2021-03-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Bleka, spinkiga tjejer med udda utseende är vanligt förekommande i BDSM-förhållanden. Cp-Sofia ser ut som en sån där förtappad liten Daddy-flicka som aldrig säger nej till sin mentalstörda, perversa äldre kille.

Gällande cp-Sofias utseendemässiga avvikelse så tror jag den härrör från näringsbrist pga av för tidig förlossning. Som jag var inne på tidigare så hindrar näringsbrist i tidiga år skelettet från att utvecklas normalt. Framförallt blir ansiktsbenen oftast för små och pyttiga(vanligt t.ex i Baltikum). Eftersom hon är svensk så lär det inte ha att göra med att hon inte skulle fått tillräckligt med mat under sin barndom, utan det är förmodligen så att hon föddes alldeles för tidigt - vilket gjort att hon fått denna skeva och cp-iga look.
Nej, Sofia är en kopua av sin far. Han ser ut så.
Citera
2021-03-16, 20:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Precis så.

Dock positivt (i någon mening) att hon var lite ledsen över att han inte dricker öl. Det visar ju att hon åtminstone är öppen för könsstereotypt beteende när det passar. Typ när det sammanfaller med hennes egna intressen.
Samtidigt som hon själv är icke stereotyp ja då kvinnor inte dricker öl.
Citera
2021-03-16, 21:32
Medlem
Har inte följt programmet alls, men hört diskussioner från bekanta. Tänkte att "så illa kan väl en människa inte bete sig". Tittade 20 min men stängde ​av för blev så illa till mods av Susannas behandling av Johan.

Herreegud, hon klagar och trycker ner honom konstant! Obegripligt hur man kan bete sig så, och varför ställer hon ens upp i tv? Stackars kille!

Man får väl hoppas hon kan skilja på hur hon beter sig privat vs på kommande jobb (enligt Aftonbladet studerar hon till socionom). Skrämmande!
Citera
2021-03-16, 22:45
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
Har inte följt programmet alls, men hört diskussioner från bekanta. Tänkte att "så illa kan väl en människa inte bete sig". Tittade 20 min men stängde ​av för blev så illa till mods av Susannas behandling av Johan.

Herreegud, hon klagar och trycker ner honom konstant! Obegripligt hur man kan bete sig så, och varför ställer hon ens upp i tv? Stackars kille!

Man får väl hoppas hon kan skilja på hur hon beter sig privat vs på kommande jobb (enligt Aftonbladet studerar hon till socionom). Skrämmande!

Ja fyfan, jag har sett trevliga tjejer förvandlas till gnällkärringar efter att de gift sig o skaffat barn o bundit mannen, vad fan kommer det där bli kan man undra.
Han är en vettig kille, borde lämna.
Citera
2021-03-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Ja fyfan, jag har sett trevliga tjejer förvandlas till gnällkärringar efter att de gift sig o skaffat barn o bundit mannen, vad fan kommer det där bli kan man undra.
Han är en vettig kille, borde lämna.
Dessutom är han snygg Johan, sexig. Förstår inte Susanna alls.
Citera
2021-03-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Har varit tre år i rad nu, där de haft galen och arg kvinna med lugn tillbakadragen man.
Det hade de redan säsong ett, arg feminist med vanlig kille. Gick inte så bra.
Citera
2021-03-16, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Dessutom är han snygg Johan, sexig. Förstår inte Susanna alls.
Som heterosexuell man har jag egentligen ingen åsikt om detta men är han inte rätt fläskig? Jag är betydligt smalare men blir ofta kallad tjock av min morsa.
Citera
2021-03-17, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det hade de redan säsong ett, arg feminist med vanlig kille. Gick inte så bra.

Nej, den kvinnan (Ellen) var inte det minsta arg. Alla feminister är inte idioter även om de är kraftigt överrepresenterade i idiotkategorin.
Citera
2021-03-17, 07:25
Medlem
NiccoJs avatar
En koll på Kaviar Kalles instagram ger att han verkar otroligt kändiskåt o även sökt sig till annan tv.
Kan det vara att det är hans motiv med medverkan snarare än att få Ellinors behåring på tungan?
Citera
2021-03-17, 08:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Som heterosexuell man har jag egentligen ingen åsikt om detta men är han inte rätt fläskig? Jag är betydligt smalare men blir ofta kallad tjock av min morsa.

Alltså han är lite lönnfet men sexig ändå.
Snacka om att han tagit igen sitt utseende med att påvisa ett sympatiskt beteende.
Jag var ju en såndär som sa skarpa kommentarer om utseendet mot honom, men här visar hur en sympatisk personlighet kan förändra ett utseende helt.
Och som sagt, Björn Borg har också tätt mellan ögonen.

Jag tror Johan till och med har lite farligt mycket bukfett, man såg detta när han kom ut ur bastun, som det dock skulle vara sundast att bli av med, men konstigt nog sexig ändå.
Citera
2021-03-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
En koll på Kaviar Kalles instagram ger att han verkar otroligt kändiskåt o även sökt sig till annan tv.
Kan det vara att det är hans motiv med medverkan snarare än att få Ellinors behåring på tungan?

Min tanke också. I och för sig tror jag det blir enklare att få ligga som C-kändis, med han verkar vara typen som fixar den detaljen ändå.
Citera
2021-03-17, 09:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså han är lite lönnfet men sexig ändå.
Snacka om att han tagit igen sitt utseende med att påvisa ett sympatiskt beteende.
Jag var ju en såndär som sa skarpa kommentarer om utseendet mot honom, men här visar hur en sympatisk personlighet kan förändra ett utseende helt.
Och som sagt, Björn Borg har också tätt mellan ögonen.

Jag tror Johan till och med har lite farligt mycket bukfett, man såg detta när han kom ut ur bastun, som det dock skulle vara sundast att bli av med, men konstigt nog sexig ändå.

Samtidigt utplånar han ju sig själv genom att vara så eftergiven mot någon som styr och ställer med honom.
Han är ju liksom för snäll för att det ska vara sunt för honom.
Lite tuggmotstånd behövs alltid.
För lama karlar blir ju Lilla Fridolf och Selma.

Tänk om vissa karlar är sådär för att de är hyperrädda för feminister?
De vet att om de säger minsta pip kan de hamna bakom galler?

Varje millimeter Susanna tar tänker hon efter "är jag inne i en könsroll eller inte?" och så blir hon arg av att vara inne i det tänkandet, samtidigt vill hon ha tuggmotstånd, och hur Johan än gör blir det fel.
En karl som gav mer tuggmotstånd skulle också hamna i konflikt med henne för hon är helt fastskruvad i någon intolerant antikönsrollsfascism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in