2021-03-16, 15:47
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trintignant
Måste vara S*po i samverkan med andra underrättelsetjänster, t ex CIA när de tycker ett objekt på något sätt är högintressant. Om objektet sedan verkligen är högintressant egentligen, eller om orsaken till förföljelsen är något helt annat: råkat väcka vrede hos en mäktig person - eller vad som helst - är nog olika ifrån fall till fall.

Det är sannolikt bara en underrättelsetjänst som kommer undan med det här och lyckas hålla det i det fördolda på det här sättet. Annars skulle det garanterat läckt ut; saker läcker ut.

Det är utredning och eventuellt försök till att forma objektet: sedermera oskadliggöra det genom att sammanföra det med en eller flera eventuellt lämpliga partners.

Inget är så farligt som en ensam man, speciellt inte en högintelligent sådan med talets gåva, om på samma gång en ledartyp - en sådan kan ställa till med en extrem oreda - vilket sannolikt är det som motiverar hela operationen ifråga.

Visst stämmer även denna beskskrivning in på RiktigTI?, ställer frågan till honom?
RiktigTI, är du en ledartyp med hög intelligens? En ensamstående man utan vare sig fru eller barn?

Det förklarar dock inte varför de intresserat sig för honom så pass tidigt. Ensamvarg på kuppen, måntro?

En ensamvarg som samtidigt är en ledartyp kan nog vara riktigt farlig. Ett slags vilande person som skulle kunna plockas upp av - ja det vet ingen - kanske därför som testet sker.

Det är åtminstone min teori.

Svar på din fråga om mig: det stämmer.
Citera
2021-03-16, 16:10
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om man tror att man blir bestrålad är det bästa sättet att verifiera/avfärda detta genom att införskaffa en strålningsmätare för att få svar. Har du bättre förslag? För det jag replikerade var just strålning.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag vill påstå att det idag inte är praktiskt genomförbart att utföra DEW-attacker på civila i det dolda. För stora vapen, för dyrt, för stora energimängder, för lätt att detektera och för många vittnen för att det ska kunna pågå obemärkt.

Men vad jag framför allt påstod var att även jag har hudrodnader efter ett bastubad. Och detta trots att jag inte anser mig vara en TI. Och samma resonemang kan man föra om alla andra upplevelser som du och andra för fram: Det finns betydligt rimligare förklaringar än en världsomspännande organisation som utan syfte och motiv förföljer oskyldiga människor i åratal.

Tror ni på hjärntvättning, hypnos, psykologisk krigföring eller att styra tankar & beteende på olika vis? Via exempelvis media & sociala medier (tips: "The Great Hack"-dokumentären). Ämnen vi diskuterar är på kanten av kunskap & vetenskap - väldigt få vet ens om vad energivapen är. Vi är i samma sits som befolkningen var pre-2013 & Snowden-avslöjanden. Om du tror på Snowden & alla hans påståenden men inte tror på mina påståenden så har du stora kunskapsluckor & begriper inte hur systemet fungerar. Du kan ju alltid påstå att jag är sjuk, knarkare & inte fattar något alls vilket är den snabbaste sättet att diskreditera mig men det behöver du inte göra eftersom media & sociala media redan gör det åt dig & alla förnekare. Det enklaste knepet i argumentation är att attackera personen än fakta & kunskap. Å andra sidan kan jag inte begära mycket av internetfolk eftersom majoriteten av befolkningen är övertygade att t.ex. änglar finns men saknar det som ni kallar för "bevis". Kontentan: tro vad du vill - det är inte förbjudet (ännu).
Citera
2021-03-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Tror ni på hjärntvättning, hypnos, psykologisk krigföring eller att styra tankar & beteende på olika vis? Via exempelvis media & sociala medier (tips: "The Great Hack"-dokumentären). Ämnen vi diskuterar är på kanten av kunskap & vetenskap - väldigt få vet ens om vad energivapen är. Vi är i samma sits som befolkningen var pre-2013 & Snowden-avslöjanden. Om du tror på Snowden & alla hans påståenden men inte tror på mina påståenden så har du stora kunskapsluckor & begriper inte hur systemet fungerar. Du kan ju alltid påstå att jag är sjuk, knarkare & inte fattar något alls vilket är den snabbaste sättet att diskreditera mig men det behöver du inte göra eftersom media & sociala media redan gör det åt dig & alla förnekare. Det enklaste knepet i argumentation är att attackera personen än fakta & kunskap. Å andra sidan kan jag inte begära mycket av internetfolk eftersom majoriteten av befolkningen är övertygade att t.ex. änglar finns men saknar det som ni kallar för "bevis". Kontentan: tro vad du vill - det är inte förbjudet (ännu).
Återigen; tror man att man blir bestrålad tar man lämpligen och mäter om det finns någon strålning. Hur svårt ska det vara?
Citera
2021-03-16, 16:46
Medlem
Citat:
Tror ni på hjärntvättning, hypnos, psykologisk krigföring eller att styra tankar & beteende på olika vis? ...

Ja det är såklart fullt möjligt att påverka dig, mig och alla andra. Reklam är ett väldigt vardagligt exempel.

Det du antyder är däremot väldigt felaktigt. Bara för att det finns möjligheter att påverka människor behöver det inte betyda att du och andra TI's är förföljda av en hemlig organisation som tillbringat tiotals år med ganska misslyckade försök med att hjärntvätta er.

Citat:
... Om du tror på Snowden & alla hans påståenden men inte tror på mina påståenden så har du stora kunskapsluckor & begriper inte hur systemet fungerar...

Jag begriper inte ens vilket "system" du pratar om. Det gör antagligen inte du heller men du får gärna försöka fylla mina kunskapsluckor.

Vad är det för "system" som tycker det är värt att förfölja dig i tiotals år? Motiv och syfte? Finansiering och organisation?

Citat:
... I mitt egna fall misstänker jag kort sagt att en gren eller ett formellt/informellt nätverk kopplat till den ansvariga organisationen (a.k.a. "Illuminati") ....

Hur hänger Illuminati ihop med systemet? Är det NWO vi pratar om? Och att du är ett hot mot deras nya världsordning och därför måste hjärntvättas?
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-03-16 kl. 16:54.
Citera
2021-03-16, 17:33
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Återigen; tror man att man blir bestrålad tar man lämpligen och mäter om det finns någon strålning. Hur svårt ska det vara?

Det jag vet är att inte ens högenergifysikern Dr Horton har visat bevis & hon har påstått att de attackerar henne nästan dagligen i flera år. Om något så skulle hon ha producerat bevis då dessa strålning sker regelbundet vilket är utmärkt för en vetenskapsperson att testa & samla data om. Jag delar delvis din skepticism. Dr Horton är ett mycket märkligt fall.
Citera
2021-03-16, 17:35
Medlem
Citat:
Eftersom du är övertygad om att du "sönderbestrålas" förutsätter jag att du har en strålningsmätare, om inte så bör du införskaffa en dylik. Finns en uppsjö, här har du ett exempel
https://www.amazon.se/handh%C3%A5llen-Wifi-detektor-elektromagnetisk-f%C3%A4ltstr%C3%A5lningstestare-bakgrundsbelysning/dp/B08BR7HMK9/ref=asc_df_B08BR7HMK9/?tag=shpngadsglesm-21&linkCode=df0&hvadid=476598814530&hvpos=&hvnetw= g&hvrand=18370517694528638791&hvpone=&hvptwo=&hvqm t=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012535&hv targid=pla-968216292658&psc=1
Så mäter du och skriver ner tid, plats och mängd strålning.
Sedan föreslår jag att du bygger en faradaybur runt din säng så ingen strålning kommer åt dig på natten. Tror du att detta kommer hjälpa dig?

Mätningar har gjorts och intressanta resultat har framkommit. Samtidigt är vissa frekvenser hemligstämplade (vem som äger/hyr rätten till användning av dem) medan andra inte kräver tillstånd alls. Människokroppen är skör, precis som hjärnan och man kan påverka dessa utan att attacken/styrkan i attacken för den skull alltid avspeglas på en vanlig elektrosmogmätare. Pulsering pågår på nätterna, har mätt vid min säng men samtidigt finns det redan mycket strålning i samhället som gör mätningar svårare (värdet av dessa). På det stora hela har jag dock bevis som pekar mot att bl.a. svenska "Försvarsmakten" är del av dessa oerhört allvarliga brott som pågår. Denna person som heter Micael Bydén och är benämnd "ÖB" är huvudansvarig för Försvarsmakten; https://www.startpage.com/av/proxy-image?piurl=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn0.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTr6sQ1 chl-L2l- lmgcnm-OhXd5cr9VncFk7ybVWN963zQN-Fql%26s&sp=1615912038T7302d23e8f6ef480c45ee0c0b42c 923e9bb62a72ec11863a0ceb81c2a64ebf24 Jag hoppas att rättvisa kommer att skipas, inte bara för mig utan för alla andra utsatta. Jag har redan en Faradaybur som skyddar bra mot den 'normala' strålningen men inte tillräckligt mot de avsiktliga attackerna.
Senast redigerad av Julma-O 2021-03-16 kl. 17:42.
Citera
2021-03-16, 17:43
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ja det är såklart fullt möjligt att påverka dig, mig och alla andra. Reklam är ett väldigt vardagligt exempel.

Det du antyder är däremot väldigt felaktigt. Bara för att det finns möjligheter att påverka människor behöver det inte betyda att du och andra TI's är förföljda av en hemlig organisation som tillbringat tiotals år med ganska misslyckade försök med att hjärntvätta er.

Jag begriper inte ens vilket "system" du pratar om. Det gör antagligen inte du heller men du får gärna försöka fylla mina kunskapsluckor.

Vad är det för "system" som tycker det är värt att förfölja dig i tiotals år? Motiv och syfte? Finansiering och organisation?

Hur hänger Illuminati ihop med systemet? Är det NWO vi pratar om? Och att du är ett hot mot deras nya världsordning och därför måste hjärntvättas?

Ett system som existerar idag är Internetinfrastrukturen vilket manipuleras av de ansvariga. Ditt argument baseras på att farliga & hotfulla personer utsätts för det här vilket är kontra till vad som jag vet är sant. Det kan vara svårt för dig & mig att se det från perspektiv av sociopater, narcissister & psykopater samt de med mycket pengar & makt. Utifrån deras perspektiv så kan samhället inte existera utan att försöka ge sig på i hemlighet mot sådana som de ogillar då de kan det.
Citera
2021-03-16, 18:04
Medlem
Citat:
Det jag vet är att inte ens högenergifysikern Dr Horton har visat bevis & hon har påstått att de attackerar henne nästan dagligen i flera år. Om något så skulle hon ha producerat bevis då dessa strålning sker regelbundet vilket är utmärkt för en vetenskapsperson att testa & samla data om. Jag delar delvis din skepticism. Dr Horton är ett mycket märkligt fall.

Dr Horton är inte ett speciellt märkligt fall, det finns bara två rimliga förklaringar. Antingen är hon en "shill", en del av ett förlöjligande av konspirationsteorin. Eller så är hon sjuk. Du verkar vara relativt förnuftig och logisk så även du begriper att hon inte är en äkta TI.

Citat:
Ett system som existerar idag är Internetinfrastrukturen vilket manipuleras av de ansvariga. ...

Det måste du verkligen förtydliga och konkretisera.
Vilka anser du vara "ansvariga", på vilket sätt manipulerar de "Internetinfrastrukturen" och vad har det för koppling till Gang Stalking?
Citera
2021-03-16, 18:16
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Dr Horton är inte ett speciellt märkligt fall, det finns bara två rimliga förklaringar. Antingen är hon en "shill", en del av ett förlöjligande av konspirationsteorin. Eller så är hon sjuk. Du verkar vara relativt förnuftig och logisk så även du begriper att hon inte är en äkta TI.

Det måste du verkligen förtydliga och konkretisera.
Vilka anser du vara "ansvariga", på vilket sätt manipulerar de "Internetinfrastrukturen" och vad har det för koppling till Gang Stalking?

Tyvärr vill jag inte upprepa saker som du borde veta i denna kontext om du är genuint intresserad av sanningen. Du måste ha missat mitt inlägg för ett par dagar sedan om Dr Horton & vad jag anser om henne som måltavla.
Citera
2021-03-16, 20:38
Medlem
regafras avatar
Citat:
Men tråden handlar ju just om hemliga organisationer som utför "organiserad gang stalking" i det dolda. Utan en hemlig organisation kan du inte ha en hemlig organiserad GS.

Och enligt de flesta TI's sträcker det sig långt djupare än det du räknar upp. Vi hör ständigt påståenden om att läkare, psykologer, arbetsgivare, arbetsförmedlare, FRA, militären, CIA, telekombolag, advokater, hyresvärdar och grannar är med i den hemliga organisationen. Det finns liksom ingen botten på hur enormt utbredd och stor denna hemliga organisation påstås vara, den genomsyrar hela samhället och detta utan att någon känner till den.

Testa ordet rekvirera.

Med en bra lögn och lite små hot om div kontroller mot tex en små fifflande arbetsgivare och ett polis legg så kan en kriminell polisanställd öppna många dörrar.
Citera
2021-03-16, 20:46
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trintignant
SVAR:
De har försökt få mig att tro att det är illuminati också, men jag tror ju inte den på den typen av hemliga organisationer. Ena dagen tar de in hare krishna, någon annan religiös sekt/yoga sekt, ying & yang workshop (vad nu det är?). Andra dagen är det autonoma (riktiga autonoma också till viss del), högerextrema, småtjejer, veganer. Tredje dagen är det samhallstyper, illuminati eller alternativa rörelsen. Fjärde dagen tar de in kända personer. Vanliga poliser verkar känna till det hela också.

Bisarrt är verkligen bara förnamnet.

Olika rekvisita, olika lögner som vi tror han ska köpa djurpälsar, vi tror han är pedofil, vi tror han ska sälja hasch vid en skola osv, och det kan man ju starta olika fb grupper för.

Märkte av liknade trakasserier efter en polisanmälan mot en som ville värva mig, där det innan var att man kände igen dem och inte alls så öppet så att andra kunde förstå. Synd man inte kunde gå ut då och berätta allt.
Citera
2021-03-16, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Olika rekvisita, olika lögner som vi tror han ska köpa djurpälsar, vi tror han är pedofil, vi tror han ska sälja hasch vid en skola osv, och det kan man ju starta olika fb grupper för.

Märkte av liknade trakasserier efter en polisanmälan mot en som ville värva mig, där det innan var att man kände igen dem och inte alls så öppet så att andra kunde förstå. Synd man inte kunde gå ut då och berätta allt.

Det startade formellt i en hippie/new-age by i somras (men hade hållit på åtminstone några år innan, dock inte alls i lika extrem form som i den byn och på andra ställen efter jag lämnade den).

Huvudbossen som startade det där i byn, en vegansk affärsinnehavare, sade när hon startade det att "hon var dömande", och att "hon var vegan" - hon kallade det sedermera för "Reprogramming". Hon var också öppen med att det var hon som avlyssnade mitt rum och manipulerade min youtube etc. Eftersom hon kallade sig för "mother" trodde jag ett tag att det var hare krishna som låg bakom, hon hade dock kopplingar till sekten Osho också - så jag vet inte. Till sist då jag pressade henne lite sade hon att hon behövde pengar - hon var alltså - precis som man kan tro (eftersom jag varit förföljd redan innan på andra ställen i världen) - betald av någon, men av vem och varför kan man fråga sig. Hennes syster började dock i slutändan av min flera månader långa vistelse prata om att hon ville att jag skulle investera pengar i deras verksamhet.

Den andra bossen (som var i maskopi med den första) sade innan det började att det hela var för att: "du är en sådan som folk följer" och "vi försöker bygga ett nytt system här". Vartefter han började prata om hans dröm var att bygga ett tempel på ön + någon flummteori på det. Detta skedde precis efter att en väldigt söt tjej i deras gäng hade rejected mig.

Sannolikt "Trauma"-based recruitment.

Det konstiga var att boss nummer 1, affärsinnehavaren efter ett tag sade att jag skulle ignorera "tecknen" (som hon först hade sagt att jag skulle hålla utkik för). Boss nummer 2 sade i stället i början att "streta inte emot". Fattar inte riktigt. Menar han att jag skulle gå med på deras manipulering?
Förstår inte alls varför jag skulle göra det ärligt talat. Några personer som är pass gränslösa - som man inte vet vad det vill heller. Helt fel taktik att för att försöka få med mig i sitt gäng i alla fall.

Tanken var väl att boss nr 2 skulle vara bad guy och sedan boss nr 1 good guy. Att jag skulle gå till henne sedan och invigas i sektens tankemönster, gissar jag.

Detta är ju saker som i princip alla kan ta till sig (samt mindre GS som varit innan på annat ställe, men där utan mindgames).

Det konstiga var att mitt manipulerade youtube också lärde mig att det var Gaslightning jag var utsatt för. Tydligen en taktik att vara snälla ibland och obehagliga ibland för att gå med i sekten.

Sedan, när i Sverige, när jag började maila runt och hota sekten i viss mån och kräva kompensation så började folk bete sig obehagligt igen på andra ställen där jag var (större städer i Sverige).

Mitt manipulerande youtube försökte på ön hålla fast mina tankar på tjejen jag gillade samtidigt som de efter ett tag försökte förmedla att hon "var köpt" och att jag skulle få problem med henne efteråt och att jag då skulle gå till en annan tjej, som "önskade ha barn". Weird är bara förnamnet...

Folk utanför byn trodde att det var någon form av scam, de sade att byn styrdes av en sektliknande grupp som försökte lura av folk alla deras pengar som sedermera skulle gå till sektledningen. De sade det med ett leende på läpparna dock, så jag vet inte vad jag skall tro. Det positiva hade kunnat vara att efter att jag hade flyttat första gången så skickade de massvis av tjejer på mig, men eftersom jag bara var intresserade av den första tjejen (säkert dumt av mig) så raggade jag inte direkt på någon av dem. Var väl ett knep för att få mig att glömma all tortyren gissar jag (?).

Kuriosa är att jag faktiskt såg en av regissörerna till en streetheater-scen i byn vid ett tillfälle! Han såg jävligt sliten/deprimerad ut när han berättade hur de skulle göra, samtidigt som han drack en öl. När han såg mig så kände han ju igen mig givetivis (men vi hade aldrig sett varandra irl förut).

Det mest kränkande är det här med att de avlyssnade ens imessage och all annan trafik samt spred ut det i en chattgrupp för hela ön. Fattar inte vad för lögner huvudmännen hade kommit med, men hur några övh kan gå med på något så pass gränslöst är verkligen svårt att förstå. En där i byn (en hacker) sade att han trodde att de bara gjorde på det viset med all avlyssning om man trodde att objektet satt på stora mängder bitcoins. Han sade sedan att han trodde det hela berodde på att jag var en "high value" customer.

Det knäppa är att tjejen som jag gillade och var med på mindgamesen verkligen verkade gilla mig på riktigt också. Får se om hon kan berätta bakgrunden till all denna galenskap framöver om jag träffar på henne igen. Vill ha svar ifrån någon i alla fall. Men känns dock i viss mån som det kanske har blivit utrett nu, eventuellt.

Förutom att bossarna sade sin anledning till förföljelsen så kom andra med andra förklaringar.

Lögner åt höger och vänster med andra ord.

Finns mycket i den här historien en icke insatt aldrig skulle tro på. Så knäppt är det.

En riktig soppa.

Man kan dock fråga sig vem som verkligen är huvudman för galenskapen. Det känns helt enkelt som alldeles alldeles för mycket överallt för att det skall röra sig om något annat än en grupp med formell makt.

Visst skulle väl någon religiös sekt t ex hare krishna, eller autonoma vara huvudman - och sedan plocka in de andra efter behov - men jag har ändå svårt att tänka mig det. S*po försökte ju (ej uttalade) knyta kontakt med mig flera år innan detta vid minst ett tillfälle samt såg också två av deras agenter sedan i Malmö (sannolikt), varav den ena gjorde sig tillkänna precis då jag lämnade mitt boende.

Blir lätt väldigt rörigt om man ska analysera mindgamesen - och de är ju också gjorda för att skapa förvirring, försöka skapa skuld, inge känslan av att de "tror saker om en" etc. Men ser man det hela för vad det är - en utredning så blir det genast mer logiskt.

Även om det har varit väldigt ansträngande det här så har jag inte varit utsatt för några mordförsök. Tvärtom lugnade de sig markant i Sthlm då jag berättade för dem att jag övervägde självmord - de ville de inte. Var dock med om en olycka på Samui som i högsta grad kändes arrangerad. De försökte sedan få det till att de utsatte mig för olyckan för att de skulle kunna fråga mig hur läget var etc. Det kändes inte speciellt kul ändå tycker jag. Totalt gränslöst i mina ögon.

Boss nummer två lovade mig dessutom pengar för det hela när det satte igång och faktiskt, sedan då jag hade bytt boende och klagade högt och ljudligt om brott mot min integritet så radade faktiskt en affärsinnehavare upp något som såg ut som pengapåsar på stolen bredvid mig. Grabbade dock inte tag i pengarna (om det nu var pengar - högst sannolikt) och det hela kändes konstigt - som om jag inte skulle ta pengarna ändå (youtube-manipuleringen sade också det med en video - "ta inte pengarna" - sade den).

I Malmö nu senast var det inte så mycket väldigt mycket mindgames, även om det helt klart skedde en del, utan det var mer det att de kastade en massa brudar på mig efter ett tag (samt lättare crowding utanför huset där jag bodde), kanske borde jag interagerat med dessa brudar - men var ju av ett flertal anledningar inte på humör - de var säkert vettiga och kände nog knappast till all galenskap som jag varit med om.

Är inte direkt överförtjust i att affärsinnehavare i Malmö verkade kunna läsa mina imessage och undrar verkligen vad det är för lögner som gör att folk kan gå med på något sådant här gränslöst. Plötsligt är det som flera av restaurangägarna känner en liksom, fast man inte pratat med dem speciellt mycket. Jävla knäppt alltså.

Dessutom är det faktiskt rätt taskigt om det är S*po som ligger bakom - att de utnyttjar affärsinnehavare och kassörskor med sina lögner - tänk om jag faktiskt var en sådan person som "flipprade ur" - och valde att göra det på någon av fotfolket? Även om kränkningarna av mig var extrema så kan det ju inte heller vara ok att riskera vanliga Svenssons fysiska hälsa för en utrednings skull? Eller?
Förvisso hade de väl redan lärt sig så mycket om mig så de visste att jag inte skulle göra det - men ändå.

Det är mer i det här, men jag vet inte om jag vill berätta allt. Åtminstone inte nu. Men behövde skriva av mig lite. Även om de faktiskt skulle ha gott syfte med hela den här dårskapen så tycker jag inte att den här typen av manipulering är rätt väg att gå faktiskt.

Jag fattar inte den där grejjen med mindgamesen att de försöker påvisa att de tror att man kan vara någon typ av bad guy liksom. Tycker bara det är fånigt och tröttsamt. Handlar väl om att de vill öka stressnivån för att man ska bli benägen att slå sig till ro med någon mysig tjej liksom. Kan bara handla om det egentligen.

"How does men awake to love"-som en av de manipulerade youtube-videorna hette på ön...

De tycks tro att bara för att man är singel och ser bra ut så vill man ligga runt med alla tjejer som dyker upp. Tycks inte alls förstå att man kanske inte alls av olika anledningar är på humör för det just då, att man kanske är intresserad av någon annan samt det helt enkelt inte känns roligt eller intressant just då i den staden etc etc - kan finnas en massa anledningar helt enkelt. Det där att tjejerna skall gå eller cykla mot en mitt på stan också; varför skulle man vara beredd på något sådant när man skall ut och käka liksom? Så knäppt allting.

Som tur är inga mordiska typer i alla fall som en del ju drabbats av.
Fördelen på ön var att de skickade samma tjejer på mig igen som jag ville snacka mer med då jag nämnde det för avlyssningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in