2021-03-16, 18:09
  #35449
Medlem
Dr_Dollars avatar
Zlatan tillför mycket mer än bara sin fotboll.

Ledarskapet, "jävlar anamma nu ska vi faan ut och döda" attityden som inte är speciellt svenskt, sammanhållningen i gruppen...men framför allt en ledare.
Jag tror detta kommer bli hur bra som helst
Citera
2021-03-16, 18:16
  #35450
Medlem
TrolleriKontos avatar
Kollade italienska forum, och i milanisti är inte alls nöjda över det här. Först lallar pajazen runt i San Remo, och nu ska han iväg och spela landslagsfotboll, samtidigt som Milan har grava problem.

Finns risk att han blir för girig. Han vill avsluta bra i båda landslag och klubblag. Kanske blir det ingetdera. Milan får pyspunka och missar CL. Pajazen floppar i EM och cementerar sin plats som Sveriges mest överskattade fotbollsspelare genom tiderna.

Janne Andersson blir ihågkommen som förbundskapten som bajsade på sig i det blågula skåpet.

Jan började tyvärr tappa det redan under NL, när han la sig helt platt, då Kulusevski blev chockad över att inte vara given i startelvan. Därefter fick han för sig att landslaget skulle spela shajningfotboll borta mot Portugal, vilket renderade i förlust med 3-0. Och nu den här mycket märklig uttagningen av pajazen.

Visst, det kan förvisso vara hedervärt att vara "prestigelös" i vissa situationer.

Men man måste ju för fan ha någon jävla självrespekt också.
Citera
2021-03-16, 18:20
  #35451
Medlem
BarryHeros avatar
Kommer Zlatan att gå in och ta över som förste straffskytt och frisparksskytt i landslaget nu? Eller får han ställa sig i kö bakom Sebastian Larsson?
Citera
2021-03-16, 18:23
  #35452
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kommer Zlatan att gå in och ta över som förste straffskytt och frisparksskytt i landslaget nu? Eller får han ställa sig i kö bakom Sebastian Larsson?

Han ska stå absolut sist i kön.

https://www.dailymotion.com/video/xytgxe?start=80
Citera
2021-03-16, 18:25
  #35453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tråkigt att Janne sabbar för sig själv på det här viset. Istället för att bygga vidare på det lag som spöade vilka stornationer som helst så ska vi nu ökenvandra igen utan värdighet.

Ingen spelare kommer längre lyssna till Janne och ingen har respekt för honom.
Hur långt kan man sjunka som människa när man plockar med en spelare som kallar en för rasist och bara vill ha rubriker. Skäms

Vilket jävla hån mot spelartruppen.
Hoppas det går åt helvete för Sverige igen.

Nu kan man bara önska att majoriteten av de "givna" spelarna bojkottar landslaget så länge Zlatans namn finns med i de uttagna trupperna. Det är vad Janne A förtjänar efter dagens hjärnsläpp.
Citera
2021-03-16, 18:26
  #35454
Medlem
Nadishodans avatar
Är ingen stor Zlatanhatare, han har ju sina kvaliteter, men följde SVT:s rapportering om landslagets trupputtagning. Nannskog och programledaren gjorde på sig om och om igen över Zlatans närvaro. Några förströdda ord om några av de övriga spelarna. Så sjukt trött och ytlig fotbollsbevakning. Med tanke på att SVT höstar in en massa skattepengar borde man hålla sig ovanför den värsta uppmärksamhetsekonomin.
Citera
2021-03-16, 18:31
  #35455
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Är ingen stor Zlatanhatare, han har ju sina kvaliteter, men följde SVT:s rapportering om landslagets trupputtagning. Nannskog och programledaren gjorde på sig om och om igen över Zlatans närvaro. Några förströdda ord om några av de övriga spelarna. Så sjukt trött och ytlig fotbollsbevakning. Med tanke på att SVT höstar in en massa skattepengar borde man hålla sig ovanför den värsta uppmärksamhetsekonomin.
Ja, jag följde den en stund med innan jag bytte över till Svenska Fotbollförbundets officiella stream istället. SVT:s bevakning höll verkligen pinsamt låg nivå. Det kändes som en Aftonbladet- eller Expressen-studio.
Citera
2021-03-16, 18:40
  #35456
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Finns risk att han blir för girig. Han vill avsluta bra i båda landslag och klubblag. Kanske blir det ingetdera. Milan får pyspunka och missar CL. Pajazen floppar i EM och cementerar sin plats som Sveriges mest överskattade fotbollsspelare genom tiderna.

Janne Andersson blir ihågkommen som förbundskapten som bajsade på sig i det blågula skåpet.
Den som lever får se. Håller dock inte med om Janne, han gör sitt jobb och tar ut de bästa.


Hoppas innerligt att zlarre tystar alla haters här på Flashback ännu en gång.
Citera
2021-03-16, 19:39
  #35457
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Ja, det känns ju på förhand att vi nu har fler spelare med bättre tekniska kvaliteter än vi hade 2016, känns som att nuvarande spelare bättre kan sätta Zlatan till lägen än de spelarna var kapabla till. Och Zlatan är ju idag pga åldern mer en renodlad boxspelare som ska vara i boxen och hugga på instick och inlägg och då är det upp till spelare som Forsberg och Kulusevski att servera Zlatan med bra bollar.

Usch, det där ger inga bra vibbar. Tanken på att - återigen - få se en orörlig Zlatan stå inne i straffområdet och gestikulera mot de allt stirrigare lagkamraterna som misslyckas med att "servera Zlatan med bra bollar". Det har varit sååå skönt att slippa det där.

(du menade säkert inte så, men ...)
Citera
2021-03-16, 19:39
  #35458
Medlem
Tippar på följande elvor i samlingen:

Georgien
Olsen
Lustig, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Claesson, Ekdal, Olsson, Forsberg
Isak, Kulusevski

Kosovo
Olsen
Krafth, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Larsson, Ekdal, Olsson, Forsberg
Ibrahimović, Isak

Estland
Johnsson
Krafth, Starfelt, Nilsson, Bengtsson
Kulusevski, Cajuste, Svanberg, Sema
Berg, Quaison

Hade gärna sett Berg från start i VM-kvalet också, men tror man matchar honom lite försiktigt efter ryggproblemen. Tror Lustig och Larsson får nöja sig med en start var pga försäsong. Granen får nog inte mer än ett kortare inhopp mot Estland.
__________________
Senast redigerad av HaconBacon 2021-03-16 kl. 19:46.
Citera
2021-03-16, 19:41
  #35459
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu kan man bara önska att majoriteten av de "givna" spelarna bojkottar landslaget så länge Zlatans namn finns med i de uttagna trupperna. Det är vad Janne A förtjänar efter dagens hjärnsläpp.

Ja det vore inte mer än rätt.
Stämningen lär vara skit i truppen just nu så det är nog inte långt borta.
Citera
2021-03-16, 19:42
  #35460
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Den som lever får se. Håller dock inte med om Janne, han gör sitt jobb och tar ut de bästa.


Hoppas innerligt att zlarre tystar alla haters här på Flashback ännu en gång.

Jag tycker att han är en bra spelare men utanför plan är han en skit. Sett till detta tycker jag inte att han ska vara med i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in