2021-03-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. Tänd inga ljus där. Eldningsförbud i hela nationalparken utom angivna platser och dessutom risk för gräsbrand i nuläget.
Vill man tända ljus,så kan man göra det på andra platser än på fyndplatsen. Låt nu platsen återgå till sitt naturliga stilla lugn
Citera
2021-03-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02
Det mesta är borttaget,en del manipulerade bla
Citera
2021-03-15, 21:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. Tänd inga ljus där. Eldningsförbud i hela nationalparken utom angivna platser och dessutom risk för gräsbrand i nuläget.

Kan inget annat än instämma.. Risken för gräsbrand är överhängande just nu, det sista som behövs är att nån fjuttar på en bit fnöske av misstag, vips försvinner platsen där han hittades och med den även ev bevis, eller annat som polis kan ha glömt kvar/inte upptäckt än (dom verkar ju inte rekat runt ordentligt om man läser här inne..).

Så snälla, uppmana inte folk att gå ut med levande ljus i naturen för bövelen..!
Citera
2021-03-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Vill man tända ljus,så kan man göra det på andra platser än på fyndplatsen. Låt nu platsen återgå till sitt naturliga stilla lugn
Man kan ha en liten ceremoni och släcka ljusen när man åker därifrån .
Citera
2021-03-15, 21:42
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Man kan ha en liten ceremoni och släcka ljusen när man åker därifrån .
Om man är lagd åt det hållet. Nej men på riktigt nu, man får inte ens tända ljus där. Det är en skyddad nationalpark. Ljus kan man tända någon annanstans ändå, i kyrkan, på soffbordet eller annan plats.
Att uppmana till att åka ut till platsen och tända ljus känns bara fel.
Citera
2021-03-15, 22:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Alla snackarom att han har sprängts om det nu är så tror jag att han har haft sprängämnen eller granater gömda där, som han antagligen skulle hämta den dagen, på vägen ur hasandes ur grottan har en granat råkats brännas av av sig själv på något sätt. För jag förstår inte varför man ska ta livet av sig i en liten bergsskreva på sånt där sätt för? just där låter mer som jag förklarade ovanför det är vad jag tror.
Om det nu ser/såg ut så på platsen som många av oss tror, att kroppen är sprängd, minst ett ben en bra bit in i en smal spricka i berget och med skosulan mot öppningen ; ja då är din teori här den mest troliga hittills.
Citera
2021-03-15, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cajsa56
https://i.imgur.com/dPp1ir4.png

precis vad jag sagt hela tiden, en garvad militär sitter inte å glor på en snö leopard bara för att den är söt, dagen innan han dör. Självklart finns det ett samband och en röd tråd.
Citera
2021-03-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sanningen finns visst och är väldigt tydlig. Det enda som kvarstår är hur och varför det har hänt. Hur och varför är antagligen redan bekräftat av polisen, med tanke på deras tydliga ställningstagande.
Helt korrekt.
Polisen känner sannolikt till mer om hans försvinnande och skälen han kan tänkas ha haft än vad som är känt I media, därav har dom gått ut med att det inte ligger något brott bakom det hela.
Citera
2021-03-15, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Alla snackarom att han har sprängts om det nu är så tror jag att han har haft sprängämnen eller granater gömda där, som han antagligen skulle hämta den dagen, på vägen ur hasandes ur grottan har en granat råkats brännas av av sig själv på något sätt. För jag förstår inte varför man ska ta livet av sig i en liten bergsskreva på sånt där sätt för? just där låter mer som jag förklarade ovanför det är vad jag tror.

Du får väl en större tryckpåverkan på kroppen i ett relativt slutet utrymme om du använder till exempel dynamit, sannolikare att du avlider vid detonation? Slungas du iväg så är det rakt in i berget?
Citera
2021-03-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du får väl en större tryckpåverkan på kroppen i ett relativt slutet utrymme om du använder till exempel dynamit, sannolikare att du avlider vid detonation? Slungas du iväg så är det rakt in i berget?
Räcker väl att tejpa den runt huvudet då så är saken klar?
Citera
2021-03-15, 23:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Räcker väl att tejpa den runt huvudet då så är saken klar?

Förvisso, kanske han gjorde också, vi vet inte hur och vad han har gjort. Kan ju handla om psykologi också, eller ville kanske inte att någon skulle få se resultatet?
Citera
2021-03-15, 23:51
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Kan inget annat än instämma.. Risken för gräsbrand är överhängande just nu, det sista som behövs är att nån fjuttar på en bit fnöske av misstag, vips försvinner platsen där han hittades och med den även ev bevis, eller annat som polis kan ha glömt kvar/inte upptäckt än (dom verkar ju inte rekat runt ordentligt om man läser här inne..).

Så snälla, uppmana inte folk att gå ut med levande ljus i naturen för bövelen..!

Jag besökte området i helgen då jag hade vägarna förbi. Kan säga att inte ett skit kommer att brinna där nu, det ligger snö kvar på många ställen och marken är blöt. Ni snackar goja och verkar inte ha varit på platsen, eller i området. Däremot finns det ju risk framöver om vädret blir bättre.

Bättre att lägga en blombukett eller liknande, det håller jag med om. Vill någon dock tända ett gravljus eller dylikt på fyndplatsen så är det nästan 0 risk att någon brand skulle uppstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in