2021-03-15, 14:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det tror jag också att Lindén ”vet”. Vet inte om det är brukligt att man håller det försvarstalet när ett domslut skall presenteras som han gjorde.

Det är klart även han vet det. Det var nog därför denna pressträff skedde. Akward...

Jag har inte hört en enda person (IRL), som tror något annat än att det är SD och eventuellt någon annan i hans närmaste sekt, som mördat LW.

#TeamÅsaHiding

Dagen efter LW mördats, tycks vara den enda dagen på minst sex år som SD inte försökte kontakta henne.
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-03-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja och nej. Det ska ha funnits blodfläckar men de hörde inte till LW.
Okej, vad vet du mer om förekomst av blod hos Lena?
Du skriver att det inte är Lenas, då är det testat, men det matchar ingen i utredningen?
Citera
2021-03-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S förklarade blodspåren på sulorna med att han trampat på mordplatsen minst 10-tal ggr efter att avspärrningarna hävts. En gång tog han t o m med sig största smarta dottern som ville se platsen.

Kanske dottern misstänker pappa för att föräldrarna hennes sagt att han var den sista som såg L o att den lilla nyckeln de hittade hemma skulle vara planterad av någon som ville sätta dit honom.

Lilla nyckeln hör till cachen som skulle sättas upp på mordplatsen kanske?

Dotter T borde höras och de borde kollat hur S rörde sig efter de kom hem från Arlanda. Verkar inte glasklart med var han befann sig när L hittades.
Hon borde absolut höras, men är under 18 år samt det handlar om att vittna gällande sina föräldrar, så vem vet, hon kanske pratar när hon är myndig, om vad som faktiskt hände hemma..
Citera
2021-03-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sannolikt finns det INGET som stöder den teorin. Och har så heller inte gjort under dessa snart tre år. Åtminstone så väntar jag på bevis för ett enda tecken som leder åt det hållet. Polisen och åklagaren med, skulle jag tro.

Ändå slutar aldrig den desperata kören.

"Allt var LW´s fel"

"Hade hon lyssnat på Gud, så hade detta inte hänt"

Åtminstone SD är TOAST! Om inte i HR (vilket jag hoppas han blir redan där), så kommer de aldrig sluta att jaga honom. De vet att det är han. Och kanske någon mer.

Och sen de som har ljugit och härjat i förhör och rätten. I de flesta länder skulle JG sitta i fängelse nu, för att han raderade information mitt UNDER ett polisförhör. Vilken mupp.

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...ALLA letade efter LW - utom SD
https://forumbilder.com/i/ro6E

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången gällande det brutala mordet på 3-barnsmamman LW:
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Ang det fetade:
Det är väl att hoppas på alldeles för mycket om jag ber dig exemplifiera åtminstone några av dessa länder? Väl?

Och vilken brottsrubricering tänker du dig? Kanske typ: "Genom radering av för oss inom Polisen helt okänt material, på ett allvarligt vis försvårat vårt utredningsarbete"
Citera
2021-03-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Okej, vad vet du mer om förekomst av blod hos Lena?
Du skriver att det inte är Lenas, då är det testat, men det matchar ingen i utredningen?

Det var falskt alarm, stod en del om det i tråden i ett tidigt skede. Inga blodfläckar som fanns på BO utan i anslutning till bostaden, ev utanför, har jag för mig.
Citera
2021-03-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var falskt alarm, stod en del om det i tråden i ett tidigt skede. Inga blodfläckar som fanns på BO utan i anslutning till bostaden, ev utanför, har jag för mig.

Å andra sidan: om det nu var som Moralensväktare skrev, att det "enl säkra källor" hittats blodfläckar både inne hos BO och utomhus, så borde det väl ha undersökts och lämnats en förklaring till fläckarna.
Citera
2021-03-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S förklarade blodspåren på sulorna med att han trampat på mordplatsen minst 10-tal ggr efter att avspärrningarna hävts. En gång tog han t o m med sig största smarta dottern som ville se platsen.

Kanske dottern misstänker pappa för att föräldrarna hennes sagt att han var den sista som såg L o att den lilla nyckeln de hittade hemma skulle vara planterad av någon som ville sätta dit honom.

Lilla nyckeln hör till cachen som skulle sättas upp på mordplatsen kanske?

Dotter T borde höras och de borde kollat hur S rörde sig efter de kom hem från Arlanda. Verkar inte glasklart med var han befann sig när L hittades.

Varför besöker han mordplatsen så många gånger?
Vad vill han återuppleva?
Citera
2021-03-15, 18:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Blodsmak i munnen?

Eller blodig sex på kontoret?

Citat:
"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."

Seriemördare brukar besöka brottsplatsen så ofta de kan. Vanliga människor brukar kanske vilja se platsen en nära mördats på. En gång. Att återvända brukar inte locka, tvärtom.

Han letar inte efter henne när hon är borta. Han ringer eller söker henne inte alls. Men han besökte mordplatsen 10 gånger? Gud vet hur många gånger han har besökt den igen, efter att han släpptes?

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Blodsmak i munnen?

Eller blodig sex på kontoret?

Seriemördare brukar besöka brottsplatsen så ofta de kan. Vanliga människor brukar kanske vilja se platsen en nära mördats på. En gång. Att återvända brukar inte locka, tvärtom.

Han letar inte efter henne när hon är borta. Han ringer eller söker henne inte alls. Men han besökte mordplatsen 10 gånger? Gud vet hur många gånger han har besökt den igen, efter att han släpptes?

#TeamÅsaHiding

.... eller före avspärrningen?
Citera
2021-03-15, 19:58
Avslutad
Citat:
Det hör väl till, att uppleva känslan av vad som skett. Det är väl mer regel än undantag att gm återvänder till brottsplatsen.
Varför ta med dottern? För att få en anledning att gå dit i dagsljus?
Hans uppenbara lögner, att han skulle fått blod på skorna för att han varit vid platsen så många gånger!?
Citera
2021-03-15, 20:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
.... eller före avspärrningen?

Klart han var där då med. Och städade. Och njöt?
Citera
2021-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Det är väl att hoppas på alldeles för mycket om jag ber dig exemplifiera åtminstone några av dessa länder? Väl?

Och vilken brottsrubricering tänker du dig? Kanske typ: "Genom radering av för oss inom Polisen helt okänt material, på ett allvarligt vis försvårat vårt utredningsarbete"

Skyddande utav brottsling förslagsvis? Mened skulle det kanske även kunna leda till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in