Citat:
Ursprungligen postat av
regafra
Olika rekvisita, olika lögner som vi tror han ska köpa djurpälsar, vi tror han är pedofil, vi tror han ska sälja hasch vid en skola osv, och det kan man ju starta olika fb grupper för.
Märkte av liknade trakasserier efter en polisanmälan mot en som ville värva mig, där det innan var att man kände igen dem och inte alls så öppet så att andra kunde förstå. Synd man inte kunde gå ut då och berätta allt.
Det startade formellt i en hippie/new-age by i somras (men hade hållit på åtminstone några år innan, dock inte alls i lika extrem form som i den byn och på andra ställen efter jag lämnade den).
Huvudbossen som startade det där i byn, en vegansk affärsinnehavare, sade när hon startade det att "hon var dömande", och att "hon var vegan" - hon kallade det sedermera för "Reprogramming". Hon var också öppen med att det var hon som avlyssnade mitt rum och manipulerade min youtube etc. Eftersom hon kallade sig för "mother" trodde jag ett tag att det var hare krishna som låg bakom, hon hade dock kopplingar till sekten Osho också - så jag vet inte. Till sist då jag pressade henne lite sade hon att hon behövde pengar - hon var alltså - precis som man kan tro (eftersom jag varit förföljd redan innan på andra ställen i världen) - betald av någon, men av vem och varför kan man fråga sig. Hennes syster började dock i slutändan av min flera månader långa vistelse prata om att hon ville att jag skulle investera pengar i deras verksamhet.
Den andra bossen (som var i maskopi med den första) sade innan det började att det hela var för att: "du är en sådan som folk följer" och "vi försöker bygga ett nytt system här". Vartefter han började prata om hans dröm var att bygga ett tempel på ön + någon flummteori på det. Detta skedde precis efter att en väldigt söt tjej i deras gäng hade rejected mig.
Sannolikt "Trauma"-based recruitment.
Det konstiga var att boss nummer 1, affärsinnehavaren efter ett tag sade att jag skulle ignorera "tecknen" (som hon först hade sagt att jag skulle hålla utkik för). Boss nummer 2 sade i stället i början att "streta inte emot". Fattar inte riktigt. Menar han att jag skulle gå med på deras manipulering?
Förstår inte alls varför jag skulle göra det ärligt talat. Några personer som är pass gränslösa - som man inte vet vad det vill heller. Helt fel taktik att för att försöka få med mig i sitt gäng i alla fall.
Tanken var väl att boss nr 2 skulle vara bad guy och sedan boss nr 1 good guy. Att jag skulle gå till henne sedan och invigas i sektens tankemönster, gissar jag.
Detta är ju saker som i princip alla kan ta till sig (samt mindre GS som varit innan på annat ställe, men där utan mindgames).
Det konstiga var att mitt manipulerade youtube också lärde mig att det var Gaslightning jag var utsatt för. Tydligen en taktik att vara snälla ibland och obehagliga ibland för att gå med i sekten.
Sedan, när i Sverige, när jag började maila runt och hota sekten i viss mån och kräva kompensation så började folk bete sig obehagligt igen på andra ställen där jag var (större städer i Sverige).
Mitt manipulerande youtube försökte på ön hålla fast mina tankar på tjejen jag gillade samtidigt som de efter ett tag försökte förmedla att hon "var köpt" och att jag skulle få problem med henne efteråt och att jag då skulle gå till en annan tjej, som "önskade ha barn". Weird är bara förnamnet...
Folk utanför byn trodde att det var någon form av scam, de sade att byn styrdes av en sektliknande grupp som försökte lura av folk alla deras pengar som sedermera skulle gå till sektledningen. De sade det med ett leende på läpparna dock, så jag vet inte vad jag skall tro. Det positiva hade kunnat vara att efter att jag hade flyttat första gången så skickade de massvis av tjejer på mig, men eftersom jag bara var intresserade av den första tjejen (säkert dumt av mig) så raggade jag inte direkt på någon av dem. Var väl ett knep för att få mig att glömma all tortyren gissar jag (?).
Kuriosa är att jag faktiskt såg en av regissörerna till en streetheater-scen i byn vid ett tillfälle! Han såg jävligt sliten/deprimerad ut när han berättade hur de skulle göra, samtidigt som han drack en öl. När han såg mig så kände han ju igen mig givetivis (men vi hade aldrig sett varandra irl förut).
Det mest kränkande är det här med att de avlyssnade ens imessage och all annan trafik samt spred ut det i en chattgrupp för hela ön. Fattar inte vad för lögner huvudmännen hade kommit med, men hur några övh kan gå med på något så pass gränslöst är verkligen svårt att förstå. En där i byn (en hacker) sade att han trodde att de bara gjorde på det viset med all avlyssning om man trodde att objektet satt på stora mängder bitcoins. Han sade sedan att han trodde det hela berodde på att jag var en "high value" customer.
Det knäppa är att tjejen som jag gillade och var med på mindgamesen verkligen verkade gilla mig på riktigt också. Får se om hon kan berätta bakgrunden till all denna galenskap framöver om jag träffar på henne igen. Vill ha svar ifrån någon i alla fall. Men känns dock i viss mån som det kanske har blivit utrett nu, eventuellt.
Förutom att bossarna sade sin anledning till förföljelsen så kom andra med andra förklaringar.
Lögner åt höger och vänster med andra ord.
Finns mycket i den här historien en icke insatt aldrig skulle tro på. Så knäppt är det.
En riktig soppa.
Man kan dock fråga sig vem som verkligen är huvudman för galenskapen. Det känns helt enkelt som alldeles alldeles för mycket överallt för att det skall röra sig om något annat än en grupp med formell makt.
Visst skulle väl någon religiös sekt t ex hare krishna, eller autonoma vara huvudman - och sedan plocka in de andra efter behov - men jag har ändå svårt att tänka mig det. S*po försökte ju (ej uttalade) knyta kontakt med mig flera år innan detta vid minst ett tillfälle samt såg också två av deras agenter sedan i Malmö (sannolikt), varav den ena gjorde sig tillkänna precis då jag lämnade mitt boende.
Blir lätt väldigt rörigt om man ska analysera mindgamesen - och de är ju också gjorda för att skapa förvirring, försöka skapa skuld, inge känslan av att de "tror saker om en" etc. Men ser man det hela för vad det är - en utredning så blir det genast mer logiskt.
Även om det har varit väldigt ansträngande det här så har jag inte varit utsatt för några mordförsök. Tvärtom lugnade de sig markant i Sthlm då jag berättade för dem att jag övervägde självmord - de ville de inte. Var dock med om en olycka på Samui som i högsta grad kändes arrangerad. De försökte sedan få det till att de utsatte mig för olyckan för att de skulle kunna fråga mig hur läget var etc. Det kändes inte speciellt kul ändå tycker jag. Totalt gränslöst i mina ögon.
Boss nummer två lovade mig dessutom pengar för det hela när det satte igång och faktiskt, sedan då jag hade bytt boende och klagade högt och ljudligt om brott mot min integritet så radade faktiskt en affärsinnehavare upp något som såg ut som pengapåsar på stolen bredvid mig. Grabbade dock inte tag i pengarna (om det nu var pengar - högst sannolikt) och det hela kändes konstigt - som om jag inte skulle ta pengarna ändå (youtube-manipuleringen sade också det med en video - "ta inte pengarna" - sade den).
I Malmö nu senast var det inte så mycket väldigt mycket mindgames, även om det helt klart skedde en del, utan det var mer det att de kastade en massa brudar på mig efter ett tag (samt lättare crowding utanför huset där jag bodde), kanske borde jag interagerat med dessa brudar - men var ju av ett flertal anledningar inte på humör - de var säkert vettiga och kände nog knappast till all galenskap som jag varit med om.
Är inte direkt överförtjust i att affärsinnehavare i Malmö verkade kunna läsa mina imessage och undrar verkligen vad det är för lögner som gör att folk kan gå med på något sådant här gränslöst. Plötsligt är det som flera av restaurangägarna känner en liksom, fast man inte pratat med dem speciellt mycket. Jävla knäppt alltså.
Dessutom är det faktiskt rätt taskigt om det är S*po som ligger bakom - att de utnyttjar affärsinnehavare och kassörskor med sina lögner - tänk om jag faktiskt var en sådan person som "flipprade ur" - och valde att göra det på någon av fotfolket? Även om kränkningarna av mig var extrema så kan det ju inte heller vara ok att riskera vanliga Svenssons fysiska hälsa för en utrednings skull? Eller?
Förvisso hade de väl redan lärt sig så mycket om mig så de visste att jag inte skulle göra det - men ändå.
Det är mer i det här, men jag vet inte om jag vill berätta allt. Åtminstone inte nu. Men behövde skriva av mig lite. Även om de faktiskt skulle ha gott syfte med hela den här dårskapen så tycker jag inte att den här typen av manipulering är rätt väg att gå faktiskt.
Jag fattar inte den där grejjen med mindgamesen att de försöker påvisa att de tror att man kan vara någon typ av bad guy liksom. Tycker bara det är fånigt och tröttsamt. Handlar väl om att de vill öka stressnivån för att man ska bli benägen att slå sig till ro med någon mysig tjej liksom. Kan bara handla om det egentligen.
"How does men awake to love"-som en av de manipulerade youtube-videorna hette på ön...
De tycks tro att bara för att man är singel och ser bra ut så vill man ligga runt med alla tjejer som dyker upp. Tycks inte alls förstå att man kanske inte alls av olika anledningar är på humör för det just då, att man kanske är intresserad av någon annan samt det helt enkelt inte känns roligt eller intressant just då i den staden etc etc - kan finnas en massa anledningar helt enkelt. Det där att tjejerna skall gå eller cykla mot en mitt på stan också; varför skulle man vara beredd på något sådant när man skall ut och käka liksom? Så knäppt allting.
Som tur är inga mordiska typer i alla fall som en del ju drabbats av.
Fördelen på ön var att de skickade samma tjejer på mig igen som jag ville snacka mer med då jag nämnde det för avlyssningen.