2021-03-16, 14:07
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
52500? Vilket chart tittar du på då?
Kraken. Det är bara ett enda jättehopp ner på ett "ljus". Annars som vanligt lugnt nedåtgående trend. Lite upp nu 13.50. Ser helt bisarrt ut. Kan vara fel som sagt... Det är bara veken på ljuset som når ner.
Senast redigerad av JEGS76 2021-03-16 kl. 14:15. Anledning: Komplettering
Citera
2021-03-16, 14:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Kraken. Det är bara ett enda jättehopp ner på ett "ljus". Annars som vanligt lugnt nedåtgående trend. Lite upp nu 13.50. Ser helt bisarrt ut. Kan vara fel som sagt... Det är bara veken på ljuset som når ner.
Låter knepigt, på Coinbase var det nere på 54500 vid den tiden och lite över det på Bybit.
Citera
2021-03-16, 14:16
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Låter knepigt, på Coinbase var det nere på 54500 vid den tiden och lite över det på Bybit.
Ja, det är nog en liten glitch bara.
Citera
2021-03-16, 14:18
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ja, det är nog en liten glitch bara.
Antagligen.
Citera
2021-03-16, 15:46
Medlem
Köpläge nu? $55 641 på Coinbase just nu.
Citera
2021-03-16, 15:59
Medlem
Citat:

Brukar hända på kraken ibland, är en kombo av att kraken har lägre likviditet och att folk tydligen kan få ut information om stoplossar som finns. Så ibland bränner en val iväg en försäljning och lägger köp för att fånga upp folks stopploss på en kurs flera % lägre. Finns bilder på reddit på folk som blivit utköpta på sina stopplossar ca 10-20% under nuvarande kurs på någon sekund.
Citera
2021-03-16, 16:10
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Vad hände nu kl 13.12? Var det en val som sålde en stor laddning? Det blev ju inget kursras bara en dipp ner till 52500. Hur tolkar jag det annars?
Du bör tolka det som att du är fullständigt neurotisk som sitter och trycker F5 på saker som inte spelar någon roll.
Citera
2021-03-16, 16:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Du bör tolka det som att du är fullständigt neurotisk som sitter och trycker F5 på saker som inte spelar någon roll.
Det kan nog spela en jävla roll för dom som är inne i en trade. Suck.
Citera
2021-03-16, 17:12
Medlem
Blir mycket spännande att se om allt krashar snart. Som en del sagt innan, nån gång tar uppgången slut.

Det enda man tänker skulle va annorulounda nu är att stora företag kommer hålla sina miljarder i bitcoin i flera år och då kommer kanske priset inte gå ner lika mycket. Men börjar de sälja av och ha misstro på marknaden, då kommer vi se ett ras som många gånger förut. 50-100% eller mer är förväntat vid sådant tillfälle.

Jag kollar inte bitcoinpriset alltför ofta eftersom jag får kalla, eller varma fötter. Jag känner att jag blir fan bara dummare av att läsa massa grafer på youtube som sitter och fantiserar om priser, eller läser på trionews om nån jävla expert som tror spriset ska upp eller ner.

Jag köpte på mig ethereum nu vid senaste dippen krin 1400 usd. 30000 investerat och jag funderar på om jag ska sälja nu och köpa in mig på större dippar närmsta månaderna och under sommaren då det tenderar gå ner då. Vilket jag tror det gör. Tror det har gåt talldeles för fort och att marknaden behöver lite standby ett tag. Föra att sedan , kanske till hösten fortsätta upp.mvh/en ganska erfaren, men amatörmässig cryptospekulant.
Citera
2021-03-16, 17:52
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Brukar hända på kraken ibland, är en kombo av att kraken har lägre likviditet och att folk tydligen kan få ut information om stoplossar som finns. Så ibland bränner en val iväg en försäljning och lägger köp för att fånga upp folks stopploss på en kurs flera % lägre. Finns bilder på reddit på folk som blivit utköpta på sina stopplossar ca 10-20% under nuvarande kurs på någon sekund.
Jag förstår inte ens hur det där fungerar... verkar galet. Tack för info! Jag googlar stoploss.

Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Neurotisk... Som sagt... tack för din support. Jag är helt ny på krypto. Följer denna cirkus 24/7 sedan november och kastade mig in vid 35k. Puttar in lite månadsvis och tänker hodla ett decennium eller två/tillsvidare. Funderar om det finns bättre ställen att hänga på än Kraken... Studerar diagram/tweets/youtube/forum etc konstant för att lära mig allt om detta. Tror stenhårt på krypto som alternativ till fiat. Grämer mig att jag 2010 trodde BTC endast gällde droghandel på Silk Road. Köpte en Stormtrooperbyggsats istället för 15k i maj 2010. Kunde ju lagt det på BTC ist! Hade 50k extra som jag lekte bort i en separationskris på kläder och denna förvisso ascoola Stormtrooper. Helvete...
Citera
2021-03-16, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Blir mycket spännande att se om allt krashar snart. Som en del sagt innan, nån gång tar uppgången slut.

Det enda man tänker skulle va annorulounda nu är att stora företag kommer hålla sina miljarder i bitcoin i flera år och då kommer kanske priset inte gå ner lika mycket. Men börjar de sälja av och ha misstro på marknaden, då kommer vi se ett ras som många gånger förut. 50-100% eller mer är förväntat vid sådant tillfälle.

Man måste förstå att dessa företag inte är den nervösa nybörjartradern som sitter med fingret på säljknappen och darrar. Dom går in och köper på 5, 10, 15 år. Dom köper för att dom inte har något annat att göra med pengarna och att det är rent av dåligt att sitta på cash.

Behöver dom cash (för att dom skall köpa upp någon konkurrent eller expandera), så tror jag det är betydligt intressantare att ta lån med sin krypto som säkerhet för dessa spelare.

Dom sitter helt enkelt inte och daytradar. Dom har precis köpt, och dom kommer hålla många år framöver. Oroa er inte.
Citera
2021-03-16, 22:27
Medlem
Citat:
Vad hände nu kl 13.12? Var det en val som sålde en stor laddning? Det blev ju inget kursras bara en dipp ner till 52500. Hur tolkar jag det annars?

Ta de lugnt.
Det finns support vid 51300. Lägg en stop loss på nånstans 50000-50750 med limit några hundra lägre.

Bitcoin ÄR volatil. Du bör inte lägga din stop loss för tight annat än om marknaden är på väg att toppa, annars måste det finnas svängrum på minst 10%, tycker jag...

En stop loss (S/L) på btc är för att skydda mot en snabb kraftig krasch. Det är ingen idé att skydda ditt kapital för svängningar på mindre än 7% eftersom det är mycket vanligt för btc. Det enda som händer om du har för tajt S/L är att dina BTC blir sålda en gång i veckan och sen "måste" du köpa tillbaka dem när priset studsar upp igen och då förlorar du i det långa loppet.

Lär dig vad support och resistance betyder och hur de uppstår så blir det lättare att lägga en S/L på rätt nivå. Du kan kolla på den här italienaren, han pratar inte så bra engelska, men hans trading-strategi är enkel, generell och vettig.

Transparent FX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in