2021-03-16, 18:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Bedrägeri kan det inte vara, men säljarens advokat skulle kanske med framgång kunna argumentera för det jag nämnt tidigare i tråden, det ojämlika mellan parterna, alltså en förhandlingsokunnig 81-åring och en köpare i absoluta sverigeeliten vad gäller förhandlingar. Och då skulle avtalet pga omständigheterna vid avtalets tillkomst kunna lämnas utan avseende (36§ avtalslagen) Den används inte särskilt ofta, men här skulle den passa.

Ja om nu hon hade fått huset till halva priset så ja men nu var det ju inte så, priset var ju rätt.
Lurade hon honom på päronen som skulle komma på trädet efter han sålt huset?
2021-03-16, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Du driver med oss/situationen?
Det är ju ingen som hjälpt honom tidigare.

Jag har själv suttit med familjemedlem i svår sjukdom i utdraget förlopp som ledde till döden, fanns inte en kotte som ville hjälpa till eller ens hålla handen, förens vederbörande dog och då kom ALLA och ville ha minnessaker!!

Fast du förstår hur jag menar , det är dags att hjälpa Esbjörn. Inte tänka på andra utan tänka på honom.. han ska inte lida.. och han tycker väl om nylagad mat väll , eller nybakat bröd / vetebröd eller kanel, vanilj eller kardemumma bullar.

Nej jag driver inte med dig eller andra, jag tänker inte ens på pengar eller att få något tillbaka.
2021-03-16, 18:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast det har hon ju inte den enda värdering vi vet något om säger ju 4,6. Den andra värderingen vi kan använda är booli den säger Marielund 67≈ 5 680 000 kr
Ett spann mellan 5 040 000 kr och 6 310 000 kr. Sen har vi ju inget mer att gå på värderingsmässigt. Vi vet ju inte allas vad Ebbas låssas värderingar sa.
Jag vet nog inte alla och alla har nog inte uppdagats ännu men.

•Exempelvis det inlägget som Grotius lyfter upp i citatet nedanför. Det kan vi ju med allt rabalder som är säga att hon gjorde.

• Att Esbjörn haft tillgång till två värderingar innan pris bestämdes.

Man kan säga att hon misslyckades på alla punkter om det var hennes intuition. Hon kan väll knappast ha trott på det själv när hon skre det där.
Vad i Corona resterktioner är det du inte förstår? Eller kanske sitter du med foliehatt och förnekar Corona som ett påhitt av amerikanarna för att de ska spruta in mickrochip i alla.

Det jag förstår är att hennes födelsedagsfirandet efter hon träffade Esb ej hade kunnat smitta honom och det var det jag kommenterade, vad är det du ej förstår? (som vanligt)
2021-03-16, 18:27
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Man kan säga att hon misslyckades på alla punkter om det var hennes intuition. Hon kan väl knappast ha trott på det själv när hon skrev det där.

Hennes utsaga om att hon "har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till" upprepades inte heller i det andra Facebookinlägget (den 19 februari).
2021-03-16, 18:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det är inga problem, det fixar Marry Blunder för ett par tusen å en kram...
J’Ja ja The Marry Plumers jävligt effektiva har jag hört. Men MarryBlunt skulle fan aldrig krama en gammal gubbe i Corona tider.
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur många av er flashbackare har inte varit på kalas/födelsedagsfest med bara 7-8 personer senaste året?
Jag har sett facebookbilder med grilla på verandanfester och ta en liten grogg på landetfester.
(nej inget jag varit på men jag är annorlunda)
Vad dina Facebook vänner gör får stå för dig. Nej jag har inte varit på någon fest eller tillställning det senaste året. Jag har en vännina jag ibland är ute på promenad med. Men jag har inte varit på restaurang eller i gallerior heller. Jag har inte klippt mig på över ett år. Och de flesta har faktiskt levt som jag det senaste året.
2021-03-16, 18:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hennes utsaga om att hon "har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till" upprepades inte heller i det andra Facebookinlägget (den 19 februari).
Nä det är en jäkla skillnad på dom två.
2021-03-16, 18:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Fällas för grovt förtal, skulle det i så fall bli, med fängelse i straffskalan.

Givetvis meningslöst att spekulera i utfallet redan nu, men några journalister och bedömare har ändå gjort det och kommit fram till att det vore omöjligt för henne att sitta kvar.

Det är inte precis vardagsmat att en partiledare försätter sig i en sådan situation. Visar på ett sällsynt dåligt omdöme om inte annat. Och omognad att vräka ur sig saker i affekt på ett tveksamt sätt, på Facebook av alla ställen.

Den vackra framgångssagan om Ebba Busch går mot sitt slut. Bättre än så här var hon tydligen inte.

Nja grovt förtal har jag faktiskt för mej, att det enligt praxis endast kan bli frågan om, då rena lögner och osanna intyganden sprids, i syfte att grovt missfirma och förnedra någon.
”Vanligt” förtal räknas det som om man öppet sprider misshagliga uppgifter om namngiven person i syfte att denne ska ses på med misstroende och förakt av andra, oaktat att uppgifterna är sanna.
Sen finns det milda förtalet ”missfirmelse” att utan att namnge men ändå låta underförstå vem det gäller, utge obehagliga uppgifter om personen t.ex tidigare brott och domar.
2021-03-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Bedrägeri kan det inte vara, men säljarens advokat skulle kanske med framgång kunna argumentera för det jag nämnt tidigare i tråden, det ojämlika mellan parterna, alltså en förhandlingsokunnig 81-åring och en köpare i absoluta sverigeeliten vad gäller förhandlingar. Och då skulle avtalet pga omständigheterna vid avtalets tillkomst kunna lämnas utan avseende (36§ avtalslagen) Den används inte särskilt ofta, men här skulle den passa.
Okej . Så du som väldigt ung och oerfaren må behöva en del hjälp med att förstå saker - men Esbjörn är vuxen. Detta var inte den första fastighetsaffären han genomförde i sina dagar.

Vad är ojämlikt menar du - är Ebba expert på fastighetsrätt? Har hon över huvud taget någon relevant utbildning eller specialkunskap som sätter henne i ett "överläge"?

jag hoppas vid gud att du aldrig kommer behöver köpa en bostad.
2021-03-16, 18:43
Medlem
Enligt expressen är ”domstolen irriterad”. Sedan är det betalvägg. Nån som läst mer vad det innebär?
2021-03-16, 18:43
Medlem
Citat:
Men så är det ju inte alls. Detta eller liknande händer säkerhet i en viss procent av alla husaffärer varje år. Men i och med att ingen offentlig person är inblanda så vet vi inte om dom tvistemålen.
Återigen du har alltså inte fattat vad tvisten handlar om - framförallt inte vem som stämt vem.
Du går fortfarande runt och fantiserar om att det är Esbjörn som stämt ebba för att hon har ett ogiltigt konstra va?
Släpp sargen och kom in i matchen.
2021-03-16, 18:44
Medlem
Citat:
Fast det har hon ju inte den enda värdering vi vet något om säger ju 4,6. Den andra värderingen vi kan använda är booli den säger Marielund 67≈ 5 680 000 kr
Ett spann mellan 5 040 000 kr och 6 310 000 kr. Sen har vi ju inget mer att gå på värderingsmässigt. Vi vet ju inte allas vad Ebbas låssas värderingar sa.

•Exempelvis det inlägget som Grotius lyfter upp i citatet nedanför. Det kan vi ju med allt rabalder som är säga att hon gjorde.

Man kan säga att hon misslyckades på alla punkter om det var hennes intuition. Hon kan väll knappast ha trott på det själv när hon skre det där.
Vad i Corona resterktioner är det du inte förstår? Eller kanske sitter du med foliehatt och förnekar Corona som ett påhitt av amerikanarna för att de ska spruta in mickrochip i alla.
Fan va kul, nu är du äntligen igång med lite prisspekulationer igen, du glömde dock att älta lite till om dom helt horribla 300 för att röja kråkslottet. För det första är "Billinges" värdering gjord utan att gå in i huset och verifiera det faktiska skicket på fastigheten, dessutom med en pissnödig Billinge i hasorna som säkerligen gjorde allt för att berätta om husets förträfflighet med 4 kakelugnar i nyskick osv, dessutom ca halvår efter Ebbas köp med den värdeökning detta medför. Sedan Boolis sk värdering är såvitt jag vet baserat på hus som är brukbart skick. Så ja, det Ebba betalt för huset känns fullt rimligt, och jag betvivlar stark att det skulle bli någon större skillnad vid en öppen budgivning...
2021-03-16, 18:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Vad det gäller Boli låt mig småle
jag gjorde för skoj skull ett på mitt hus som är på 244m2 samt byggt 2003 med tre uthus och stall och verkstad uppvärmt totalt 400m2 tomt 13700m2 och hyrmöjligheter till 3ha åker.
Solenergi samt vattenburet ved /värmepump. gränsar till en mindre damm på 380,000m2 och ett värde på 970,000 på boli
48 km till hamnstad på ca 44,000 invånare.
så den litar jag ej på taxeringsvärdet är ju på 2,3 miljoner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in