Citat:
Ursprungligen postat av
T.rex1
Hur ofta görs bakgrundskontroller när man söker jobb som ingenjör? Vilka branscher är det vanligt att de kollar på belastningsregister eller dylikt? Jag har nämligen fått en prick p.g.a trafikförseelser så det kommer synas i mitt register några år framåt samt i hemsidor som lexbase/mrkoll etc... Hur mycket kan det här påverka mina möjligheter att få jobb?
Tycker det är skittråkigt att man måste sållas bort under rekryteringsprocessen p.g.a en dumt litet misstag man gjort i sina yngre dar. Någon som hamnat i liknande situation?
Om man har hjärna och nte latinamerikan eller fransk så ser man vad de som inresserar sig för en trålar på, vilka register de söker och och vad de är ute efter. Man behlver inte ens att vara smart för att fånga upp det.
Om du är rädd för att den där kursen du tog på Malmö högskola är baserad på att du tog ut de obligatoriska inlämningarna som offentliga handlingar vad någon annan lämnat in innan dig och du fått MVG på den och flyttat den till Lund för att tillgodoräkna dig på grund av att du inte klarade av tempot så tror jag inte man kan gräva fram det, på vilket sätt du fick din kurs. Normalt, behöver de som är normalbegåvade inte post på flashback för de har jobbat länge för att uppnå sitt mål och allt de säger är vattentätt och går att spåra och verifiera. Det är bara kriminella, franska arlövskitar som anser sig själva vara smarta fast de inte är det.