2021-03-14, 14:28
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej. Dom skulle avslöja det hela i domstolen, sista dan. Hon berättar då att inget hände sexuellt. Dom har skrivit redogörelse för vad som hände och inte hände. Och att dom planerat där har i månader. Och varför. Hon ska skriva uppsats om detta. Han en bok om detta. Räknar med att åker runt och föreläser. Han har fått revansch. För det där med den där idiot som inte mördat all, som han borde gjort.

Dom gifter sig efter ett år. Hon öppnar firma och försvarar våltäcktsanklagande kvinnor. För toppgage. Han har nämligen fällt en 12 taggare redan.

Är detta inte fallet, så läser ändå BO denna text och kanske tar sig en funderare....
Och ser fram mot att lansera den för Göran. Som nappar. Allt att vinna.

Glöm då inte vem som kom på detta. En rimlig provision önskas.
Nej, du fabulerar. Dessutom är det du beskriver fortfarande brottsligt.
Citera
2021-03-14, 14:28
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju lika gärna vara något ICKE-belastande. Att dom fortsatt som vanligt att prata juridik & väder efter händelsen, som om inget hade hänt.
Det tror jag inte. Åklagaren har nämnt att det finns ”elektronisk kommunikation”, som främst skett efter det påstådda brottet och som har betydelse i ärendet. Eftersom informationen kommer från åklagaren innehåller kommunikation saker som styrker åklagarens linje.
Citera
2021-03-14, 14:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det tror jag inte. Åklagaren har nämnt att det finns ”elektronisk kommunikation”, som främst skett efter det påstådda brottet och som har betydelse i ärendet. Eftersom informationen kommer från åklagaren innehåller kommunikation saker som styrker åklagarens linje.
Jag tänkte mest på att häktningsförhandlingen drog ut på tiden & att Lambertz enligt uppgift hade mycket uppgifter att komma med.
Citera
2021-03-14, 14:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Är väl inte så konstigt att könsrollerna är
olika. Kvinnor har inte förmåga att våldta. I
varje fall inte sexuellt , Visst köra upp en pinne i röven ,för att skada kan de göra
Självklart kan kvinnor våldta män: t ex kan de utföra oralsex på mannen eller penetrera hans anus med fingrarna.
Även om somliga män skulle älska att bli väckta av att en kvinna utför oralsex på dem är det inte självklart att alla män skulle uppskatta det utan det kan vara våldtäkt.
Citera
2021-03-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Under meetoo uppropen så hördes även juristbranschen av sig. (2017-10-14).

Ett citat som är lite intressant. Kan det finnas en koppling?

”Jag blev bjuden på ansenliga mängder alkohol på en privat middag hos en föreläsare på juristprogrammet och somnade på hans soffa. När jag vaknade hade alla andra gått hem och han hade sex med mig. Efteråt erbjöd han sig att ringa en taxi. Personen ifråga har även arbetat som hovrättsdomare.”

Hovrättsdomare är nog inte det första som dyker upp i tankarna när någon nämner Lambertz, eftersom han har varit både justitieråd och justitiekansler.
Citera
2021-03-14, 14:46
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
225 sidor i en tråd om en jurist som ev har begått en våldtäkt, och inte tillstymmelse till namn på brottsoffret.

Flashback var bättre förr.
Har du önskat namnet på ett brottsoffer som hade blivit våldtagen av en invandrare också? Eller gillar du generellt att kvinnor bär skuld till alla våldtäkter och vill shama dem?
Citera
2021-03-14, 14:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Har du önskat namnet på ett brottsoffer som hade blivit våldtagen av en invandrare också? Eller gillar du generellt att kvinnor bär skuld till alla våldtäkter och vill shama dem?

Det är lite skillnad mellan överfallsvåldtäkter och ångersex.
Citera
2021-03-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukStruma
Hovrättsdomare är nog inte det första som dyker upp i tankarna när någon nämner Lambertz, eftersom han har varit både justitieråd och justitiekansler.

Mjaa..lite bränns det kanske? Fast jag är okunnig på de exakta tjänstebenämningarna.

"Efter att ha arbetat som lärare vid Juridiska institutionen i Uppsala och tjänstgöring som tingsnotarie vid Uppsala tingsrätt övergick han till domstolsbanan och utnämndes till hovrättsassessor i Svea hovrätt 1989."

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lambertz

"Assessor är i Sverige en färdigutbildad domare som ännu inte har ordinarie tjänst"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Assessor
Citera
2021-03-14, 14:53
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det låter väldigt osannolikt, en intellektuell man tappar inte omdömet på det sättet under en berusning. Man vet vad som gäller och att det med all sannolikhet blir en anmälan.
Trots ovanstående påstående att intellektuella inte tappar omdömet under berusning händer det.
Det är mycket osannolikt att GL blir frikänd.
Tydligen finns stark bevisning.
Citera
2021-03-14, 14:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nej, du fabulerar. Dessutom är det du beskriver fortfarande brottsligt.
Klart jag fabulerar. Men vilken chock om det visar sig stämma. Brottet blir ett helt annat.

Dagens scenario skulle kallats fabulation, om nu någon fantiserat om det innan det hände. Är så bort väggen tokigt, saknar allt förnuft och rimlighet.
Man blir inte så full att man gör sånt m man är en omdömesgill person och man anmäler inte den som gjort ett sånt dumt försök, om man är en smart och sansad kvinna. Oberoende av hur upprörd man blir.
Nån konstigt är det.
Citera
2021-03-14, 15:02
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Trots ovanstående påstående att intellektuella inte tappar omdömet under berusning händer det.
Det är mycket osannolikt att GL blir frikänd.
Tydligen finns stark bevisning.

2-4 år i brummen trodde GW.. GL blir nog poppis i sitt förvar. Kan driva rejält med rättsväsendet genom kluriga inlagor för sina medfångars räkning. Han kan ha egen business på fängelset. Framtiden ser både mörk och ljus ut, samtidigt.
Citera
2021-03-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Vad lätt det är att se den utsatta som skyldig. Om det skulle vara som du säger skulle han ha sett till att det aldrig hänt. Hon var dessutom i beroendeställning till honom. Sen undrar jag vad hon skulle ha för ”glädje”av att göra som du skriver? Förutom att han sagt att han var hennes bonuspapoa var han en av landets högsta jurister eller har varit.
Och menar du att män aldrig ljuger.? I synnerhet om de är gärningsmän. Och han är faktiskt häktad

Att han är häktat betyder ingalunda att han är skyldig. Och vad har är det som säger att HON inte ljuger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in