2020-09-25, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.rex1
Hur ofta görs bakgrundskontroller när man söker jobb som ingenjör? Vilka branscher är det vanligt att de kollar på belastningsregister eller dylikt? Jag har nämligen fått en prick p.g.a trafikförseelser så det kommer synas i mitt register några år framåt samt i hemsidor som lexbase/mrkoll etc... Hur mycket kan det här påverka mina möjligheter att få jobb?

Tycker det är skittråkigt att man måste sållas bort under rekryteringsprocessen p.g.a en dumt litet misstag man gjort i sina yngre dar. Någon som hamnat i liknande situation?

Om man har hjärna och nte latinamerikan eller fransk så ser man vad de som inresserar sig för en trålar på, vilka register de söker och och vad de är ute efter. Man behlver inte ens att vara smart för att fånga upp det.

Om du är rädd för att den där kursen du tog på Malmö högskola är baserad på att du tog ut de obligatoriska inlämningarna som offentliga handlingar vad någon annan lämnat in innan dig och du fått MVG på den och flyttat den till Lund för att tillgodoräkna dig på grund av att du inte klarade av tempot så tror jag inte man kan gräva fram det, på vilket sätt du fick din kurs. Normalt, behöver de som är normalbegåvade inte post på flashback för de har jobbat länge för att uppnå sitt mål och allt de säger är vattentätt och går att spåra och verifiera. Det är bara kriminella, franska arlövskitar som anser sig själva vara smarta fast de inte är det.
Citera
2020-09-25, 15:40
Medlem
T.rex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franskiq
Om man har hjärna och nte latinamerikan eller fransk så ser man vad de som inresserar sig för en trålar på, vilka register de söker och och vad de är ute efter. Man behlver inte ens att vara smart för att fånga upp det.

Om du är rädd för att den där kursen du tog på Malmö högskola är baserad på att du tog ut de obligatoriska inlämningarna som offentliga handlingar vad någon annan lämnat in innan dig och du fått MVG på den och flyttat den till Lund för att tillgodoräkna dig på grund av att du inte klarade av tempot så tror jag inte man kan gräva fram det, på vilket sätt du fick din kurs. Normalt, behöver de som är normalbegåvade inte post på flashback för de har jobbat länge för att uppnå sitt mål och allt de säger är vattentätt och går att spåra och verifiera. Det är bara kriminella, franska arlövskitar som anser sig själva vara smarta fast de inte är det.

Vah.
Citera
2021-03-14, 21:08
Medlem
Utdrag ur belastningsregistret vid anställning

Hej,

Jag var på en intervju och allt gick bra. Rekryteraren ringde och berättade att företaget har begärt ett utdrag ur belastningsregistret. De kommer även göra andra bakgrundskontroller. Betyder det att jag fått jobbet?

Tack för era svar!
Citera
2021-03-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayur
Hej,

Jag var på en intervju och allt gick bra. Rekryteraren ringde och berättade att företaget har begärt ett utdrag ur belastningsregistret. De kommer även göra andra bakgrundskontroller. Betyder det att jag fått jobbet?

Tack för era svar!

Hur ska någon på fb veta det? Du har ju ett brett och gediget register med mord, knarkbrott, misshandel, prostitution, vapenhandel, brott mot mänskligheten och liknande. Så nej, du får nog inte jobbet. Lycka till.
Citera
2021-03-14, 21:22
Medlem
Citat:
Hej,

Tack för era svar!

Vad är det för företag?
Citera
2021-03-14, 21:30
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Hej,

Tack för era svar!

Det är du själv som måste begära ut det. Företaget kan inte kräva att få det i ett förslutet kuvert och får inte behålla utdraget, heller inte dokumentera mer än att de sett det.
Citera
2021-03-14, 21:39
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Det är du själv som måste begära ut det. Företaget kan inte kräva att få det i ett förslutet kuvert och får inte behålla utdraget, heller inte dokumentera mer än att de sett det.

Precis. Man måste själv begära ut det. Och huruvida du får jobbet beror väl lite på vad som står i det då...?
Citera
2021-03-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Precis. Man måste själv begära ut det. Och huruvida du får jobbet beror väl lite på vad som står i det då...?

Jag har gjort det och jag är ren. Kommer de erbjuda mig jobbet då?
Citera
2021-03-14, 21:42
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Jag har gjort det och jag är ren. Kommer de erbjuda mig jobbet då?

Känns ju sannolikt i all fall. Dom lär ju inte kolla registerutdrag på alla dom intervjuvar iaf.
Citera
2021-03-14, 21:48
Medlem
Antingen ligger det mellan dig och någon annan att få jobbet för att göra det är ju ungefär sista steget, men chansen är väldigt stor att du har fått jobbet och dom anställer dig så snabbt sista delen är klar verkar det som så grattis!
Citera
2021-03-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedchild
Antingen ligger det mellan dig och någon annan att få jobbet för att göra det är ju ungefär sista steget, men chansen är väldigt stor att du har fått jobbet och dom anställer dig så snabbt sista delen är klar verkar det som så grattis!

Låter bra tack
Citera
2021-03-15, 11:20
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum

Dom kan kanske inte kräva att få det i obrutet kuvert, men räkna inte med att få jobbet om det är öppnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in