2020-08-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Verkar som att han bytt bostadsadress för två veckor sedan. Ute i det fria nu måhända eller så är det en utslussning på G.

Med tanke på hans fantasier om att även döda människor hade jag inte velat att han skulle släppas ut.
Vilken del av Sverige är adressen?
Citera
2020-08-13, 12:10
Medlem
Granteds avatar
Bytt namn till Johansson, har som särskild adress vuxenpsyk Brinkåsen för post, men någon typ av flytt gjordes den 29:e juli.
Citera
2020-08-13, 12:14
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prlala
Jag är ganska säker på att P3 dokumentären gäller detta i Lerum, eftersom jag är från Lerum och kommer ihåg när det utspelade sig, vilket är samma tidpunkt som dom nämner i podden.

Det gäller den högst ointelligenta Joel Ander (nu Andersson) och hans efterblivna gärningar i Lerum ja. Bara lyssnat på halva och vet inte om de creddar denna tråden för lösningen i fallet.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1554004
Citera
2020-08-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka

Det gäller den högst ointelligenta Joel Ander (nu Andersson) och hans efterblivna gärningar i Lerum ja. Bara lyssnat på halva och vet inte om de creddar denna tråden för lösningen i fallet.

Dom creddar delvis denna tråden ja, polisen får in mycket tips via människor som har läst tråden men tipsen tas ej på allvar till en början. Men sedan undersöker dom Joel närmare.
Citera
2020-08-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Lyssnade precis på P3 dokumentär om detta fall, mycket sjuk människa. Någon som har koll om han fortfarande är inlåst?

Fa fän, den kom i min pod idag. Kan man förhandslyssna på p3 dokumentärer nånstans?
Citera
2020-08-13, 19:49
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotstunga
Fa fän, den kom i min pod idag. Kan man förhandslyssna på p3 dokumentärer nånstans?

Hur menar du? Kan du inte bara lyssna genom länken ovan?

Förövrigt är Brinkåsens vuxenpsykiatriska en av Sveriges högst säkerhetsklassade institutioner inom vården, vilket ju känns skönt, så frågan om utslussning känns kanske inte aktuell?
Senast redigerad av Mikkka 2020-08-13 kl. 19:57.
Citera
2020-08-13, 20:03
Avslutad
Jag såg denna tråden av "misstag" och läste första inlägget, dum som jag var klickade jag upp det inlägget där idiotfan hade beskrivit hur han gjorde med katten. Klarade inte att läsa hela och höll på att kräkas, vidare pallar jag inte att lyssna på dokumentären - men - hade jag stött på denna mycket störda människa när han haft ihjäl ett djur hade jag med största sannolikhet åkt fast.

Vad är det "experterna" säger, att det börjar med djur och sedan går över till människor? Skall en sån dåre inte sitta på närmsta psyke?
Citera
2020-08-13, 20:04
Medlem
Citat:

Citat:
Hur menar du? Kan du inte bara lyssna genom länken ovan?

Förövrigt är Brinkåsens vuxenpsykiatriska en av Sveriges högst säkerhetsklassade institutioner inom vården, vilket ju känns skönt, så frågan om utslussning känns kanske inte aktuell?

Den jag citerade skrev redan i maj att den lyssnat på dokumentären..
Citera
2020-08-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Hehe efterbliven? Killen är ju jävligt intelligent. Om du inte visste det så har de flesta seriemördare väldigt hög IQ, och om du kunde bemöda dig om att läsa hans brev som t.e.x Katten som går på gatan så borde även du fatta att killen är smart. Nu är inte Joel seriemördare men en jävligt smart typ.

Du verkar vara förståndshandikappad. Får jag fråga, är du det?

Joel är inte intelligent, än mindre någon häftig seriemördare, vilket han som ung och identitetslös man ville ge sken av. Förmodligen för att kompensera för ouppnådda drömmar eller ambitioner han haft, antagligen inom skådespeleriet eller något liknande.

Att psykopater eller andra kriminella brukar mörda djur stämmer - NÄR DE ÄR BARN. Det är när de är runt 8-13 år som det anses vara normbrytande och intellektuellt intressant, spännande. När de är i Joels ålder brukar samma personer ha gått över till annan svinig verksamhet, men som är anpassad efter deras ålder och intellektuella förmåga. Samma personer hade ätit upp Joel levande vid all form av konflikt eller konfrontation. Pröva att sätta Joel på Hall eller Tidaholm bland kriminella så ska du få se vilken rang och ställning han kommer ha bland de andra, han skulle vara deras dörrmatta och mobboffer.
Men inte nog med att han ägnat sig åt att mörda samhällets simplaste och mest försvarslösa offer, han har dessutom torskat och åkt fast för det, SOM VUXEN Om du anser att det är synonymt och representativt för intelligens, så måste du som sagt ha en intellektuell funktionsnedsättning. Trevlig helg ditt jävla stolpskott.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-14 kl. 16:48.
Citera
2020-08-14, 19:24
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Du verkar vara förståndshandikappad. Får jag fråga, är du det?

Joel är inte intelligent, än mindre någon häftig seriemördare, vilket han som ung och identitetslös man ville ge sken av. Förmodligen för att kompensera för ouppnådda drömmar eller ambitioner han haft, antagligen inom skådespeleriet eller något liknande.

Att psykopater eller andra kriminella brukar mörda djur stämmer - NÄR DE ÄR BARN. Det är när de är runt 8-13 år som det anses vara normbrytande och intellektuellt intressant, spännande. När de är i Joels ålder brukar samma personer ha gått över till annan svinig verksamhet, men som är anpassad efter deras ålder och intellektuella förmåga. Samma personer hade ätit upp Joel levande vid all form av konflikt eller konfrontation. Pröva att sätta Joel på Hall eller Tidaholm bland kriminella så ska du få se vilken rang och ställning han kommer ha bland de andra, han skulle vara deras dörrmatta och mobboffer.
Men inte nog med att han ägnat sig åt att mörda samhällets simplaste och mest försvarslösa offer, han har dessutom torskat och åkt fast för det, SOM VUXEN Om du anser att det är synonymt och representativt för intelligens, så måste du som sagt ha en intellektuell funktionsnedsättning. Trevlig helg ditt jävla stolpskott.
Inte för att försvara Joel men hans IQ-test har ju länkats och var över det normala, påstår du att det var fejk då? Man behöver ju inte vara ointelligent bara för att man är psykiskt sjuk och empatistörd.
Citera
2020-08-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Inte för att försvara Joel men hans IQ-test har ju länkats och var över det normala, påstår du att det var fejk då? Man behöver ju inte vara ointelligent bara för att man är psykiskt sjuk och empatistörd.

IQ test är en sak, det relevanta är hur du använder den och drar nytta av den. I detta fallet rör det sig om en vuxen individ med "normal iq", som inte var mer begåvad än att han åkte fast för att ha mördat katter. Då är man jävligt korkad. Då är man riktigt jävla korkad. Då är man ingen bright seriemördare som han vill framstå som. Då är man en pinsam råtta.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-14 kl. 19:58.
Citera
2020-08-14, 19:58
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
IQ test är en sak, det relevanta är hur du använder den och drar nytta av den. I detta fallet rör det sig om en vuxen individ med "normal iq", som inte var mer begåvad än att han åkte fast för att ha mördat katter. Då är man jävligt korkad. Då är man riktigt jävla korkad. Då är man ingen bright seriemördare som han vill framstå som. Då är man en pinsam råtta.
Han är psykiskt sjuk och empatistörd. För oss blir ju hans beslut väldigt korkade. Han styrs väl snarare av impulser och tvångstankar, medan vi som inte är som honom styrs av logik, konsekvenstänk och skillnaden mellan rätt o fel. Man är ju bra skev i skallen om man bestämmer sig för att börja vandra omkring och plåga katter och hundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in