Citat:
Eventuellt.
Men knappast troligt att bli kastad i fängelse för att ha raderat information som utredande myndigheter inte ens vet karaktären av, än mindre om den skulle ha kunnat visat sig vara av värde för utredningen.
Så: Nej, det håller inte.
OffT: Det finns visserligen några länders poliskårer jag inte skulle vilja hamna i onåd hos och två av dem ligger i Europa. Det ena landet är Serbien, det andra är Belarus.
OnT: Kontot Fröken_Sverige hävdade att "de flesta" länderna skulle kastat JG i fängelse om han i dessa skulle ha raderat info medan han var under förhör.
Frk SE har inte lämnat exempel på ett enda land.
Du skriver om 'mened' som ett möjligt brott.
Fast 'mened' förutsätter att du "placerats" under ed. Av det följer att du måste tala sanning, men innebär ju inte att du skulle vara förhindrad att radera info.
Men knappast troligt att bli kastad i fängelse för att ha raderat information som utredande myndigheter inte ens vet karaktären av, än mindre om den skulle ha kunnat visat sig vara av värde för utredningen.
Så: Nej, det håller inte.
OffT: Det finns visserligen några länders poliskårer jag inte skulle vilja hamna i onåd hos och två av dem ligger i Europa. Det ena landet är Serbien, det andra är Belarus.
OnT: Kontot Fröken_Sverige hävdade att "de flesta" länderna skulle kastat JG i fängelse om han i dessa skulle ha raderat info medan han var under förhör.
Frk SE har inte lämnat exempel på ett enda land.
Du skriver om 'mened' som ett möjligt brott.
Fast 'mened' förutsätter att du "placerats" under ed. Av det följer att du måste tala sanning, men innebär ju inte att du skulle vara förhindrad att radera info.
Hade jag haft bevis på att JG brutit mot lagen hade det naturligtvis lämnats in till polisen. Vad beträffande raderingen så är det ju något polis och åklagare vet om. Finns en inskickad motion angående att göra det straffbart att försvåra en utredning. Har dock inte hört att det är någon lag som skulle ha trätt i kraft. Det kanske vore på sin plats.
Med tanke på JGs mycket märkliga besök i Tingsrätten så skulle det inte förvåna mig om han farit med någon osanning på SDs inrådan. Heller inte om han åker dit för skyddande utav brottsling om SD börjar snacka.