2021-03-15, 11:04
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns fup ?

2016-10-30, 12:40 länk
Echoesofglory
Nej, ärendet måste ha lett till ett åtal, först då blir FUP offentlig.
Citera
2021-03-15, 13:06
Medlem
[quote=Handfatstrallaren|75078069]Psaltaren
5 Psalmen 7. Du förgör dem som tala lögn; de blodgiriga och falska äro en styggelse för HERREN.
40 Psalmen 15. Må alla de komma på skam och varda utskämda, som stå efter mitt liv för att förgöra det; må de vika tillbaka och blygas, som önska min ofärd.
49 Psalmen 13. Men en människa har, mitt i sin härlighet, intet bestånd, hon är lik fänaden, som förgöres.
49 Psalmen 20. En människa som, mitt i sin härlighet, är utan förstånd, hon är lik fänaden, som förgöres.
54 Psalmen 7. Må det onda falla tillbaka på mina förföljare, förgör dem, du som är trofast.
59 Psalmen 14. Förgör dem i vrede, förgör dem, så att de ej mer äro till; och må de förnimma att det är Gud som råder i Jakob, allt intill jordens ändar. Sela.
69 Psalmen 5. Flera än håren på mitt huvud äro de som hata mig utan sak; många äro de som vilja förgöra mig, de som äro mina fiender utan skäl; vad jag icke har rövat, det måste jag gälda.
73 Psalmen 27. Ty se, de som hava vikit bort ifrån dig skola förgås; du förgör var och en som trolöst avfaller från dig.
74 Psalmen 11. Varför håller du tillbaka din hand, din högra hand? Drag den fram ur din barm och förgör dem.
88 Psalmen 17. Din vredes lågor gå över mig, dina fasor förgöra mig.
94 Psalmen 23. Och han låter deras fördärv vända tillbaka över dem och förgör dem för deras ondskas skull. Ja, HERREN, vår Gud, förgör dem.
101 Psalmen 5. Den som i hemlighet förtalar sin nästa, honom vill jag förgöra; den som har stolta ögon och högmodigt hjärta, honom lider jag icke.
101 Psalmen 8. Morgon efter morgon skall jag förgöra alla ogudaktiga i landet och utrota alla ogärningsmän ur HERRENS stad.
106 Psalmen 23. Då hotade han att förgöra dem; men Mose, den man som han hade utvalt, trädde fram såsom medlare inför honom till att avvända hans vrede, så att den icke skulle fördärva.
118 Psalmen 10. Alla hedningar omringa mig, men i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
118 Psalmen 11. De omringa mig, ja, de omringa mig, men i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
118 Psalmen 12. De omringa mig såsom bin, men de slockna såsom eld i törne; i HERRENS namn skall jag förgöra dem.
119 Psalmen 95. På mig vakta de ogudaktiga för att förgöra mig; men jag aktar på dina vittnesbörd.
143 Psalmen 12. Utrota mina fiender för din nåds skull, och förgör alla dem som tränga min själ; ty jag är din tjänare.
145 Psalmen 20. HERREN bevarar alla dem som älska honom, men alla ogudaktiga skall han förgöra.
Förgör du mig ’ Förgör jag dig

[i]Förgör det som förgör dig - Destroy what destroys

Frågan är om tatueringarna är förtäckta hot eller bara ett sätt att värka cool. Det kanske bara är för att visa sin "manlighet " om det finns något intresse för det?
Citera
2021-03-15, 22:10
Medlem
Nu verkar det som om tråden övergått till nåt som liknar Twin Peaks.
Citera
2021-03-15, 23:05
Medlem
DOM B2194-18
Datum domslut: 2019-06-12
G**** N***** är sedan tidigare ostraffad.

Gallringsregler – så länge finns uppgifter kvar i belastningsregistret
* Uppgifter som tas bort 3 år efter beslut
* Uppgifter som tas bort 5 år efter dom, beslut eller godkännande
* Uppgifter som tas bort 10 år efter dom eller beslut
* Uppgifter som tas bort 10 år efter det att straffet har avtjänats
* Mer om borttagning (gallring)
Lag (1998:620) om belastningsregister

Det är påföljden, alltså straffet, som avgör hur länge en belastning finns registrerad i belastningsregistret innan den tas bort.

2021-03-11, 22:17 länk
Sanninggerfrihet
Redan som ung var han inlagd på ett dårhus för unga säger dom dom vet och känner till fakta om dåren.
Visst kan GN haft tidigare registrerade brott i belastningsregistret, fastän det står ”är sedan tidigare ostraffad” i domslutet 2019-06-12?

Någon som vet hur det ligger till vid domslut?
Citera
2021-03-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Nu verkar det som om tråden övergått till nåt som liknar Twin Peaks.
Who killed Eva Söderström?
Citera
2021-03-16, 01:47
Medlem
2021-03-14, 00:23 länk
Handfatstrallaren
HÄR ÄR EN REJÄL KNIV MED LÅNGT BLAD?

Blomman svärdet IETG #ablillen
gudfaderen G på de / #sj
DEN 16 JANUARI 2019

Kniven är minst 25 cm lång och dubbeleggad.
2021-03-14, 10:33 länk
kramiklon
Att det handlar om en rejäl kniv ur flera aspekter råder det inte det minsta tvivel om. Det är inte många knivar som skulle palla för de enormt kraftiga knivhuggen – en kniv som kan tränga igenom en bröstkorg i ett enda knivhugg är inte vilken kniv som helst … Möjligen var det kraften i knivhuggen som var anledningen till att en polis på Rikskrim gjorde ett uttalande för en journalist på Aftonbladet att mordet hade utförts av någon med stora kroppskrafter. Safarik beskriver knivhuggen i ”Svenska fall för FBI”.
Att kniven höll för påfrestningarna, visar inte minst att det behövdes endast ett hugg, för att döda Laban. Sannolikt dödades hunden efter Eva …
Eftersom man kunde konstatera att vissa av huggen gick rakt igenom bröstkorgen, och ut genom ryggen, förmodar jag att det var anledningen till att man någorlunda kunde bestämma längden på kniven (bladet). ”Bredden på knivbladet” har aldrig offentliggjorts vad jag vet – uppgiften finns säkert i det rättsmedicinska obduktionsprotokollet.
Det är svårt att säga hur långt bladet kan vara på bilden – nog verkar det vara MINST 25 cm …? Det får nog inte vara för långt heller, då blir det svårt att få ut kraft i huggen. Eggen ser inte heller skarpslipad ut. Däremot finns en ordentlig parerstång vilket sannolikt även mordvapnet var utrustad med.
Personligen tror jag inte att mordvapnet liknar den som är på bilden. Men tro är icke att veta …
Vad är orsaken till att eggen (spetsen) inte ser skarpslipad ut?

Spetsens yta är dessutom missfärgad.

Kan spetsens trubbighet och missfärgning bero på touche med sten, sand, jord och smuts?

2021-03-14, 13:29 länk
Pudelfrillan
Huggen ska enligt uppgift ha varit så kraftiga att dom efter att ha gått igenom jeansjackan nästan "genomborrade" hela kroppen, kanske t.o.m. så att dom nästan kom ut på ryggsidan.
Med tanke på styrkan som krävdes för att orsaka så pass djupa skador på kroppen bör det nog ses som högst troligt att GM använde tvåhandsfattning för maximal kraft.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-16 kl. 02:34.
Citera
2021-03-16, 14:09
Avslutad
Det lär väl ha varit något svärdliknande föremål som Eva dräptes av, alltså ingen kniv, det skulle mycket väl kunna vara något liknande svärd som GN visar upp, rent spontant känns det för trubbigt?

Dock kan ju svärdet som GN har ha rundats av i kanterna med åren, fläckarna på svärdet kan mycket väl vara gammalt torkat blod eller rost. Det känns iaf väldigt olustigt hela historien om hur hon dräptes.

Jag är iaf helt övertygad att det inte är Mr P eller BÅ längre med tanke på kraften som måste ha använts och psyket eller brist på empati som krävdes för att genomföra detta.

Personen lär ha varit kroppsbyggare och antagligen ha gått på droger eller anabola steroider där man kan bli personlighetsförändrad.

GN passar verkligen på alla parametrar, sedan har jag ändå svårt att förstå varför.
Möjligen hade Eva kommit på något hon inte skulle få veta.
Citera
2021-03-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det lär väl ha varit något svärdliknande föremål som Eva dräptes av, alltså ingen kniv, det skulle mycket väl kunna vara något liknande svärd som GN visar upp, rent spontant känns det för trubbigt?

Dock kan ju svärdet som GN har ha rundats av i kanterna med åren, fläckarna på svärdet kan mycket väl vara gammalt torkat blod eller rost. Det känns iaf väldigt olustigt hela historien om hur hon dräptes.

Jag är iaf helt övertygad att det inte är Mr P eller BÅ längre med tanke på kraften som måste ha använts och psyket eller brist på empati som krävdes för att genomföra detta.

Personen lär ha varit kroppsbyggare och antagligen ha gått på droger eller anabola steroider där man kan bli personlighetsförändrad.

GN passar verkligen på alla parametrar, sedan har jag ändå svårt att förstå varför.

När man ändå ska spekulera om motiv. På GNs instagram finns en bibelsida uppslagen som visar sidan 665, 666. Kanske en tillfällighet bara att det blev just den sidan, men det passar ju in på intresset för gamla kyrkor och dolkar och det där. Sen är det något konstigt med den där röda färgen som han gillar, röda lampor, holylight och röda ringar runt bröstvårtorna. Obehaglig typ helt enkelt. Det finns ju också ett kapell i närheten av där Eva mördades.
Citera
2021-03-16, 20:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja själv tycker jag att det är något med det påstådda motivet som inte stämmer när det gäller Mr P.
Skulle han mörda Eva för att hon var på väg att flytta till Sundsvall? Hm.. det låter märkligt. Eva hade ju inte bott i Kramfors på ett bra tag som jag förstår det, hon bodde ju uppe i Umeå och nu skulle hon alltså flytta därifrån till Sundsvall där hon hade fått ett nytt jobb.
Varför skulle Mr P. mörda Eva för att hon skulle flytta? Varför skulle flytten till Sundsvall innebära att hon "lämnade honom" eller inte "ville ha honom i sitt liv" när hon inte ens bodde i Kramfors innan den stundande flytten?

Nej motivet känns klent, Mr P. var ju en kvinnokarl och hade många tjejer, nog hade han även erfarenheter av att bli lämnad. Och mig veterligen har han inte bestialiskt mördat någon av dom som tidigare har dumpat honom. Att han skulle mörda Eva som inte ens bodde i Kramfors, i "blint raseri" med motivet att hon skulle flytta och därmed lämna honom. Hur kan man lämna någon genom att flytta när man inte ens bor på orten? Nej tänk till lite nu... det här låter faktiskt dumt, riktigt dumt.

Personligen tror jag mer på att Eva visste något som hon inte borde veta och att hon var tvungen att tystas. Kanske skulle hon gå till polisen med info om något.
Mordet var planerat sedan en tid tillbaka men det stora problemet för GM var att Eva bodde uppe i Umeå. Det var därför hon mördades i samband med flytten till Sundsvall, just den här helgen när hon var hemma i Kramfors för sista gången för att flytta hästarna m.m. och lämpligt nog för GM så övernattade hon i föräldrahemmet som låg avlägset till.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-16 kl. 21:07.
Citera
2021-03-16, 21:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
När man ändå ska spekulera om motiv. På GNs instagram finns en bibelsida uppslagen som visar sidan 665, 666. Kanske en tillfällighet bara att det blev just den sidan, men det passar ju in på intresset för gamla kyrkor och dolkar och det där. Sen är det något konstigt med den där röda färgen som han gillar, röda lampor, holylight och röda ringar runt bröstvårtorna. Obehaglig typ helt enkelt. Det finns ju också ett kapell i närheten av där Eva mördades.

Han är väl en ond människa helt enkelt, även om han inte visar det eller upplevs så av sin närmaste familj. Men han vill uppenbarligen visa andra det genom subtila budskap, och märkliga anspelningar, via bilder på Facebook och instagram o tatueringar. Det verkar som att han vill att folk minsann ska veta sanningen om honom, har svårt att tolka det på något annat sätt. Han kan väl knappast försöka spela Allan, vara omogen och provokativ vid 65 års ålder för rena nöjets skull? det har jag mycket svårt att tro.
Kanske har det här blivit som en katt och råtta lek för honom, spänningen att någon Kramforsbo förr eller senare kanske ser mönstret och lägger ihop bitarna.. blir skrämd och slås av tanken på vem han, Gudfadern faktiskt kan vara .. då njuter GN, han kanske får en kick av detta varje dag, vem vet? Att lägga upp lite hintar till allmän beskådan.

Ja och sen intresset för kyrkor, bild på en dolk/ ett svärd, skrämmande likt det vapen som dödade Eva. En sjuklig, bisarr fascination för rött, red light osv. en subtil kodex för sex, droger, rituella inslag, offer och kanske framför allt - blod.

Det är något som är väldigt obehagligt med GN, det är som att han ventilerar något via sin Instagram o Facebook, via bilder, han insinuerar, kan det här beteendet rent av vara det Mark Safarik kallade för "leakage", det tror jag...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-16 kl. 21:52.
Citera
2021-03-16, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han är väl en ond människa helt enkelt, även om han inte visar det eller upplevs så av sin närmaste familj. Men han vill uppenbarligen visa andra det genom subtila budskap, och märkliga anspelningar, via bilder på Facebook och instagram o tatueringar. Det verkar som att han vill att folk minsann ska veta sanningen om honom, har svårt att tolka det på något annat sätt. Han kan väl knappast försöka spela Allan, vara omogen och provokativ vid 65 års ålder för rena nöjets skull? det har jag mycket svårt att tro.
Kanske började det här som en katt och råtta lek för honom, spänningen att någon Kramforsbo förr eller senare kanske ser mönstret och lägger ihop bitarna.. blir skrämd och slås av tanken på vem han, Gudfadern faktiskt kan vara .. då njuter GN, han kanske får en kick av detta varje dag, vem vet? Att lägga upp lite hintar till allmän beskådan.

Ja och sen intresset för kyrkor, bild på en dolk/ ett svärd, skrämmande likt det vapen som dödade Eva. En bisarr fascination för rött, red light osv. en subtil kodex för sex, droger, rituella inslag, offer och kanske framför allt - blod.

Det är något som är väldigt obehagligt med GN, det är som att han ventilerar något via sin Instagram o Facebook, via bilder, han insinuerar, kan det här beteendet rent av vara det Mark Safarik kallade för "leakage", det tror jag...

Jag tror han mycket väl kan vara schizofren där han ena stunden är världens snällaste för att i nästa stund vara typ djävulsdyrkare när han har sina dark moments. Det kan också vara i dessa stunder han behöver ta till våld eller sex för att få ut sina lustar.

Visst hade han väl även blivit dömd för något nyligen?

På sin Instagram har han även en bild på hästar med 4 tända ljus: https://twitter.com/Holylightsystem/header_photo
Kanske ännu en koppling till Eva.

Han verkar helt klart lägga ut ledtrådar som man kan koppla till Eva mordet med jämna mellanrum.

Det kan också vara så att han är helt besatt av Eva mordet.

Dolken och tavlan kan vara en symbol för Eva, att hon mördades och lades i gräset/rosorna i dungen.

Varför ger han en sådan sak till sin fru ?
Är hon av samma skrot och korn ?
Lite djävulsdyrkare ?
Hon måste ju veta om hans läggning iaf.
Citera
2021-03-16, 22:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror han mycket väl kan vara schizofren där han ena stunden är världens snällaste för att i nästa stund vara typ djävulsdyrkare när han har sina dark moments. Det kan också vara i dessa stunder han behöver ta till våld eller sex för att få ut sina lustar.

Så kan det vara.

Citat:
Visst hade han väl även blivit dömd för något nyligen?

Vet inte, men han hade väl nyligen blivit tvångsvårdad?

Citat:
På sin Instagram har han även en bild på hästar med 4 tända ljus: https://twitter.com/Holylightsystem/header_photo
Kanske ännu en koppling till Eva.

Ja och ytterst märkligt är väl det han skriver under bilden: "Ordens betydande ändras under tidens inflytande och betydelsen av handlandet bedöms olika beroende på utvecklingsfasen på det som betraktas"

Ungefär som att hans handlande (mordet) med tiden blir betydelselöst, ju längre tiden går.

Citat:
Han verkar helt klart lägga ut ledtrådar som man kan koppla till Eva mordet med jämna mellanrum.

Ja det här skulle kunna vara den form av "leakage" som Mark Safarik pratade om i Svenska Fall För FBI.

Citat:
Det kan också vara så att han är helt besatt av Eva mordet.

Förvisso, men varför i sådant fall posta inlägg på sociala medier som insinuerar och pekar på att han själv skulle kunna vara GM?

Citat:
Dolken och tavlan kan vara en symbol för Eva, att hon mördades och lades i gräset/rosorna i dungen.

Bilden på dolken (mordet) och tavlan med rosor (Eva, döden, begravning) är ju i det närmaste både symbolisk och sakral, för att själv få inre frid, för att bli förlåten kanske?

Citat:
Varför ger han en sådan sak till sin fru ?
Är hon av samma skrot och korn ?
Lite djävulsdyrkare ?
Hon måste ju veta om hans läggning iaf.

Det kanske är någon slags projicering, kan det vara så att GN alltid velat ha Eva? Det är ju föräldrahemmet han har tagit över så han har ju i princip sett Eva komma gåendes upp och ner längs Herrgårdsvägen i hela sitt liv. Kanske har han alltid varit förälskad i henne, ända sen tidig ungdom vem vet?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-16 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in