2021-03-16, 18:04
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Advokater älskar ju mediala fall.
Alla gör inte det. Många är måna om att göra ett gott och anständigt arbete i det tysta.
2021-03-16, 18:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Förklara varför det är bedrägeri när en partiledare köper ett hus - men en husaffär när en ickepartiledare köper ett hus.
Det blir ju för alla normalt funtade att just partiledare ite kan köpa hus - för då är det bedrägeri.
Du lyckas inte på något sätt föklara det rimliga i den åsikten.
Men så är det ju inte alls. Detta eller liknande händer säkerhet i en viss procent av alla husaffärer varje år. Men i och med att ingen offentlig person är inblanda så vet vi inte om dom tvistemålen.
2021-03-16, 18:08
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Intressant!
Det innebär att generalfullmakten får anses vara ogiltig, om Esbjörn "förlorar sin förmåga att ingå avtal".
Vilket är väl vad Binninge och Esbjörn hävdar vad gäller husköpet?
Tänk på att det handlar om 2 fullmakter.
1: är fullmakten till Binninge att företräda EsB (men den har aldrig publicerats här)
2: är "generalen" utfärdad dec 2020 för Monica

Så skulle nu "generalen" anses ogiltig faller ju också fullmakten för Binninge....
Samma gäller den fullmakt som ombudet för trafikmålet med Esb haft.
2021-03-16, 18:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Margareta Majkgård, kursgårdsmadamen som Esbjörn bor hos.

Nu är vi där igen med dans på borden.
Visa bilder eller sluta ljuga.

Tilläggas ska att det var efter köpet (födelsedagfirandet) men dom kanske tror det smittar retroaktivt.
2021-03-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja det stämmer faktiskt, då du ondgjort dig över val av ombud och att han inte är kompetent.
Du har framhållit din vilja om att Esbjörn ska välja en riktig jurist istället.
Sen är Ebba även hon en av småfolket om än på en högre politisk post.
Ung, kvinna, frånskild, 2 små barn, utan eget boende, jobb på annan ort, föräldrarna får hjälpa henne få livspusslet att gå ihop och som lök på laxen utsatt för ett mediadrev utan rimliga proportioner.
För att hon köpt ett vanskött sommarhus intill barnens pappa och sina föräldrar!
Du är inte någon Ebbait (hette det så) men inser det juridiskt riktiga i fallet, det ÄR Ebbas hus allt dravel runtomkring är bara chimärer för att vinna billiga poäng.

Nå Binningejuristen kanske måste kvarstanna de 2v som återstår av fristen för inlämnande av bevis, medger inte tingsrätten byte av ombud innan dess är det bara han rättar in sig i ledet.
Undrar om han förstår att man inte bara kan hoppa av som ombud när man vill?
Han kan få förbud att agera ombud om det vill sig riktigt illa (eller riktigt bra kanske?)

Det man borde säga är ju att det är ett hus näras deras nuvarande hus...
Ebba med barn bor KVAR HEMMA i "SITT" hus där de bott i ett antal år, med Ebbas föräldrar runt knuten.

Inte direkt nåt påfrestande i den situationen. När Ebba "får" sitt nya hus blir det värre för barnen, varannan-vecka liv och pusslande mellan föräldrarna.

Jag tvivlar på att barnen vill att det här ska lösas.
2021-03-16, 18:13
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tilläggas ska att det var efter köpet (födelsedagfirandet) men dom kanske tror det smittar retroaktivt.

Sen så var det en födelsedagsfest för någon och visst antal deltagare gällde då? Hur många?
Om media haft ögonen på alla flashbackare så hade det nog/kanske varit värre än en privat födelsedagsfest.
2021-03-16, 18:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Du driver med oss/situationen?
Det är ju ingen som hjälpt honom tidigare.

Jag har själv suttit med familjemedlem i svår sjukdom i utdraget förlopp som ledde till döden, fanns inte en kotte som ville hjälpa till eller ens hålla handen, förens vederbörande dog och då kom ALLA och ville ha minnessaker!!

Jag kan bara hålla med arvtagare kommer när det finns pengar annars bryr dom sig inte.
Mitt motto är lev livet fins inga fickor på liksvepningen.
2021-03-16, 18:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Citat:

Sen så var det en födelsedagsfest för någon och visst antal deltagare gällde då? Hur många?
Om media haft ögonen på alla flashbackare så hade det nog/kanske varit värre än en privat födelsedagsfest.

Oja och dom var 7 st
2021-03-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Oj då. En helomvändning från dig.
Innan hette det ju att ombud & co utnyttjade Esbjörns sårbarhet. Nu handlar det plötsligt om mat, tvätt och dammsugning.

När ebba fick gamlingen att skriva på. Då var han plötsligt inte sårbar enligt dig.

Den som inte klarar av dom mest banala hushållssysslorna. Har förmodligen något fel i kroppen.
Det där är absolut inte någon generationsfråga

Det var det här inlägget du citerade som jag svarade på:

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har nog alltid varit beroende av att någon fixar mat, tvätt och markservice åt honom. Enligt testen 2010 var han helt värdelös i köket. Många äldre gubbar är hjälplösa utan en gumma, det betyder inte att de är dumma i huvudet.

Jag tycker inte att du ska tillskriva mig fler åsikter än dom jag själv skriver. Jag har aldrig hävdat att ombudet skulle utnyttja Esbjörns sårbarhet, men den ”gode mannen” som sköter om honom gör det. Man binder upp ensamma män som blivit änklingar på gamla dar känslomässigt och gör dom beroende av en med ett enda syfte. Att man ska få ärva kvarlåtenskapen som tack för sin visade ”godhet”.
2021-03-16, 18:18
Medlem
Citat:
Oja och dom var 7 st

Hur många av er flashbackare har inte varit på kalas/födelsedagsfest med bara 7-8 personer senaste året?
Jag har sett facebookbilder med grilla på verandanfester och ta en liten grogg på landetfester.
(nej inget jag varit på men jag är annorlunda)
2021-03-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Förklara varför det är bedrägeri när en partiledare köper ett hus - men en husaffär när en ickepartiledare köper ett hus.
Det blir ju för alla normalt funtade att just partiledare ite kan köpa hus - för då är det bedrägeri.
Du lyckas inte på något sätt föklara det rimliga i den åsikten.

Bedrägeri kan det inte vara, men säljarens advokat skulle kanske med framgång kunna argumentera för det jag nämnt tidigare i tråden, det ojämlika mellan parterna, alltså en förhandlingsokunnig 81-åring och en köpare i absoluta sverigeeliten vad gäller förhandlingar. Och då skulle avtalet pga omständigheterna vid avtalets tillkomst kunna lämnas utan avseende (36§ avtalslagen) Den används inte särskilt ofta, men här skulle den passa.
2021-03-16, 18:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag tror hon tycker hon gett ett schysst pris för fastigheten med tanke på skicket och alllt jobb som måste göras.
Att hon erbjuder mera samt andra kostnader tyder jag som att kan vi sluta med det här nu, jag vill bo NU!
Fast det har hon ju inte den enda värdering vi vet något om säger ju 4,6. Den andra värderingen vi kan använda är booli den säger Marielund 67≈ 5 680 000 kr
Ett spann mellan 5 040 000 kr och 6 310 000 kr. Sen har vi ju inget mer att gå på värderingsmässigt. Vi vet ju inte allas vad Ebbas låssas värderingar sa.
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Kan du Kalle anka räkna upp vilka lögner som uppdagats från Ebba.
Räkna nu lugnt och sansat upp alla bevisade lögner som uppdagats.
Ta även med bevisade oegentligheter som förekommit.
Spalta upp dom en och en med bevisen om detta.
Klarar du det eller blir det bara samma okonstruktiva haranger igen?
Jag vet nog inte alla och alla har nog inte uppdagats ännu men.

•Exempelvis det inlägget som Grotius lyfter upp i citatet nedanför. Det kan vi ju med allt rabalder som är säga att hon gjorde.

• Att Esbjörn haft tillgång till två värderingar innan pris bestämdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Men, Ebba skriver ju så här på sin Facebooksida (den 9 oktober):
"Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till."
Man kan säga att hon misslyckades på alla punkter om det var hennes intuition. Hon kan väll knappast ha trott på det själv när hon skre det där.
Citat:
Vad i Corona resterktioner är det du inte förstår? Eller kanske sitter du med foliehatt och förnekar Corona som ett påhitt av amerikanarna för att de ska spruta in mickrochip i alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in