Citat:
Ursprungligen postat av
sno
GL har bott i samma hus i 47 år. Dvs har han bott där även då det blåst som värst kring honom. Jag kan inte se att den här vinden skulle vara avgörande för hans val av boende ens i framtiden. Hans tycks inte vara äventyrlig av sig när det gäller boendet - kanske mer när det gäller partnerval?
Om jag hade varit i GL:s kläder skulle jag ha varit extremt misstänksam om en över 40år yngre kvinna hade visat intresse för mig. Och jag skulle definitivt inte ha svarat på mail eller SMS på ett sätt som går att missförstå - särskilt när det gäller det sexuella spelet.
GL vet ju vad feminismen har gjort för juridiken i sådana här mål så han om någon borde ha varit på sin vakt.
Men hans hormoner tog väl överhand?
Mycket bra formulerat!
Har själv hört av män som arbetar på gymnasium och på högskola att som lärare är de mycket försiktiga i kontakter med unga kvinnor. De försöker alltid se till att ha kollegor i närheten och göra allt öppet med vittnen.
Tyvärr är en del unga kvinnor mycket förslagna och utnyttjar givetvis de tillgångar de har för uppnå det de vill ha, vare sig det gäller hjälp eller betyg.
Att bjuda hem en ung ensam studentska till sitt hem är en ”big no-no”. Det krävs inte mycket fantasi för att förstå vad det kan landa i.
Att GL inte gjort dessa överväganden eller förstått dessa försiktighetsåtgärder som alla i dessa positioner känner till förvånar oerhört.
Umgicks han också ensam privat i sitt hem med de åtalade när han var domare?