2021-03-16, 15:53
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man inte har blivit smittad eller smittat andra är definitivt en indikation på att man följt smittskyddsrestriktionerna. Vad var det förresten för restriktioner som gällde i augusti 2020?
Hon dansade på bord! Knappast rekommenderat att göra under världens största pandemi.
Om hon inte blev smittad så beror det på att andra tog avstånd! Och att ta avstånd från Ebba gör man rätt i!

Jag har inte sett några som helt bevis på att Ebba har följt smittskyddsrestriktionerna.

Om det är någon som följt smittskyddsrestriktionerna så är det Esbjörn innan Ebba kom och började spotta ut corona och säkert andra smittoämnen på honom.

Tur att Esbjörn har ett bra immunförsvar för annars kanske han inte skulle funnits idag.

Vilket var säkert vad Ebba ville. Lättare att förhandla med ett dödsbo än med en man som vet hur man står på sig!
2021-03-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Det är tydligt att du inte håller på med VVS. 6 siffriga belopp? Jo tjena.

Men visst. Ebba har politikerlön så hon vill säkert betala det för lite plåt och plaströr!

Det som kostar mest är bergvärmepumpen och borrningen såvida hon inte gör den själv!
Det är dyrast att dra in rör o montera element vid vattenburet. Den som tror annat har inte gjort det. 6 siffriga är korrekt.
2021-03-16, 15:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hur det med "generalen"? Har hon fullmakt att utse ombud åt Esbjörn?

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den börjar: eller den hon förordar och har senare med och har med om talan i rätten
Så här står det, om ni så kräver kan jag länka till en kopia, men risken är att Monica plockar bort dokumentet från docdroid, det har hon gjort tidigare.
Citat:
Generalfullmakt.

Esbjörn Bolin (personnummer) ger härmed fullmakt för Monica Pernroth-Lüllmaa (personnummer).
Eller den hon i sitt ställe förordnar, att vid domstolar och andra myndigheter, samt vid banker försäkringsbolag och andra kreditinstitut i Sverige, utföra och bevaka min talan i samtliga angelägenheter, som sammanhänga med skötseln av min ekonomi, samt kontakter med sociala och rättsvårdande myndigheteter att jämväl vid domstol då min rätt kan vara i fråga, densamma iakttaga och bevaka, att mottaga och kvittera alla uti ifrågavarande angelägenheter, mig tillkommande medel, försäkringar, handlingar och annan egendom, att försälja såväl fast som lös egendom, samt kvittera ut inneliggande värdehandlingar, samt ingå förlikning.

Ombudets laga åtgärder godkännes.

Uppsala 2020 12 01

Esbjörn namnteckning.

Bevittningar
2021-03-16, 15:57
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, jag hade otur när jag tänkte. Eller rättare sagt, minnet svek om straffsatsen för vad som krävs för att bli avsatt. Förmodligen början på en lindrigare kognitiv funktionsnedsättning.

Men du har fortfarande inte tur när du tänker. Man kan inte begå brott när man är partiledare. Därför hittas det på omständigheter för att Ebba Busch ska framstå som en ensamstående mamma, som blivit lurad av en åldring och hans ondskefulla omgivning, där ord som bedrägeri inte finns med på kartan, för de krafter som vill ha kvar Ebba Busch.

Gränsen går inte i den juridiken du efterfrågar. Där endast lag eller tvång får bort en olämplig politiker.

Gränsen går om det blir ett rättsligt efterspel, oavsett graden av förtal, oavsett om åklagaren eller Binninge driver sin talan själv. Ebbas framtid ligger i Binninges händer.
2021-03-16, 15:58
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Det är dyrast att dra in rör o montera element vid vattenburet. Den som tror annat har inte gjort det. 6 siffriga är korrekt.

Innan min fabror gick in i väggen så jobbade han med att installera värmesystem. Han var egenföretagare så nog visste han det mesta inom det. Han fakturerade aldrig mer än 4 siffriga belopp så var ni får era 6 siffriga belopp ifrån vet jag inte. Ni kanske jobbar som VVS försäljare och försöker lura folk!?
2021-03-16, 16:00
Medlem
Citat:
Innan min fabror gick in i väggen så jobbade han med att installera värmesystem. Han var egenföretagare så nog visste han det mesta inom det. Han fakturerade aldrig mer än 4 siffriga belopp så var ni får era 6 siffriga belopp ifrån vet jag inte. Ni kanske jobbar som VVS försäljare och försöker lura folk!?
Skitsnack! För en lekstuga då?
2021-03-16, 16:02
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Skitsnack! För en lekstuga då?

Det som är dyrt är om man skall styra grejer via appar i telefonen och sådant. Ett gammalt hederligt "analogt" system är det jag pratar om.
Medlem
Citat:

Ett vattenburet värmesystem med någon slags värmepump ligger alltid över 100 000:- , hur enkelt man än gör det, och hur litet huset än är.
Medlem
Citat:
Om man inte har blivit smittad eller smittat andra är definitivt en indikation på att man följt smittskyddsrestriktionerna. Vad var det förresten för restriktioner som gällde i augusti 2020?

Det som gällde var att begränsa sociala kontakter till det absolut nödvändiga, detta stod Ebba och skrek sig högröd över var för slappt samtidigt som hon själv var ute och festade loss och dansade på bord.

Under en tid där gamla människor inte får träffa sina barn och barnbarn eftersom det anses innebära för stor smittorisk springer alltså EBT hemma hos en 81-åring och tjatar om att få köpa hans gård.
2021-03-16, 16:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Hon kan sätta in element? Kostar max ett par tusenlappar om hon gör jobbet själv.

Med sin gröna mössa på sig så vill hon ju framstå som att hon är en lantlig tjej som "klarar sig själv". Då får hon leva upp till det och installerna det vattenburna värmesystemet själv.

Som sagt det kostar max några tusenlappar och några timmar i tid. Det som tar tid är att installera allting dolt så att ingen ser rör etc men det behöver hon inte bry sig om i det gamla huset. Det blir även mer charmigt om rör och sådant blir synligt. Elen är förmodligen också installerad senare och utanpåliggande.

Nu kommer det dock aldrig bli så eftersom Esbjörn kommer att vinna i rätten så alla spekulationer om vad hon skall ansluta något till är meningslösa!

Jag ser gärna att vi går samman och samlar ihop en peng till Esbjörn så att han kan installera bergvärme. Skulle vara väldigt fint att se en sådan artikel i Expressen.

Hur gör man om det är blyinfattad kulo mm järntråd a40tal? 6 A säkring typ https://imgur.com/a/jt7XTgH
Hur många element får du då dit utan att det blir för varmt
2021-03-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Ett vattenburet värmesystem med någon slags värmepump ligger alltid över 100 000:- , hur enkelt man än gör det, och hur litet huset än är.
Och att då eftermontera det i ett gammalt flervåningshus är arbetskrävande, ergo dyrt.
2021-03-16, 16:07
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det som gällde var att begränsa sociala kontakter till det absolut nödvändiga, detta stod Ebba och skrek sig högröd över var för slappt samtidigt som hon själv var ute och festade loss och dansade på bord.

Under en tid där gamla människor inte får träffa sina barn och barnbarn eftersom det anses innebära för stor smittorisk springer alltså EBT hemma hos en 81-åring och tjatar om att få köpa hans gård.

Det är dock inte bevisat att hon tjatade. Det som är bevisat är att hon lurade Esbjörn och för det skall hon betala dyrt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in