2021-03-16, 21:20
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Åklagaren Bokefors ger jag inte många kronor för.

Tänk dig vilka ramaskrin i media om det INTE togs den här vägen. Skrikande MeToo-psykfall som gormar om att brott begångna av höga herrar minsann inte tas upp. Rasande insändare. Demonstrationer. Kokade husdjur.

Det finns nog få alternativ till att faktiskt ta det på största allvar. Jag tror det hade varit mindre chans för häktning om det varit en nobody som anklagats, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur tror du män i allmänhet får knulla?

I vilket fall borde ju Göran Lammkött tänkt sig för en och två gånger med den här donnan.

Men det är ju välkänt att han inte läser in sig på fallen innan han fäller dom.
Citera
2021-03-16, 21:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Menar du att män i allmänhet gör som Lambertz för att få knulla?
Nu vet vi ju ingenting om vad Lambertz har gjort.
Citera
2021-03-16, 21:22
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Vad f-n betyder MÄ, som skrivs i vartannat inlägg? Mongolisk Älskarinna?
MÄ betyder MålsÄgare!

Vanliga förkortningar som används i delforum ABoK hittar du förklarade i den här länken.
Citera
2021-03-16, 21:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Oisín Cantwell på Aftonbladet ojar sig över att Lambertz och hans advokat använder sig av kvinnans bakgrund i målet. För Cantwell är det lite konstigt eftersom det kan vara oväsentligt i sammanhanget. Men om Cantwell funderar lite kommer han säkert fram till att det är större chans att vinna tio miljoner på Lotto än att vara inblandad som målsägande i tre våldtäktsmål under fyra år.

"Kvinnan som säger att hon blev våldtagen av Göran Lambertz är åtalad för förtal och har anmält andra män för sexbrott.

En bakgrund som mycket väl kan vara oväsentlig i sammanhanget, men som givetvis kommer att utnyttjas av försvaret."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/1BR1vl/lambertz-advokat-anvander-redan-kvinnans-bakgrund

Osin, är han jurist?
Citera
2021-03-16, 21:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
I vilket fall borde ju Göran Lammkött tänkt sig för en och två gånger med den här donnan.
Jepp, som jag skrivit innan:
Citat:
Att ha sex med en metoo-aktivist, oavsett om det är frivilligt, tyder på extremt dåligt omdöme. Ett rent kamikaze-beteende.
Att ens vistas ensam utan vittnen med en metoo-aktivist är vansinnigt korkat.

Att kalla det "tigga om problem" är inte ett tillräckligt kraftigt uttryck i sammanhanget. Detta är betydligt värre.
Det är som att stå med en snara om halsen & balansera på en stolsrygg, samtidigt som man spelar rysk roulette & jonglerar med en flaska nitroglycerin med vänsternäven.
Citera
2021-03-16, 21:26
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Nu vet vi ju ingenting om vad Lambertz har gjort.
Jo, vi vet väl att han bjudit hem en ung kvinna som han bara känner ytligt sedan tidigare och bjudit henne på så mycket alkohol att hon blev rejält berusad? Samt att något sexuellt hände dem emellan.
Så vitt jag vet har Lambertz bara sagt att hon var med på det som hände och inget annat.
Citera
2021-03-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sen en fråga: kommer kvinnans namn vara skyddat i FUP/rättegång trots att hon inte är underårig?

Absolut. Det är huvudregeln. Spelar heller ingen roll om Lambertz sedan frias. Hon flyger under radarn pga sekretess
Citera
2021-03-16, 21:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jo, vi vet väl att han bjudit hem en ung kvinna som han bara känner ytligt sedan tidigare och bjudit henne på så mycket alkohol att hon blev rejält berusad? Så vitt jag vet har Lambertz bara sagt att hon var med på det som hände och inget annat.
Att hon blev "rejält berusad" har vi väl inte heller några bevis för?
Citera
2021-03-16, 21:28
Medlem
Larasofts avatar
Är det i samtliga fall så att samlag ostridigt ägt rum men kvinnan druckit alkohol och inte (förmått) medverka?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jo, vi vet väl att han bjudit hem en ung kvinna som han bara känner ytligt sedan tidigare och bjudit henne på så mycket alkohol att hon blev rejält berusad? Så vitt jag vet har Lambertz bara sagt att hon var med på det som hände och inget annat.

Hur ytligt han känner henne vet vi väl inte men att bjuda en tjej på alkohol och sedan knulla händer hela tiden, det är väl inget konstigt. Varför betraktar du kvinnor som barn som inte kan kontrollera hur mycket de dricker eller vad de gör när de druckit?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ok. Fick för mig att han bara var ett vanligt fyllo.
Haha, det också.
Citera
2021-03-16, 21:29
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Vore väldigt intressant med mer info om den här kvinna . Hon verkar ju helt rubbad, det blir nog WO redan i tingsrätten om åklagaren vågar väcka åtal.

Undrar om åklagaren kände till målsägarens skeva historia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in