2021-03-15, 12:41
Medlem
Jag skrev 18 min med bil från Lundby till polishuset tidigare. Det var visst med cykel. 10 min ska det ta med bil.
Citera
2021-03-15, 12:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De är fel ute vad gäller hur/att han planerat detta. Genrepat och lagt ut ”villospår”.
Men rätt GM är jag övertygad om att de har.
Sen är de fel ute med att någon annan, typ HD då, skulle ha varit inblandad i själva mordet.

SD menar att de vill sätta dit honom trots oskyldig. Han menar att han blivit lurad i förhör att prata om hur han cyklat hyfsat nära brottsplatsen. Det ska åklagaren reda ut i hovrätten med utdrag från det förhöret.

SD är på många sätt en osannolik mördare. Men han har temperament när han är stressad och trängd. Han har haft svårt att behärska sig när det blir bråk. Väggslag, bilhändelse, trampa på tår när LW ringer polisen osv.

Att man inte riktigt vet vad som är samt i denna soppan bidrar SD, HD och deras familj med i högsta grad.

Det är liksom andra som får försöka berätta vad de sysslat med. Och fhl går liksom lirka ur dem saker.

Det är inte konstigt att SD är misstänkt. Det fattar han ju t o m själv. Men det är samtidigt lika konstigt att polisen inte har ett enda vettigt spår kring en alternativ GM. Eller är det?

Det var turbulent den här våren. I centrum stod SD och viftade runt i soppan efter sina livsval.
Lite överhettad både av vädrets värmebölja och damernas framfart så slog det slint den natten när han ”smög” för att möta LW.
Båda två var nog inte särskilt stabilo med tanke på resor osv.

Så de tog till sin favoritsysselsättning - gräl. Vilket ledde till att han slog ihjäl henne. Helt oplanerat. Inga dimridåer. Inga mållgor. Inget rekande av polisens utryckningstid eller vem som rastar hundar när och heller ingen medveten radioskugga med ”glömd” mobil.

MEN dagen efter då. Då är det sperma, blod, raderingar, mörkande om relation i förhör, smyga inför HD/SOA ang anhållan, 1000 bilder burst mode kameramobil, sår på benet, DNA på hennes ring, stressad på jobbet, tvättat tröja, vattnat, meckat, cyklat eller inte cyklat, somnat, grannen har stängt av vattnet osv osv. Damage control m a o.

Han har nog rättfärdigat detta inför sig själv att det var hon som började bråka så hon ”förtjänade” detta och därför kan han ”leva” med detta dåd. Även om han verkar ha mått skit efteråt minst sagt.

Timingen på ett planerat mord skulle ju vara sämsta tänkbara. Precis när han äntligen har HD:s uppmärksamhet några veckor på tu man hand.

Men har han planerat att gå ”all in” mord då är han bra mycket mer sjuk än vad vi någonsin kan förstå här.
Konsekvenstänket är noll då m a o.

Så jag tror polis och åklagare är på fel linje vad gäller den biten. Rätt GM har de.

Och fel motiv?
Citera
2021-03-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det känns som om de bestämde sig direkt för vem som är GM och sedan försöker få bevisen att passa in i den teorin. Istället för att göra tvärtom; att låta bevisen leda till rätt GM. Som huvmannen t.ex. Han var väldigt intressant så länge de trodde att det var SD men när SD hade alibi för den tiden så var huvmannen plötsligt inte intressant längre.

SD är givetvis den person man borde kolla upp först och sedan har man inte hittat någon anledning att vika av från det som huvudspår även om man sökt brett under utredningen.

Om SD ville försöka hjälpa utredningen och få folk att tro att han är oskyldig kanske han skulle skippa att ljuga i förhör, i rättegång och ändra sin historia efter uppgifter som kommer fram. Samt sitt selektiva minne förstås. Han uppträder som en riktigt sjuk människa. Och för den sakens skull även få HD att ljuga under rättegången. Som jag ser det finns det ingenting som pekar på att han skulle vara oskyldig.
Citera
2021-03-15, 12:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD är givetvis den person man borde kolla upp först och sedan har man inte hittat någon anledning att vika av från det som huvudspår även om man sökt brett under utredningen.

Om SD ville försöka hjälpa utredningen och få folk att tro att han är oskyldig kanske han skulle skippa att ljuga i förhör, i rättegång och ändra sin historia efter uppgifter som kommer fram. Samt sitt selektiva minne förstås. Han uppträder som en riktigt sjuk människa. Och för den sakens skull även få HD att ljuga under rättegången. Som jag ser det finns det ingenting som pekar på att han skulle vara oskyldig.

Nej, men finns det några indicier kvar mot honom nu när Avel förklarat hur de kunde veta så tidigt att LW hittats och att fredagens händelser inte var någon övning?
Citera
2021-03-15, 12:53
Medlem
Citat:
Och fel motiv?

Ja alltså det är väl lite oklart med motivet även i åtalet?

Man kan mena att det är för att dölja ”otroheten”?

Eller enda sättet att få leva vidare med HD, en ny chans, är att få LW ur vägen för gott?

Hon har varit så dum så hon måste dö?

Osv.

Alla de motiven känns rätt osannolika med tanke på konsekvenserna.

Men som jag varit inne på tidigare, hittills har planen funkat.
Men samtidigt så har SD och främst HD styrt det så att barnen inte ska drabbas av de vuxnas konflikt. Hur gick det med den biten tycker SD nu då?

Samtidigt så verkar ju han vara den som ”ständigt” är i konflikt med äldsta dottern.
Så det här att värna barnen efter skilsmässan går ju så där med tanke på uppståndelsen.

Nog att han har motiv. Men helt vansinniga såna med tanke på konsekvensen.

Därför tror jag på ett ”vansinnesdåd” präglat av allt han byggt upp inom sig under lpng tid men som eskalerat senaste veckorna.

Kan han stänga av omvärlden bu så har han det rätt bra. Om nån vecka gör den sig påmind igen och då måste han komma ur den bubbla han enligt närstående, typ HD, verkar vara så bra att sluta sig i.
Citera
2021-03-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som gör mig lite fundersam är att rösten som grannfrun hörde ner mot bullerplanket var mörk .
Den var även ilsk och mansrösten talade högt .
Ändå kunde grannfrun inte höra vad han sa ?

Talade han ett annat språk ?

(Spekulation)

Det händer tämligen ofta att man bara hör röster som sorl eller mummel, utan att kunna urskilja orden. Beror bl.a på avstånd, vindriktning och en del andra faktorer.
Citera
2021-03-15, 13:00
Medlem
Citat:
Nej, men finns det några indicier kvar mot honom nu när Avel förklarat hur de kunde veta så tidigt att LW hittats och att fredagens händelser inte var någon övning?

Indicier behöver inte vara före något inträffat. De kan vara kopplade till efter dådet. Blod på skor och tvättmaskin, raderingar, bortförklaringar osv.
Citera
2021-03-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Om han var oskyldig hade han inte sagt till JG att "det är inte min uppgift att bevisa min oskuld". Bara det. Och hans trovärdighet är noll. Utom rimligt tvivel heter det. Lindén VET att SD är skyldig och allt går att förklaras bort. Men det finns i princip alltid något litet tvivel om man inte har ögonvittnen - men rimligt tvivel finns inte här. Inte på något sätt. Och ALLA vet det som varit inblandade. Klockan tickar.
Citera
2021-03-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han var oskyldig hade han inte sagt till JG att "det är inte min uppgift att bevisa min oskuld". Bara det. Och hans trovärdighet är noll. Utom rimligt tvivel heter det. Lindén VET att SD är skyldig och allt går att förklaras bort. Men det finns i princip alltid något litet tvivel om man inte har ögonvittnen - men rimligt tvivel finns inte här. Inte på något sätt. Och ALLA vet det som varit inblandade. Klockan tickar.

Det tror jag också att Lindén ”vet”. Vet inte om det är brukligt att man håller det försvarstalet när ett domslut skall presenteras som han gjorde.
Citera
2021-03-15, 13:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Indicier behöver inte vara före något inträffat. De kan vara kopplade till efter dådet. Blod på skor och tvättmaskin, raderingar, bortförklaringar osv.

Men är det inte väldigt konstigt att inte SD sett blodet på tvättmaskinen och torkat bort det? Likadant med skon. Om han visste att det fanns blod där, varför gjorde han sig inte av med skorna?
Citera
2021-03-15, 13:14
Medlem
Citat:
Men är det inte väldigt konstigt att inte SD sett blodet på tvättmaskinen och torkat bort det? Likadant med skon. Om han visste att det fanns blod där, varför gjorde han sig inte av med skorna?
Tror han är dumsnål
Citera
2021-03-15, 13:16
Medlem
Citat:

Vi vet ju inte hur mycket bevis han har raderat. Kan ju vara en hel del och inte så konstigt om man missar något då. Varför radera bilder från mobilen utanför polisstationen och inte tidigare? Tror ingen köper SDs förklaring där. Blodet i skon känns ju som ett rätt bra arbete utav polisen att få fram. Han trodde nog att de var tillräckligt rengjorda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in