2021-03-16, 07:25
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, det handlar bara om att försöka få rätt och knulla sönder andras mentala utlösningar i ett ordkrig som är deras levebröd bland offer, påtagliga som påhittade. Vad de sedan gör med sina "rätt" kan man undra? Går väl varken att äta på eller knulla av? In i stjärnboken kanske? Fullbordat är namnet sa Bill till Bull. Finns någon här som inte varit ett offer var vänlig räck upp handen nu!

Plötsligt kan GL betraktas som svenskens Assange i att vara en väckarklocka på vad som är "rätt och fel" i smått och stort på denna lilla planet som består av mobila åldriga skitfabriker från dag 1, ingen glömd.

Visst var julafton en bra dag till att sätta in några frön i Merköpet som fanns där till perfektionismens sökande mot rätt val i mer och mer valsen hos svenskens humanitära snabbköp.

Jag kan väl tycka från mitt perspektiv att samtycke bara är ett påhitt då alla är utknystade till samma fabrik utan att bli tillfrågade. Såna borde väl hålla ihop tills dom cyklar i graven igen?

Men en sån enkel insikt är inte mycket värd idag när det finns Google, Media, Makten och alla "om" som vet hur det borde vara. Fittor och bomber är det som råder som vanligt mot graven.

Naturen bävar och nickar tyst i samförstånd!

Tack GL, Trump och Flashback som rört omkring i det mentala träsket!

Red: Om ngn undrar så är ställningen fortfarande 0 med-mot 0

Vilket obegripligt svammel!
Citera
2021-03-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vet vi något om deras relation? Han skulle kunna vara hennes far, snedknullat med hennes mamma då, och ha förgripit sig på henne under många år. Sedan så berättar hon slutligen för en väninna. Då gör väninnan en polisanmälan. En spekulation så god som någon.

Jag tror att aftonbladets rubriker skulle ha sett annorlunda ut ifall det var så som du spekulerar.

Min teori är att det handlar om en relation med ömsesidig tanke om möjlighet till utnyttjande av den andre. Lambertz trodde sig vara smart när han söp kvinnan under bordet. Kvinnan anser sig vara smartare när hon nu efteranmäler och drar "toppjuristen" ner i diket.

OM det nu är så att kvinnan är juridikstuderande överhuvudtaget så redan det faktum att hon skulle ha sett upp till Lambertz av alla toppjurister i landet gör henne lite suspekt. En juridikstuderande måste ha läst tidningsartiklar och sett tv-intervjuer av den här dåren. Är man intresserad av juridik då borde man fatta att mannen trots gedigna kunskaper av juridik är oförmögen att tänka klart och rättvist.

Det kommer onekligen bli intressant när skiten hamnar i en rättegång. Lambertz kommer att neka in i kaklet oavsett om man skulle kunna presentera videobevis och några dussin vittnen..
Citera
2021-03-16, 07:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av constant
HON ANMÄLDE INTE, OCH ANMÄLAN SKEDDE INTE EFTER LÅNG TID.

Fan att det ska vara så svårt att ta in.
Helt otroligt, det har klart och tydligt stått från ruta ett att anmälan kom in under december 2020, jag tror den kom in dagen efter alternativt 2 max 3 dar efter.

Det som vore intressant att veta är när GL blev informerad om anmälan, var det först just vid anhållandet eller har GL vetat detta under en tid?
Citera
2021-03-16, 07:50
Medlem
Mullrets avatar
Ifall skadestånd skulle slopas så skulle nog 50% av "våldtäkterna" aldrig anmälas.
Känns som penningen är en morot för anmälarna.

Nåväl, GL har en golgatavandring att se fram emot. På en rejält stenig väg.
Citera
2021-03-16, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mw9
GL har nu insett att det vara aningen risky att ta hem tveksamma damer eller någon alls om man aer 71 år. Det aer inte särdeles klokt i Sverige det. Han kommer med lite hårt arbete att klara sig undan med andan i halsen, det föreligger ju de facto inga riktiga bevis utom egen utsago (från en som erhåller skadestånd vid dom) och lite svenskt tidsenligt hittepå, men oddsen på att GL stannar i Sverige efter sitt frikännande aer nog nära noll.
Sannolikt kommer han att använda sina juridiska kunskaper och sin tid i häktet i Sverige till att motanmäla julfirerskan för förtal och han kanske rentav vinner. Sveriges kvinnor kan ju hoppas på det innan det liksom blir helt stängt för samvaro i Sverige alls.
GL har dock nog redan insett att emigration blir det enda vettiga för honom framöver. Han kan ju leva bra i många år till, men inte i Stockholm oavsett utgång av rättegången. Aeven vid friande dom kommer det att heta "ingen rök utan eld" och hans politiskt korrekta polare aer borta med vinden.

GL har bott i samma hus i 47 år. Dvs har han bott där även då det blåst som värst kring honom. Jag kan inte se att den här vinden skulle vara avgörande för hans val av boende ens i framtiden. Hans tycks inte vara äventyrlig av sig när det gäller boendet - kanske mer när det gäller partnerval?

Om jag hade varit i GL:s kläder skulle jag ha varit extremt misstänksam om en över 40år yngre kvinna hade visat intresse för mig. Och jag skulle definitivt inte ha svarat på mail eller SMS på ett sätt som går att missförstå - särskilt när det gäller det sexuella spelet.

GL vet ju vad feminismen har gjort för juridiken i sådana här mål så han om någon borde ha varit på sin vakt.

Men hans hormoner tog väl överhand?
Citera
2021-03-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vilket obegripligt svammel!
Ja, utan egen personkännedom är det tydligen så för dej och lättare att fantisera om mej. Ganska vanligt men tar inte det snurriga dramat vidare i min bok. Tråden handlar fortfarande om fantasier om fantasier julafton anno 2020 hos GL. Försök läs sakta och ta in vad jag skrev om du vill förstå mer av dramat som det fantiseras om. Jag serverar grunden att stå på.
Citera
2021-03-16, 07:55
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ifall skadestånd skulle slopas så skulle nog 50% av "våldtäkterna" aldrig anmälas.
Känns som penningen är en morot för anmälarna.

Nåväl, GL har en golgatavandring att se fram emot. På en rejält stenig väg.
Vet du vad skadeståndet ligger på vid våldtäkt?
Citera
2021-03-16, 07:55
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, utan egen personkännedom är det tydligen så för dej och lättare att fantisera om mej. Ganska vanligt men tar inte det snurriga dramat vidare i min bok. Tråden handlar fortfarande om fantasier om fantasier julafton anno 2020 hos GL. Försök läs sakta och ta in vad jag skrev om du vill förstå mer av dramat som det fantiseras om. Jag serverar grunden att stå på.
Björn Ranelid?
Citera
2021-03-16, 08:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vet du vad skadeståndet ligger på vid våldtäkt?

Visserligen inget jättebelopp, men välkommet för alla och envar. Alla vill nog klämma ut maximalt ur en anmälan.
Citera
2021-03-16, 08:10
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Visserligen inget jättebelopp, men välkommet för alla och envar. Alla vill nog klämma ut maximalt ur en anmälan.
Vad är beloppet då? Om du inte vet, ta reda på det och svara här sen. Är du själv villig att gå igenom en rättsprocess för det beloppet?
Citera
2021-03-16, 08:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Helt otroligt, det har klart och tydligt stått från ruta ett att anmälan kom in under december 2020, jag tror den kom in dagen efter alternativt 2 max 3 dar efter.

Det som vore intressant att veta är när GL blev informerad om anmälan, var det först just vid anhållandet eller har GL vetat detta under en tid?
Enligt Sjöshult på Expressen kom anmälan in i början av januari.

Samlaget, som både MÄ och GM vidgår, ägde rum natten mellan torsdag 24 och fredag 25 december. Sedan har det väl varit fram och tillbaka med SMS-konversation mellan kontrahenterna (att sådan finns har vidgåtts av åklagare). Under upptakten till nyår på torsdag 31 har väl MÄ (eftersom hon är kvinna) velat "berätta" för en "väninna" om vad som hänt, för att få "stöd" och "bekräftelse" och "bli sedd".

MÄ har nog inte velat anmäla det här, eftersom hon efter en rättegång - oavsett hur den slutar och oavsett om hon har rätt i sak - är helt bränd karriärmässigt i Sverige.

"Väninnan" (som likt alla kvinnor är "beskäftig" och "lägger sig i" saker hon inte har med att göra) har anmält det hela efter helgen, någon gång from måndagen 4 januari. Detta var viktigt för "väninnan" eftersom hon ville "ställa upp" och eftersom "män med makt" inte ska få "bete sig hur som helst".

Vad gör polisen? Ja, eftersom MÄ i samtal berättade att hon blev påsatt av GM när hon var "däckad" och att hon i övrigt lät trovärdig, så måste detta behandlas som en möjlig våldtäkt enligt brottsbalkens 6 kapitel, första paragrafen. Förundersökning inleddes i början av januari och nu är GM häktad.
Citera
2021-03-16, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Enligt Sjöshult på Expressen kom anmälan in i början av januari.

Samlaget, som både MÄ och GM vidgår, ägde rum natten mellan torsdag 24 och fredag 25 december. Sedan har det väl varit fram och tillbaka med SMS-konversation mellan kontrahenterna (att sådan finns har vidgåtts av åklagare). Under upptakten till nyår på torsdag 31 har väl MÄ (eftersom hon är kvinna) velat "berätta" för en "väninna" om vad som hänt, för att få "stöd" och "bekräftelse" och "bli sedd".

MÄ har nog inte velat anmäla det här, eftersom hon efter en rättegång - oavsett hur den slutar och oavsett om hon har rätt i sak - är helt bränd karriärmässigt i Sverige.

"Väninnan" (som likt alla kvinnor är "beskäftig" och "lägger sig i" saker hon inte har med att göra) har anmält det hela efter helgen, någon gång from måndagen 4 januari. Detta var viktigt för "väninnan" eftersom hon ville "ställa upp" och eftersom "män med makt" inte ska få "bete sig hur som helst".

Vad gör polisen? Ja, eftersom MÄ i samtal berättade att hon blev påsatt av GM när hon var "däckad" och att hon i övrigt lät trovärdig, så måste detta behandlas som en möjlig våldtäkt enligt brottsbalkens 6 kapitel, första paragrafen. Förundersökning inleddes i början av januari och nu är GM häktad.

Anmälan är inne 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in