2021-03-16, 20:50
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Vi får hoppas att Esbjörn godkänner att Binninge fortsätter vara hans advokat trots att Binninge själv är delaktig i ett mål med Ebba.

Vad dom skall tänka på är att tillsammans är dom starka! Dom har båda två drabbats av Ebba.

Binninge har gjort ett utmärkt jobb hittills och det är han som borde stå tillsammans med Esbjörn när DOM segrar.

Jag tycker vi borde starta en insamling till Binninge och hjälpa honom att betala av skulderna till kronofogden som uppkommit på grund av andras lögner!

Det är det minsta vi som bryr oss om sanningen kan göra. Jag bidrar lätt med iallafall 50 kr!

Om 10 st bidrar med samma belopp så är vi redan uppe i 5000:-. Om 100 st vill bidra så är vi uppe i 50.000kr! Om 600 st bidrar så kan vi betala av hela hans skuld på 300.000kr.

Trollar du eller? Binninge är en stor idiot och skojare. Jag kan bidra med en rejäl örfil!

Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Ja, hela avtalet kan inte bara jämkas, utan även lämnas utan avseende om domstolen finner det oskäligt. Den 36 paragrafen passar bra, för Esbjörn är i underläge inte bara rent allmänt, utan vad gäller ålder, hälsotillstånd, ekonomiska resurser, kompetens, social position, tillgång till information, erfarenhet av förhandling och också tillgång till oberoende och bra rådgivning. Listan kan nog göras längre, men det är viktigt att förstå att det kastar ingen skugga på Ebba Busch, hon är antagligen inte särskilt medveten om sitt övertag.

Passar bra för idioter och amatörer. Finns nog inget lagrum i tvistemål som åberopats så ofta men där det så sällan har blivit något gehör för och då har det mest varit tal om oskäliga avtalsvillkor mellan näringsidkare och konsument.
2021-03-16, 20:51
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför kan inte ebba köpa ett annat hus i närheten?
Förstår inte varför hon tvunget måste ha detta ruckel.
Hon har en månadslön på 50-100 tusen bara å klippa ett hus å flytta in om nån vecka.

Så kan Esbjörn fortsätta mysa i huset.

Så fixat.

Omsättningen på hus i detta område är extremt liten, Esb själv har hållt på i 7 år att försöka bli av med kåken där han bara fick skambud pga det usla "underhållet", så gubben såg sin chans när en nyskild morsa letade efter hus, dessutom tät politiker, så han kunde höja från 3,8 till 3,9 och slippa röja allt sitt skräp, problemet blev att andra tyckte annorlunda om den dealen.

Men det kan bli hus till salu om nu Fejkgård går i kk, ingen har köpt hennes andra kursgård som hon nu säljer som villa istället för företagsfastighet (9mkr), hon har dubbla böter på sig och hon har sänkt dagshyran från 980 till 780, så hon blir nog tvungen att sälja något av de 7-8 hus som hon har i området. D.V.S om hon inte gaddar ihop sig med Monkan och tjuvar på Esb:s konton via "generalen".
https://www.allabolag.se/5565036661/odalgarden-ab
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-16 kl. 20:58.
2021-03-16, 20:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tänker att det är ganska uppenbart att Esbjörn inte riktigt kände till vad säljaren bör gör inför en försäljning.
Jag tänker att vad är köparens ansvar, om den knackar på säljarens dörr och ber och tjatar? Om dessutom säljaren är en dement gammal farbror?

Vilken tur Esbjörn inte är en dement gammal farbror då!
2021-03-16, 21:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är på inget sätt ett tvång att skilja sig, inte heller är det ett tvång att på annan ort arbeta som partiledare, ens med två små barn.

Jag vet inte i vilket land du bor i, men här i Sverige tvingas du skilja dig om din partner inte vill vara gift med dig längre. Tvångsäktenskap finns inte enligt svensk lag.
2021-03-16, 21:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag har inte tidigare engagerat mig i frågan om fastigheternas värde. Men nu har jag läst vad Ebba skrivit om värderingar på sin Facebooksida.

Kursiv text är citat ur Ebbas facebokinlägg
Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. (9 okt)

Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt. (19 feb)
Vad står det här?
  1. Två värderingar har gjorts. Ebba har alltså låtit göra två värderingar av Esbjörns fastigheter.

2. Värderingar av mäklare har gjorts (värderingar som mäklare har gjort), dvs minst två mäklare har värderat. Antagligen samma som avses i p1.

3. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Det skulle kunna betyda att två uppsalamäklare besökte fastigheten, men minst en i alla fall. Minst en mäklare har således besökt fastigheten för att värdera den före köpet.

4. Utifrån de värderingar som mäklare har gjort har Esbjörn kunnat föreslå ett pris. På något sätt har således Esbjörn fått del av de värderingar – minst två – som sägs ha gjorts före köpet. Hur vet vi inte.

5. De kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare … Visst står det här att hantverkare har beräknat kostnader för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd samt renovering? Det kan ju vara ett skrivfel så att hantverkare har beräknat kostnader för renovering – vore kul att veta mer vad det innefattar – och någon annan de övriga kostnaderna. Men rätt klart verkar vara att priset justerades med hänsyn till sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd samt renovering.

Vi vet inte vilka två mäklare som värderade fastigheterna var. Notar har nämnts, men är inte deras värdering daterad långt senare?

Priset verkar ha bestämts på följande sätt:
Mäklarnas uppskattning av fastigheternas värde minus kostnad för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd och kostnad för renovering.

En fråga som jag då uppkommer är om inte det uppskattade marknadsvärdet var marknadsvärde i det skick fastigheten var i vid värderingen? Varför ska då kostnader för renoveringar dras bort?

Återigen ser du spöken och påstår saker helt utan belägg. Du låter som en gammal hackig skiva som bara upprepar övriga Ebba-hatares urgamla lögner som de, ni, försöker göra till trådsanningar. Av alla Ebba-hatare hade man ju trott att om det fanns någon som skulle kunna lista ut den andra värderingen så var det du, men nej, inte det heller så klart. Lika förblindad av hat som dina gelikar är du.
2021-03-16, 21:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Trollar du eller? Binninge är en stor idiot och skojare. Jag kan bidra med en rejäl örfil!
Tja... när 10*50 kr blir 5000 kr och inte 500.
Citat:
Passar bra för idioter och amatörer. Finns nog inget lagrum i tvistemål som åberopats så ofta men där det så sällan har blivit något gehör för och då har det mest varit tal om oskäliga avtalsvillkor mellan näringsidkare och konsument.
2021-03-16, 21:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Varför skulle det vara fel att han fick ärva huset av sin farbror? Esbjörn har ju inga egna barn. Vad har det med något att göra? Det bevisar ju noll och ingenting om Matz. Att han blev heligt förbannad på Ebba på telefon är oxå ett sundhets tecken.
Själv hade jag exploderat om någon ringt och sagt att de köpt min gamla mosters hus för nästan halva priset.

Inte är det något fel i att han får ärva?
Problemet är att Esbjörn lever ännu och har sålt huset, han ägde med fri förfoganderätt.
Visst skulle man explodera om man fått veta att någon köpt gamla mosters hus för nästan halva priset, sån tur Esbjörn sålde det efter vad det värderades till både då och nu ett halvår senare.
2021-03-16, 21:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vilken tur Esbjörn inte är en dement gammal farbror då!
Han slutar inte vara det ju fler gånger du säger det.
2021-03-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Ja, hela avtalet kan inte bara jämkas, utan även lämnas utan avseende om domstolen finner det oskäligt. Den 36 paragrafen passar bra, för Esbjörn är i underläge inte bara rent allmänt, utan vad gäller ålder, hälsotillstånd, ekonomiska resurser, kompetens, social position, tillgång till information, erfarenhet av förhandling och också tillgång till oberoende och bra rådgivning. Listan kan nog göras längre, men det är viktigt att förstå att det kastar ingen skugga på Ebba Busch, hon är antagligen inte särskilt medveten om sitt övertag.

Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Eftersom Ebba på sin facebooksida skrivit att Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till så har hon nog i alla fall haft en aning om styrkeförhållandena.

Ja. Det borde kunna ha en viss chans att lyckas, till skillnad från 31 och 33 som nämndes tidigare någonstans. Särskilt Social Position och att utveckla argumenteringen kring den fria viljan. Han blev starstruck helt enkelt
2021-03-16, 21:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men om ångerrätten gäller varför ska det då tas upp i tingsrätten?
Rätt onödigt kan jag tycka.

Att ebba snodde huset är väl att ta i, då han skrev på självmant å visste vad han gjorde.

Men visst har han rätt att ångra sig.
Men han ångrade sig väl inte tillräckligt snabbt för dom glappa kontakt med varandra efter skrivningen.

Nej i fastighetsavtal om försäljning finns ingen ångerrätt i JB, Esbjörn fick dessutom 390.000:- i handpenning och det var först flera veckor senare någon påstådd ånger fanns.
Handpenningen ligger han fortfarande på.
2021-03-16, 21:22
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Han slutar inte vara det ju fler gånger du säger det.

Nej Esbjörn är en dement gammal farbror. Han är en slug gubbe. Annars hade han ej gått till rätten med sin trafikolycka. Han kan ej göra fel enligt honom. Och får han ej som han vill eller folk gör precis som han vill så kommer han bråka.
2021-03-16, 21:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Inte är det något fel i att han får ärva?
Problemet är att Esbjörn lever ännu och har sålt huset, han ägde med fri förfoganderätt.
Visst skulle man explodera om man fått veta att någon köpt gamla mosters hus för nästan halva priset, sån tur Esbjörn sålde det efter vad det värderades till både då och nu ett halvår senare.
Ja vi får se vad rätten och allmänheten tycker om priset på huset. Jag tänker att det kommer att återspegla priset Ebba får betala för det här resten av sitt liv.
Huset hon kommer att börja hata det när hennes karriär rasar, hon kommer att se Esbjörns ledsna ansikte överallt när KD åker ur riksdagen. Hon kommer att hemsökas av allt som skrevs när hon blir kickad som partiledare. Och när hon går där arbetslös och de enda som inte viskar bakom hennes rygg är församlingsmedlemmarna, så kommer huset inte att ge Ebba någon tröst.
Varje gång hon ser huset kommer hon att tänka. Fan var det värt det. Det där kommer aldrig att bli hem för henne, det kommer att bli där hon blir hemsökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in