2021-03-16, 16:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Wiki refererar till SAOL, och Wikipedia är världens samlade kunskap, men ok:

https://svenska.se/saol/?id=2541403&pz=7

Kännetecknade för rättshaverister är alltså att hävda sin rätt, inte att ha rätt.

De flesta rättshaverister, t ex Siw Persson, hade ju inte rätt, men trodde/tyckte de hade det.
Och Quick var ju bevisat oskyldig, bara rättshaverister som Lambertz kan fortfarande ifrågasätta det.

Ledsen att tjata men nästan alla använder ordet fel , det har INGET med haverist att göra .
Ännu ett av många ord som fått en annan betydelse i ” folkmun”

Du sa det själv, HÄVDAR sin rätt
Citera
2021-03-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnvarslut
Ni som hävdar att MÄ är från Mongoliet, har ni säkra källor på det? Har fått höra något helt annat nämligen.

Uppgiften om Mongoliet kommer nog från mig. Ev har jag förhastat mig. Håller på att kolla upp det. Vad har du hört?
Citera
2021-03-16, 16:09
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Va? Vilket målnummer är det?

Citat:
Skitsnack FU blir tillgängliga om det finns allmänintresse då man maskar målsägandes namn.
SÅ vilket målnummer var det i det målet jag skrev om tidigare?

Det enda jag hittar som passar in på din beskrivning är Svea hovr B 8144-19.
Citera
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja.
Det är två tidigare män varav en stämt henne för förtal. Sammanlagt tre tidigare ärenden (inte män) förutom Lambertz.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med "Mongol", finns det så många mongoler i Sverige? Eller är det någon liknande grupp, Uigurer? Oavsett vilket brukar dom vara fula som stryk

uigurer har inte sådana namn som förekommit i spekulationerna kring BO. i övrigt är svaret på antagandet "finns det så många av tredje världen-folkgrupp x i sverige?" nästan alltid "fler än man rimligen kunnat anta".

i det här fallet klassas nog de flesta som invandrare från kina, eftersom de flesta mongoler bor där.
Citera
2021-03-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det enda jag hittar som passar in på din beskrivning är Svea hovr B 8144-19.

Och målnumret i Uppsala Tingsrätt är då? Vad handlar målet om i målnummer B 8144-19?
Citera
2021-03-16, 16:13
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ledsen att tjata men nästan alla använder ordet fel , det har INGET med haverist att göra .
Ännu ett av många ord som fått en annan betydelse i ” folkmun”

Du sa det själv, HÄVDAR sin rätt
Haverist har inget med rättshaverist att göra.
https://svenska.se/tre/?sok=Haverist&pz=1
Citera
2021-03-16, 16:15
Medlem
JustZlatans avatar
Antagligen är hon en riktig sexbomb som män och gubbar faller lätt för. Klart att hon då ska anmäla våldtäkt när gubbslemmen inte kan kontrollera sina impulser.
Citera
2021-03-16, 16:15
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Och målnumret i Uppsala Tingsrätt är då? Vad handlar målet om i målnummer B 8144-19?

B 6378-17. I hovrätten frikänns MT från våldtäkt men fastställde gällande diverse småbrott. I TR fanns också en medtilltalad (för andra brott än våldtäkt).
Citera
2021-03-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
B 6378-17. I hovrätten frikänns MT från våldtäkt men fastställde gällande diverse småbrott. I TR fanns också en medtilltalad (för andra brott än våldtäkt).

Nej, det är inte det målet. Sorry du får nog titta mer i din lista.
Citera
2021-03-16, 16:19
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Nej, det är inte det målet. Sorry du får nog titta mer i din lista.

Ok - är du säker på månaderna och tingsrätterna du angav? (den jag gräv är inte domen från Uppsala TR från december 2018, men den påstådda våldtäkten ska ha skett då)

"Domslut oktober 2019 Svea Hovrätt och tidigare fälld för våldtäkt i Uppsala Tingsrätt december 2018."
Citera
2021-03-16, 16:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Inte följt denna tråd och orkar inte läsa igenom allt, men hur går snacket här?

Är detta ytterligare en slyna som vill ha uppmärksamhet och pengar? Eller vad handlar det om? Detta frågar jag med hänvisning till följande:

"”Anmärkningsvärt”

Enligt Expressen ska kvinnan som är målsägande i ärendet tidigare ha varit inblandad i våldtäktsärenden. I slutet av 2010-talet anmälde hon en man för våldtäkt men utredningen lades ner. Efter att hon gått ut på sociala medier med sin berättelse åtalades hon för förtal. Någon dom har ännu inte fallit men åtalet i målet ska ha varit ett av skälen till att kvinnan kom i kontakt med Lambertz. I ett tidigare ärende som Aftonbladet tagit del av dömdes en man för våldtäkt på kvinnan men friades sedan i hovrätten.

Jag vet att målsäganden varit inblandad i åtminstone tre utredningar gällande våldtäkt på fyra år och det är anmärkningsvärt och ger skäl att tänka efter lite, menar Ola Salomonsson.

Vad kvinnans tidigare rättsliga bakgrund kan ha för betydelse, om någon alls, i detta mål är fortfarande oklart. Åklagare Annika Bokefors säger om uppgifterna:

– Jag kan inte uttala mig närmare om förundersökningen eller vad som framförs rörande andra utredningar. Det jag kan säga är att vi noggrant utreder alla de uppgifter som framkommer i förundersökningen. I övrigt har jag inga kommentarer.

Åtal ska vara väckt den 26 mars."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K3PRB/goran-lambertz-ar-haktade-toppjuristen-en-studie-inifran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in