hittat LW till JO. Som besserwisser vill han leverera breaking News, typ orkar inte hålla käften, och bakar in HD för han kan ju inte ha tagit det fritt ur luften.

Således "bekräftat" via HD men drar en vals att det är sagt av polis i samband med att hon varit på förhör."

Det är verkligen en prövning att lyssna på utredare SD.

När LW är försvunnen vill han inte ”sprida rykten” genom att tex informera JG. Han vet ju att JG inte har kontakt med LW. Och då blir det ryktesspridning, och sånt håller ju inte (den annars i allt han uttrycker öppet eller förstulet insinuante) SD på med.
När LW hittats kan han däremot som förste man bekräfta till höger och vänster att det är hon som hittats.

Han borde ta sej en riktig funderare på hur bra koll han egentligen har. Han visste att HD inte hade sex med JS, och han visste att LW inte hade sex med Behold*erX.

Ofta återkommande under rättegången är att han säger att ”vi” har läst, ”vi” ha sett, ”vi” har tagit del av...

- ”Vilka ”vi”? Du och dina löss?”
(Så hade man frågat när jag var ung...)
Citera
2021-03-17, 06:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad menas med hans tummetott?

Kanske bara det faktum att han hade brutit tummen.

Kan också vara en gliring à la SD om något annat.
Det verkar för all del inte var så väldigt många som kan uttala sej om just den saken...
Citera
2021-03-17, 07:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att den utlösande faktorn för mordet var något geocachingbråk.

17 cacher - 17 slag mot ansikte och huvud blev straffet kanske?

Det tror jag också.
Citera
2021-03-17, 07:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Genomgående dessa insinuationer. Men det är ju en ganska generell bild av hur han beskrivs. Det är sammanhanget han ändå ”förvånar” i. Snackar avspärrat hus och drar iväg en random selfie med bar överkropp.

Sen prata sova.
Men snabbt där med en kommentar om makens godkännande typ.

Det är inte konstigt det blev tokigt med en ”hemlig” älskarinna när han inte ens kan hålla stilen gentemot de kvinnliga vänner till familjen som vill honom väl på nåt sätt.

Hans kompass bara snurrar när det är kvinnor i hans närhet.
Misslyckad make. Misslyckad älskare. Misslyckad vän.

Han har ibland svårt att hitta ”nollan” vid cache-letande. Inte så svårt. Den finns ju inom honom.

Ja man kan såga den här killen hur mycket som helst. Men han är så osmidig alltså.
Jag har tappat räkningen på hur många ”klavertramp” han gjort som misstänkt.

Det största och sammanfattande klavertrampet är att han tror att han är ofelbar och överlägsen alla andra.
Citera
2021-03-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kanske bara det faktum att han hade brutit tummen.

Kan också vara en gliring à la SD om något annat.
Det verkar för all del inte var så väldigt många som kan uttala sej om just den saken...
Jag tänkte att det handlade om hans "organ"
Citera
2021-03-17, 08:27
Medlem
Citat:
Genomgående dessa insinuationer. Men det är ju en ganska generell bild av hur han beskrivs. Det är sammanhanget han ändå ”förvånar” i. Snackar avspärrat hus och drar iväg en random selfie med bar överkropp.

Sen prata sova.
Men snabbt där med en kommentar om makens godkännande typ.

Det är inte konstigt det blev tokigt med en ”hemlig” älskarinna när han inte ens kan hålla stilen gentemot de kvinnliga vänner till familjen som vill honom väl på nåt sätt.

Hans kompass bara snurrar när det är kvinnor i hans närhet.
Misslyckad make. Misslyckad älskare. Misslyckad vän.

Han har ibland svårt att hitta ”nollan” vid cache-letande. Inte så svårt. Den finns ju inom honom.

Ja man kan såga den här killen hur mycket som helst. Men han är så osmidig alltså.
Jag har tappat räkningen på hur många ”klavertramp” han gjort som misstänkt.
Låt honom prata fritt och hälsa alla välkomna och godmorgon, så kommer han försäga sig
Citera
2021-03-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
O jag har för mig att de var i Lundby m mormor när SOA hämtade på Arlanda. Kanske S o H var dit på sena kvällen o kramade om ungarna innan vidare färd mot Odensbacken o S trippade till MP o kollade lite snabbt?

Någon annan har säkert bättre koll, men är nog troligt att de vuxna ville vara själva så de kunde planera vidare i sina stories tillsammans utan barnens öron. Minns att S skrivit att han var förberedd på att bli plockad av polis redan på Arlanda. Det talar för att de inte hade med ungarna på landet de första dygnen efter den misslyckade trippen till USA.

Svarar igen på Ditt inlägg...

Det var nog så att barnen var i Lundby med BA när SOA (den hjälpsamme pensionären) åkte upp till Arlanda.

Barnen borde ha varit i skolan (18:e fredag) och BA jobbade väl.

Kan tänka att de åkte ut till stugan och var där när SOA kom hem med sin last. Verkar korkat att åka extramil in till Örebro för att krama barnen en stund och sedan åka tillbaka för att komma till stugan.

De vuxna kunde nog prata ostört till och från även om barnen var där, de verkar vara upptagna på sitt håll, bla med hästar. (Dessutom verkar de vuxna inte prata så mycket... iaf inte om obekväma saker).
Vid den tiden kanske det tom var skönt att barnen var där så de hade annat att ägna tiden åt (när barnen så önskade).
Citera
2021-03-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jadu "Berndt". Så två år efter att hon var borta fick du veta? Inte mycket till vänskap då. Btw, vad vill du säga med den phistorien och varför?

Antagligen är avsikten med historien att skapa tvivel om att alla personer som är av intresse i fallet är hörda.

Men läser man bara avsnitten om de relativt ljumma känslorna för offret i kombination med känslan av magiskt sex så framstår det närmast som en historia vi hört tidigare.
Citera
2021-03-17, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, du har rätt. De måste varit skilda. Så då kan hon också åka rakt i fängelse, utan att passera Gå.
I Swear To Tell The Truth, The Whole Truth and Nothing But The Truth...

Bortom vittnesed så undrar jag osökt vad vänkretsen anser om hennes försök att ge sken av en annan mer laid back attityd.

Ska man tro det hon säger i rätten så ljuger alla de andra.

Varför trivialiserar hon så in i bänken?

Avskrift ljudfil TR* med kursiverade citat och kommenterarer.

ÅK:
"Vad tyckte du om LW? [vid tiden för mordet, min anm].

H: Jag tyckte inte egentligen så mycket alls utan jag försökte att inte ha nån kontakt överhuvudtaget ha nån kontakt med henne.

"Jag tyckte inte egentligen så mycket alls"...
Undrar om JS et al håller med såsom hon ältar trots skilsmässa?

Förhör JS i april:
"kommer att prata om L, hon är sjuk, bortom all räddning".

"kan hon bara försvinna från alla jag har kontakt med"

"Hanna har uttryck att hon ville att Lena skulle flytta. Det var så hon också förmedlade till J under våren att hon kände inför Lena."

"tankar som kom ikväll om S trots allt gått till L".
"Hanna tyckte jätteilla om Lena."

"Sveket som varit hade gjort att det varit jättejobbigt, hon tyckte fortfarande väldigt illa om henne.

MT:"tyckt otroligt illa om [LW]"

ÅK fortsätter:
Nu frågade jag inte om kontakten utan vad du tyckte om henne.

H: Ja, jag kände mig sviken av henne. Eh.. Jag tyckte hon hade svikit en vän och hon ville inte stå för det så jag tyckte inte så bra om henne.

På vilket sätt hade hon svikit dig?

H: Hon hade varit otrogen med min man.

Hade hon inte stått för det?

H: Nej.

Hur kändes det då?

H: Jag tyckte det var jättetråkigt att man som vän inte kan stå för ett misstag man gjort.

Du sa att hon förnekade för dig, hur ska jag förstå.

H: Hon undvek att svara på dom frågorna utan hänvisade bara till att det var S som hade svikit mig och att vi fick reda ut det och jag försökte att hänvisa tillbaka till henne och säga att du som vän har också svikit mig.

Besvarade inte S dina frågor?

H: S besvarade sina frågor om sin del.

De facto var det LW som erkände otroheten och syltryggen förnekade.
I förhör uppger HD att hon samtalar med LW så länge som upp till 2 timmar.

Inte ett ord om att S är ett huvudproblem som otrogen inom åktenskapet år ut och år in.

På fråga fr ÅK om LW ville hindra henne fr att flytta till lägenheten, om hon blev irriterad:

H: "Irriterad är nog inte rätt ord utan bara mer uppgiven."

Hs närmsta väninna KH:
"Hanna blivit arg och besviken på Lena så har K försökt få henne att släppa Lena och fokusera på annat. Hanna har sökt upp K för att prata om Lena vid både tillfället om geocachingloggar och mailet om lägenheten, under våren -18."

"K delges att bråket om loggning var under våren -18. K säger att Hanna blev väldigt arg av detta och pratade om att hon nu ville lämnas i fred från det som varit."

H flyttar 60 m från LW och börjar logga LWs cacher inom några veckor.
Cacher som får henne att att känna ännu mer aversion:
" (..) att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Hade du då information att S och L hade kontakt även efter att otroheten uppdagades 2017?

När fick du reda det i tid?

H:, Vet inte.

Från vem fick du reda på det?

H: Jag är osäker på det också för att jag har fått så mycket blandade uppgifter från olika människor så vem som har sagt vad har jag svårt att hålla isär.

Man tycker det borde varit en ganska så chockerande uppgift att få.

H: Ja man kan tycka det men tyvärr var det nog så att S och mitt äktenskap redan var över även under den tiden, att vi levde mer som vänner."

MT:
" M och Hanna hade ett samtal under början av året, sannolikt i januari då Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit
kontakten."

Forts ÅK:
Var det nån av er som hade förhoppning att ni skulle kunna lappa ihop erat äktenskap?

H: Förhoppning och förhoppning, jag vet inte, alltså det är ju klart att jag nån gång i framtiden kanske men om det egentligen är realistiskt uttalat eller om det faktiskt är en del i processerna att komma isär från varandra vilket jag mer tror att det är. "

Förhoppning och förhoppning? Nån gång i framtiden?

KH:
" USA-resan bokade lång tid i förväg, kanske under hösten då de bestämt sig för att försöka
hitta tillbaka till varandra."

F: (..) för nu åkte ni till USA sa du o firade att ni hade varit tillsammans, liksom hur..
HD: Ah det var ju inte firandet nu som blev, men det var planen och ..."

(..) åh .. den här resan till USA det var o fira att
vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen
-96."

F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
HD:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
HD:Mm.

(..) .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .. "

JS:
" För Hanna var resan jätteviktig. Vid den
tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."

ÅK:
Han [JG, min anm] uttrycker att det var mycket infekterat mellan dig, S och L kort tid före mordet, är det nåt du kan kommentera.

H: Nej, för mig var det inte infekterat.
Vad det var mellan S och L det vet jag inte.
Men jag hade ingen infekterad ehh..

Du har inte uttryckt dig nedvärderande om L inför JG?

H: Då, precis innan mordet, är det det vi pratar om?
Det vet jag inte om jag gjort.

Kan du ha gjort det?

H: Det vet jag inte.

För mig var det inte infekterat...?

HD till JG i april:
"Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

Han berättar också att L ska ha hotat dig att offentliggöra otroheten. Är det riktigt?

H: Det beror på när i tid, om det är precis innan mordet så nej.

När gjorde hon det då?

H: Det gjorde hon under 2017, eller så jag inte säger fel årtal men efter att det blev öppet om otroheten.

För vem skulle hon offentliggöra otroheten så?

H: För gemensamma vänner.

Var det nåt som du hade nåt emot?

H: Nej, jag hade mindre emot det. Jag hade nog tyckt det hade varit skönt om det hade kommit upp.

Vad tyckte S då?

H: Det vet jag inte.

Det var inget ni diskuterade?

Han säger nämligen JG att du och S inte ville att det här skulle komma ut i offentligheten men det är inget du minns?

"Jag hade nog tyckt det hade varit skönt om det hade kommit upp." Really?

JG:
"Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även J var med i
överenskommelsen."

CH, kollega och väninna:
"Hanna var mån om att inga andra inom geocachingsvärlden skulle få veta något om Stefan och Lenas relation. Hanna ville gå vidare med Stefan och tyckte inte att det var någon annans angelägenhet.
C tyckte istället att hon skulle vara öppen mot folk och säga, "hon ligger med min man,jag vill inte att hon ska vara här". Hanna var aldrig så öppen."

JS:
" Hanna var mån om att inga andra inom geocachingsvärlden skulle få veta något om Stefan och Lenas relation."
Citera
2021-03-17, 10:21
Avslutad
Citat:
Någon som vet hur många casher Lena hade lagt ut, som var tagna av Herrteamdavidsson/teamdavidsson samt systerhax?

Visst var det väl så att Lena endast tagit bort loggningar som hon visste att HD inte tagit?
Lät hon eventuella övriga casher, som HD "med säkerhet" hade tagit, ligga kvar?

Nu är det ju bevisat i fupen att det fuskas så det ryker.
När geocashkontot delades, loggade HD om alla gemensamma loggar, för det var så man gjorde som gemene man, enligt henne själv och Om någon hade någonting att invända så skulle man meddela det.
Lena invände och tog bort de ogiltiga loggarna, krig utbryter.
HD lägger in de ogiltiga loggarna igen och meddelar att hon tänkte och hade för avsikt att behålla dem.

Lena blir hotad av SD att hon skulle bli utesluten, om hon inte slutade jävlas.
Lena tar bort HDs fuskloggar igen.

17 loggar raderade Lena.
H loggade om dem.
Lena tar bort dem igen, SD hotar henne.
sen "dör" Lena.

Efter Lenas död, loggar HD återigen fuskloggarna, som inte kunde raderas, eftersom Lena var ute ur bilden och HDs statistik var återupprättad.

HD säger i rätten att Lena raderat alla hennes loggar.
Visst lät Lena bli de loggar som hon visste att HD hade tagit, så hon raderade inte alla loggar..
17 livsviktiga loggar
17 slag
Åklagarna kan väl inte ha missat att mordet på LW är direkt relaterat till SD, HD och geocaching?
Drömresan med att leta burkar, klättra högst på georankinglistan.
Viktigaste var att ha ful(l) loggningshistorik, vilket LW satte stopp för, resten vet vi.
Frågan är om åklagarna gått till botten med burklekarna och att D*sons gör vad som helst för vinst.
Är det inte märkligt att SD inte känner till LWs kommande nästan färdiga burk? Var det home soft home, skulle klädnypan symbolisera ett fräscht nytt hem, kan tråden eller luddet komma från en handduk, som skulle placeras med klädnypa i nya burken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in