2021-03-13, 19:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Att du kallar mig för trög är väl rätt talande?

Ja, användare har hört av sig till henne på de mest osmakliga vis.

Inget tyder på sprängning. Det är min åsikt.

Ja, att du är extremt trög.

Bombtekniker på plats, mamman skriver på sin turkiska väns inlägg att D.A är sprängd.

"Inget tyder på sprängning"

Citera
2021-03-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Är det sannolikt att personal från Bombgruppen var där och agerade fordonsmäklare tycker du?

Har du ens sett platsen som D.A påträffats på? Det är inget ställe där det går människor eller hundar.

Javisst, de blir inringda ibland när man behöver fordon.

Jo, där och däromkring går både hundar och människor.
Citera
2021-03-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, att du är extremt trög.

Bombtekniker på plats, mamman skriver på sin turkiska väns inlägg att D.A är sprängd.

"Inget tyder på sprängning"

Håller du med om att det är osmakligt och fel att skriva som främling till en sörjande mor?
Citera
2021-03-13, 19:48
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Håller du med om att det är osmakligt och fel att skriva som främling till en sörjande mor?

Det är helt irrelevant vad jag tycker om det.

Mamma Arda har självmant skrivit på sin turkiska väns hyllningsinlägg till D.A.
Citera
2021-03-13, 19:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Va då trolla? Lugna ner er!

Det är ju stor skillnad mellan kriminaltekniker och bombtekniker. Har ni sett i media en bombtekniker i Tyresta? Har media nämnt att det fanns bombtekniker i Tyresta?
Poliser lämnade området rätt så tidigt på tisdagen och tog bort avspärningarna. Det skulle de inte gjort, om det låg en misstanke om sprängningar i området.

Han som har varit där i området, kan tycka, att det ser ut som väldens undergång.

Detta med sprängnig är nu slutdiskuterad av min del.
Blir förvånad att du som har hängt i tråden en hel del ändå missar så mycket.
Ja, det har stått i pressen att bombtekniker var där och man ser dem även på bilder. De känns igen på sina emblem, de är minst två som jag kunnat se, kanske fler.

Sedan vad de gjorde där får väl var och en ha en egen uppfattning om.
Citera
2021-03-13, 19:52
Medlem
Citat:
Det står även att de måste ta sig fram i jobbig terräng. Detta är bombgruppen bra på. Seriöst, är det därför ni tror att han sprängt sig själv? I Tyresta?

Nu har ju personen jag skrev kommentaren till sagt att bombtekniker inte var på plats och att det inte stått i media. Och nej - de flesta som tror på sprängning gör det nog av flera anledningar än så. Personligen tror jag inte hans föräldrar ljuger eller hittar på när de skrivit att han är sprängd och jag tror dessutom inte att de utgår ifrån något annat än vad de fått information om från polis och rättsläkare.
Senast redigerad av Emma-L 2021-03-13 kl. 19:56.
Citera
2021-03-13, 19:52
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Vem har gjort det? Exempel?
Säkert att du inte har missuppfattat någonting?
Kanske har du rätt men visa det.
Hoppas verkligen att ingen härifrån hör av sig till en mamma i stor sorg och chock, eller andra anhöriga.
Citera
2021-03-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vem har gjort det? Exempel?
Säkert att du inte har missuppfattat någonting?
Kanske har du rätt men visa det.
Hoppas verkligen att ingen härifrån hör av sig till en mamma i stor sorg och chock, eller andra anhöriga.

Vad vet du om hur hon vill hantera Deniz, kanske rentav själv söka sanningen om händelsen som en del av sorgearbetet?
Och det är upp till var och en att ignorera kontaktsökande individer, om det nu skulle vara oönskat
Citera
2021-03-13, 20:05
Medlem
Jag förstod såklart att vissa skulle tvivla men ja jag var där idag och nej jag är inte malmen vem nu det är.
Jag har bilder från mitt besök men vet inte om det är så givande att posta dom här, dessutom är det svårare att se på bild vad som är vad än vad det är i verkligheten.
Man kan tydligt se på platsen att det varit en sprängning, det är mörkt och sotigt på utstickens underkanter och ljust på ovankanterna.
En sprängning har skett i botten av skrevan och kraften har gått upp och ut i håligheter i stenformationen.
Även delar av DA har färdats samma väg såklart.
En kropp inhåller en hel del fett och det har satt sig på väggarna på vissa ställen och fastnat där.
I den håla jag hittade en större hudbit med tillbehör samt en benbit på ca 10 cm finns det tydliga spår av att det flugit in delar från den större hålan vid explosionen.
Jag har både sprängt och sett människor utsmetade så jag tycker det är ganska tydligt vad som skett på platsen men jag förstår att människor utan den kunskapen kanske inte ser det, ett berg kan ju se lite mörkt, ljust och fläckigt ut helt naturligt.
Mitt syfte med besöket var inte att hitta information att delge här i första hand.
Jag ville veta för egen del då jag följt detta sedan det blev känt i november. Och nu fick jag de svar jag sökte.
Platsen är riktigt ödslig så en sådan risig dag då det blåste storm i Stockholm som det gjorde både 13:e och 14:e november, att någon skulle hört explosionen i den kuperade terrängen är inte heller troligt.
Jag är ingen expert på mänskliga kvarlevor, men jag har sett en hel del och jag är dessutom själv jägare och det jag hittade idag såg då inte ut som djurdelar.
Citera
2021-03-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Jag har bilder från mitt besök men vet inte om det är så givande att posta dom här, dessutom är det svårare att se på bild vad som är vad än vad det är i verkligheten.
Det som är givande är att det ökar din trovärdighet om du kan visa att du varit på platsen.
Citera
2021-03-13, 20:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag förstod såklart att vissa skulle tvivla men ja jag var där idag och nej jag är inte malmen vem nu det är.
Man kan tydligt se på platsen att det varit en sprängning, det är mörkt och sotigt på utstickens underkanter och ljust på ovankanterna.
En sprängning har skett i botten av skrevan och kraften har gått upp och ut i håligheter i stenformationen.
En kropp inhåller en hel del fett och det har satt sig på väggarna på vissa ställen och fastnat där.
I den håla jag hittade en större hudbit med tillbehör samt en benbit på ca 10 cm finns det tydliga spår av att det flugit in delar från den större hålan vid explosionen.
Jag har både sprängt och sett människor utsmetade så jag tycker det är ganska tydligt vad som skett på platsen men jag förstår att människor utan den kunskapen kanske inte ser det, ett berg kan ju se lite mörkt, ljust och fläckigt ut helt naturligt.
Mitt syfte med besöket var inte att hitta information att delge här i första hand.
Jag ville veta för egen del då jag följt detta sedan det blev känt i november. Och nu fick jag de svar jag sökte.
Platsen är riktigt ödslig så en sådan risig dag då det blåste storm i Stockholm som det gjorde både 13:e och 14:e november, att någon skulle hört explosionen i den kuperade terrängen är inte heller troligt.
Jag är ingen expert på mänskliga kvarlevor, men jag har sett en hel del och jag är dessutom själv jägare och det jag hittade idag såg då inte ut som djurdelar.
Jag tvivlar inte och tackar för din information som bara bekräftar det jag trott från början. Har aldrig varit i en tråd där jag sett så många försökt hitta på så många helt ologiska teorier där det från första början varit självklart att det rört sig om självmord. 2000 män har begått självmord de senaste två åren och i många fall har de nära inte haft en aning varför.
Citera
2021-03-13, 20:29
Medlem
Citat:

Jag har inte tvivlat på sprängning sedan jag såg mammans kommentar men hur kan man vara säker på att han gjorde det själv och inte utsattes för brott?
Inte ens om man hade bevis på att han tog med sprängmedel från jobbet vet man med säkerhet att han har använt det. Tänk om han kände sig hotad av någon och därför tog med sprängmedel, om det nu stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in