2021-03-08, 18:05
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
En person drog mig upp när jag var död. Min framtid var död. Idag förstår jag det men då var jag för ung för att inse det. En person kom in i mitt liv och gav mig mening och syfte. Jag betydde helt plötsligt något för någon eller några. Sen vad det var jag betydde behövde jag inte lägga någon värdering i. Det var något och något var bättre än inget. Jag har försökt att berätta men har blivit tystad. Jag har sett personer bli märkbart obekväma till den grad att allt kändes som mitt fel. Jag tystnade efter någon enstaka mening och åren gick.

Idag har jag ingenstans att ta vägen. Jag återvänder i form av verkliga handlingar eller i drömmar som vrider om i magen och ger en obehaglig känsla av skuld. Har jag bedragit den personen som räddade mig från det hemska? Kanske hade jag inte levt om det inte vore för den personen? Eller var jag så nedbruten att det var enklare att hjärntvätta en sådan som mig? Är mitt tragiska öde en konsekvens av den här personen?

Jag betraktas som en icke funktionell individ vars trauman aldrig erkänns. Skulden läggs på mig genom diagnoser som saknar grund. Är det ett sådant liv jag vill leva? Kommer någon att ta sig tid att verkligen lyssna på mig en dag? Jag är komplext traumatiserad.

Vad är ett normalt liv? Vad är normala känslor? Jag saknar referenser. Jag kanske hade det bra förut? För vad är det för liv jag har levt de senaste tio åren? Vilken väg ska jag gå? Hur kommer jag vidare?

Ingen kommer att kunna komma med pekpinnar. Ingen psykolog kommer någonsin att kunna berätta hur jag ska tänka eller känna inför det som har hänt mig under mitt liv. Det finns inget facit för vem jag ska vara som person. Den insikten är något som narkotikan har givit mig. I mitt fall LSD.

Jag vet att min barndom var trasig och att mitt liv som tonåring inte riktigt blev som jag hade tänkt mig, men jag hade det bra när jag flydde föräldrarna och "hamnade snett" som vanliga dödliga skulle komma att antyda. Men vad är det som säger att jag uppfattade det så?

Personen som drog mig upp i tonåren förklaras som icke sympatisk. Personen gjorde fel enligt svenskt lag. Men givet min dåvarande situation blev livet mycket lättare för mig. Jag lånade lite av själen för att rädda min framtid på personens begäran.

LSD kom in i mitt liv ett okänt antal år senare och sa att jag inte behövde välja sida. Jag behöver inte intala mig själv att personen gjorde fel genom påtryckningar från psykologer. Jag kan stå där i mitten och kolla på pappren från tingsrätten och tänka "ja, det där hände mig men jag behöver inte tycka illa om personen på någon annans begäran." För det var det som underförstått förväntades av mig. Men det var att förvänta sig för mycket, och jag kan leva med det.

får jag pm:a dig så kan jag prova att prata med dig?
Citera
2021-03-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
...

Blev du "groomad"? Låter lite som det, men jag kan ju ha helt fel.

OnT: Under isen igen. Fuck Cancer! Att släppa taget är det svåraste.
Citera
2021-03-10, 07:37
Avslutad
Hade hellre gjort en lobotomi och sluppit den här jävla sörjan med prover hit och prover dit. Ju äldre en blir desto sjukare blir man, vilket jävla skämt ändå.
Citera
2021-03-12, 07:49
Medlem
snivlems avatar
rätt så jävla uppenbart svar på den här frågeställningen......

men om jag är på vippen att börja hänga med en gammal polare igen efter att det skar sig kapitalt för några år sedan, men allt jag känner är fet oro, ångest och en klump i magen då ska skita i det såklart ?!?!

man är ju alltid två om saker som händer, vi har båda bett om ursäkt men jag blev fett backstabbad och till en början veerka han ändrat sig men nu har vissa saker uppenbarat sig mellan raderna när vi snackat i telefon ... han har förutfattade meningar om mig som helt enkelt inte stämmer, och nästa gång jag inte gör nåt som inte matchar vad han vill så får man väl höra all möjlig skit igen....

ja jag låter allt va luddigt värre här ..... men.

jag har förlåtit på riktigt, men det betyder väl inte att jag måste börja umgås, han är förlåten men jag vill aldrig va i samma rum igen, som sagt oro och bristande tillit .....

finns det nån slags lista med punkter man kan skriva upp för o bocka av för o nackdelar? jag är kass på sånt här och blivit utnyttjad på flera knasiga sätt många gånger.
Citera
2021-03-12, 11:11
Medlem
Jag har en mur runt mig, som verkligen ingen kan komma igenom... Går miste om relationer och vänskap på grund av det. Funderar på varför jag försöker leva upp dag in och dag ut. Allt blir bara skit.
Citera
2021-03-15, 21:05
Medlem
--Blackbird--s avatar
Har fått nog av livet och förlorat hoppet. Vill inte leva längre. Tanken på att leva ända fram tills naturlig död är outhärdlig.
Men samtidigt vill jag inte ta livet av mig.
Så vad fan ska man göra.
Omöjligt/låst läge. Som ett fängelse.
Citera
2021-03-15, 21:20
Bannlyst
är otroligt låg här i dag
Citera
2021-03-15, 23:37
Medlem
Ånger och skuldkänslor. Önskar så att jag kunde vrida tillbaka tiden flera år och göra vissa saker annorlunda. Och ta bort den smärtan som jag kan ha orsakat genom mina handlingar. Och jag borde inte ha tagit dig för givet som jag ändå gjorde ganska ofta för att du alltid fanns där, och för att jag inte pallade trycket ibland med allt svårt och stressigt i vardagen.

Den 25 sept 2019 var den absolut värsta dagen i mitt liv då du fick din sista måltid där jag tog med diverse gott som du annars inte fick äta och skulle bli sjuk av.. Du blev otroligt glad över maten, överhuvudtaget över att komma bort nånstans, få åka tåg och visste inte ens vad som väntade dig. Du tog dina sista andetag på pläden vi tog med hemifrån omgiven av dina favoritleksaker och jag tvekade till och med med godkännandet av sista avlivningssprutan. Låg sen på golvet bredvid dig en bra stund, strök din silkeslena vackra päls och bad dig om förlåtelse bland annat. När de bar iväg din livlösa kropp så fick du med dig dina leksaker så att du inte skulle vara helt ensam i väntan på kremering. Och 2,5 dygn senare så tror jag att du besökte mig för att jag kände din närvaro en kort stund precis bredvid mitt ansikte som att du ville något.

Jag är så ledsen för att jag gav upp om dig V och gav upp om allt bra mycket tidigare, allt blev bara så fel... men är så tacksam för åren jag fick med dig även om det var tufft. Saknar att kunna öva tricks med dig och mycket mer. Inget är sig likt utan dig, det var inte ens meningen att jag skulle vara kvar utan dig så länge. 😢 😢
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-15 kl. 23:40.
Citera
2021-03-15, 23:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Har fått nog av livet och förlorat hoppet. Vill inte leva längre. Tanken på att leva ända fram tills naturlig död är outhärdlig.
Men samtidigt vill jag inte ta livet av mig.
Så vad fan ska man göra.
Omöjligt/låst läge. Som ett fängelse.

Rekommenderar att du förstår ditt lidande, framförallt varför det uppstår inom dig, sedan när du förstår det så konstruerar du metoder och discipliner för att undvika att orsaka det. Den största delen utav ens lidande orsakas av tankar, det räcker med att tänka tanken att man inte vill leva så manifesterar man lidande eftersom tanken är i direkt motkontrast med det redan existerande tillståndet man befinner sig i, vilket är ett levande tillstånd, och när tanken manifesteras i en sådan tydligt motkonstrast mot det existerande tillståndet så uppstår inre dissonans och detta i sin tur orsakar lidande.

Du klargör detta väldigt tydligt i meningen: "Tanken på att leva ända fram tills naturlig död är outhärdlig"

Lösningen är således att inte tänka den tanken eller andra tankar med liknande eller relaterat innehåll.
Jag rekommenderar att utöva meditation med syftet att träna att upphöra tankeverksamheten, detta kommer att hjälpa dig.
Citera
2021-03-15, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ånger och skuldkänslor. Önskar så att jag kunde vrida tillbaka tiden flera år och göra vissa saker annorlunda. Och ta bort den smärtan som jag kan ha orsakat genom mina handlingar. Och jag borde inte ha tagit dig för givet som jag ändå gjorde ganska ofta för att du alltid fanns där, och för att jag inte pallade trycket ibland med allt svårt och stressigt i vardagen.

Den 25 aug 2019 var den absolut värsta dagen i mitt liv då du fick din sista måltid där jag tog med diverse gott som du annars inte fick äta och skulle bli sjuk av.. Du blev otroligt glad över maten, överhuvudtaget över att komma bort nånstans, få åka tåg och visste inte ens vad som väntade dig. Du tog dina sista andetag på pläden vi tog med hemifrån omgiven av dina favoritleksaker och jag tvekade till och med med godkännandet av sista avlivningssprutan. Låg sen på golvet bredvid dig en bra stund, strök din silkeslena vackra päls och bad dig om förlåtelse bland annat. När de bar iväg din livlösa kropp så fick du med dig dina leksaker så att du inte skulle vara helt ensam i väntan på kremering. Och 2,5 dygn senare så tror jag att du besökte mig för att jag kände din närvaro en kort stund precis bredvid mitt ansikte som att du ville något.

Jag är så ledsen för att jag gav upp om dig V och gav upp om allt bra mycket tidigare, allt blev bara så fel... men är så tacksam för åren jag fick med dig även om det var tufft. Saknar att kunna öva tricks med dig och mycket mer. Inget är sig likt utan dig, det var inte ens meningen att jag skulle vara kvar utan dig så länge. 😢 😢

Att förlora husdjur/människans ända riktiga vän , är alltid tungt , otroligt tungt , jag drömmer ännu ofta om min

han besöker mej i mina drömmar och jag besöker han i bland , i skogen vid sjön , och

hans bästa plats och sista vila .
Senast redigerad av iq144 2021-03-15 kl. 23:49.
Citera
2021-03-15, 23:50
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Rekommenderar att du förstår ditt lidande, framförallt varför det uppstår inom dig, sedan när du förstår det så konstruerar du metoder och discipliner för att undvika att orsaka det. Den största delen utav ens lidande orsakas av tankar, det räcker med att tänka tanken att man inte vill leva så manifesterar man lidande eftersom tanken är i direkt motkontrast med det redan existerande tillståndet man befinner sig i, vilket är ett levande tillstånd, och när tanken manifesteras i en sådan tydligt motkonstrast mot det existerande tillståndet så uppstår inre dissonans och detta i sin tur orsakar lidande.

Du klargör detta väldigt tydligt i meningen: "Tanken på att leva ända fram tills naturlig död är outhärdlig"

Lösningen är således att inte tänka den tanken eller andra tankar med liknande eller relaterat innehåll.
Jag rekommenderar att utöva meditation med syftet att träna att upphöra tankeverksamheten, detta kommer att hjälpa dig.
Det finns inget som hjälper, inklusive ditt råd.
Men tack ändå.
Livet är inget annat än en plåga, så naturen är en sadist.
Även utan tankar skulle jag lida, p.g.a. hurdant mitt liv är.
Citera
2021-03-16, 00:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Det finns inget som hjälper, inklusive ditt råd.
Men tack ändå.
Livet är inget annat än en plåga, så naturen är en sadist.

Tänker du att det inte finns något som hjälper hindrar du dig från att frigöra dig från ditt lidande, denna tanke är en bidragande orsak till ditt "fängelse".

Å andra sidan tror jag inte innerst inne du är övertygad om att det inte finns något som hjälper, för om du var det skulle du inte ha bett om hjälp genom att skriva "så vad fan ska man göra" i ditt första inlägg, för vad finns det för poäng i att fråga vad man ska göra för att lösa sitt problem när man vet att inte finns någonting man kan göra åt det? Ingen inte sant?

Livet kommer fortsätta att vara en plåga tills du lär dig att bemästra lidandet inom dig, detta är en oerhört fundamental skicklighet man måste lära sig i livet eftersom livet är lidande, och ju skickligare du blir i detta, desto skickligare blir du på att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in