Citat:
Vi får hoppas att Esbjörn godkänner att Binninge fortsätter vara hans advokat trots att Binninge själv är delaktig i ett mål med Ebba.
Vad dom skall tänka på är att tillsammans är dom starka! Dom har båda två drabbats av Ebba.
Binninge har gjort ett utmärkt jobb hittills och det är han som borde stå tillsammans med Esbjörn när DOM segrar.
Jag tycker vi borde starta en insamling till Binninge och hjälpa honom att betala av skulderna till kronofogden som uppkommit på grund av andras lögner!
Det är det minsta vi som bryr oss om sanningen kan göra. Jag bidrar lätt med iallafall 50 kr!
Om 10 st bidrar med samma belopp så är vi redan uppe i 5000:-. Om 100 st vill bidra så är vi uppe i 50.000kr! Om 600 st bidrar så kan vi betala av hela hans skuld på 300.000kr.
Vad dom skall tänka på är att tillsammans är dom starka! Dom har båda två drabbats av Ebba.
Binninge har gjort ett utmärkt jobb hittills och det är han som borde stå tillsammans med Esbjörn när DOM segrar.
Jag tycker vi borde starta en insamling till Binninge och hjälpa honom att betala av skulderna till kronofogden som uppkommit på grund av andras lögner!
Det är det minsta vi som bryr oss om sanningen kan göra. Jag bidrar lätt med iallafall 50 kr!
Om 10 st bidrar med samma belopp så är vi redan uppe i 5000:-. Om 100 st vill bidra så är vi uppe i 50.000kr! Om 600 st bidrar så kan vi betala av hela hans skuld på 300.000kr.
Trollar du eller? Binninge är en stor idiot och skojare. Jag kan bidra med en rejäl örfil!
Citat:
Ja, hela avtalet kan inte bara jämkas, utan även lämnas utan avseende om domstolen finner det oskäligt. Den 36 paragrafen passar bra, för Esbjörn är i underläge inte bara rent allmänt, utan vad gäller ålder, hälsotillstånd, ekonomiska resurser, kompetens, social position, tillgång till information, erfarenhet av förhandling och också tillgång till oberoende och bra rådgivning. Listan kan nog göras längre, men det är viktigt att förstå att det kastar ingen skugga på Ebba Busch, hon är antagligen inte särskilt medveten om sitt övertag.
Passar bra för idioter och amatörer. Finns nog inget lagrum i tvistemål som åberopats så ofta men där det så sällan har blivit något gehör för och då har det mest varit tal om oskäliga avtalsvillkor mellan näringsidkare och konsument.