2021-03-16, 00:00
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. Tänd inga ljus där. Eldningsförbud i hela nationalparken utom angivna platser och dessutom risk för gräsbrand i nuläget.

Fyndplatsen tillhör mig veterligen inte naturreservatet eller nationalparken. Inget eldningsförbud råder heller just nu. Vill man ta sig till platsen och tända ett ljus, ja då är det inga problem. Risk för gräsbrand just nu skulle jag se som struntsnack. Det ligger som sagt snö kvar på flera ställen i området och är väldigt blött/fuktigt.

Men som sagt, vill man avlägga någon slags "homage" till Deniz och känner att man vill ta sig till platsen, lägg gärna någon blomma där istället, utan att böka runt för mycket - spara det till vildsvinen, kryllar av dem i området.
Senast redigerad av stockcock 2021-03-16 kl. 00:53.
Citera
2021-03-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Fyndplatsen tillhör mig veterligen inte naturreservatet eller nationalparken. Inget eldningsförbud råder heller just nu. Vill man ta sig till platsen och tända ett ljus, ja då är det inga problem. Risk för gräsbrand just nu skulle jag se som struntsnack. Det ligger som sagt snö kvar på flera ställen i området och är väldigt blött/fuktigt.

Men som sagt, vill man avlägga någon slags "homage" till Deniz och känner att man vill ta sig till platsen, lägg gärna någon blomma där istället, utan att böka runt för mycket - spara det till vildsvinen, kryllar av dem i området.

Platsen ligger inom Tyresta Naturreservat och där är det eldningsförud, likaså inom Tyresta Nationalpark gränser, det är ju bara att googla på kartan för att se var respektive gräns går...oansvarigt att påstå att det är ok att tända ljus.. enda ställena det är ok är de iordninggjorda grillplatserna!

Citat: /Tyresta nationalpark omges av Tyresta naturreservat, och där gäller andra regler. Du får tex plocka blommor, cykla på grusvägar (ej stigar), fiska med handredskap längs med kusten (ej Åvaviken) och du får tälta fritt enligt allemansrätten, som mest 2 dygn i följd.
DU FÅR BARA GÖRA UPP ELD PÅ DE ANLAGDA ELDPLATSERNA markerade på kartan.
Föreskrifterna för reservatet öppnar också upp möjligheter för att ordna större arrangemang med fler deltagare. Kontakta Stiftelsen Tyrestaskogen för samråd och mer information./Slut citat.
Senast redigerad av Cajsa56 2021-03-16 kl. 07:41. Anledning: lägga till text
Citera
2021-03-16, 07:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

Jag har inte varit på platsen (noll intresse av att glo på några stenar där en död man hittats), men är i nationalparken/naturreservatet i stort sett varje vecka. Platsen ligger inom parken jo, eftersom det är gamla brandområdet och det var just i nationalparken som det brann. Och det är eldningsförbud året runt i hela parkområdet. Oavsett vad man själv bedömer är risk eller ej.
Och jo, man varnar för gräsbrand nu. Jag förstår att det verkar märkligt och osannolikt men faktum är att det är väldigt lätt hänt denna tid på året. Bland annat SMHI har varningar på sin sida som gäller hela Sthlm-området.
Senast redigerad av Branogbitter 2021-03-16 kl. 07:43.
Citera
2021-03-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Shit. Inte enkelt att vara din vän, micromanagement delux. Sluta snacka skit istället.

Vad snackar du om? Det är helt otroligt att folk blir av med saker? Pass, id-kort, bankkort, telefoner osv, är det heeeeelt jävla otroligt att i princip alla blivit av med någonting av detta? Det är väl ändå ganska vanligt och en orsak till att man inte plockar på sig så mkt av värde när man t ex ska ut på krogen.
Citera
2021-03-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Intressanta frågor.
Om FM ska få nåt ansvar så bör det väl handla om en Yrkesskada, och där utgår jag från att FM hanteras som vilken arbetsplats som helst.

På vilket sätt kan FM ha påverkat det som hände.

Han har använt stulet material?
Ja det är högst sannolikt. Då måste familjen driva att han stulit, men att det var så lättåtkomligt att det är FMs fel. Tvek om familjen driver en stöld.

Är det inte självmord utan en sprängolycka under ”lek” så gäller väl i princip samma tankegång.

Är han så traumatiserad att det påverkat till självmord? Är FM ansvariga då.
Ja isåfall lär ju bilden av DA lär ju förändras isåfall

Många på forumet söker DAs eget personliga skäl till ett eventuellt självmord eller själva händelseutvecklingen kring en olycka medan mycket pekar på att det troligen finns fler "skyldiga" som kan belastas

Min teori är att man söker mörka fler detaljer kring fallet och hoppas på så vis att allmänheten ska glömma bort det eller bara komma fram till ett eget händelseförlopp och motiv som överensstämmer med ens egna uppfattning om vad som hände
GW var överraskande snar med att ge sin syn på händelsen bland annat
Citera
2021-03-16, 10:28
Medlem
Det pratas om "den andra" tråden om Deniz. Jag har inte hittat någon annan tråd om honom. Kan någon vänlig själ hänvisa mig till den?
Citera
2021-03-16, 10:35
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Det pratas om "den andra" tråden om Deniz. Jag har inte hittat någon annan tråd om honom. Kan någon vänlig själ hänvisa mig till den?
Undrar också!
Citera
2021-03-16, 10:40
Medlem
Citat:
Undrar också!

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2021-03-16, 10:41
Medlem
Citat:
Undrar också!

Citat:

Samhälle 》 Försvunna personer 》 Uppklarade försvinnanden
Citera
2021-03-16, 10:48
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Tack!
Citera
2021-03-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Samhälle 》 Försvunna personer 》 Uppklarade försvinnanden

Tack!
Citera
2021-03-16, 10:58
Medlem
Citat:
Tack!

Visste att den andra tråden fanns men har inte haft tid att läsa/följa båda så valde denna. Tänker att den här kan stängas när som helst OM det nu inte misstänks något brott?
Håller på att läsa ikapp den andra tråden och kan rekommendera! Tycker det finns mycket intressant som saknas här. Men bli inte besviken, det är bara min bedömning 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in